Fatalny dojazd do osiedla przy ul. Zauchy w Słupsku

Grzegorz HilareckiZaktualizowano 
Dojazd do osiedla przy ul. Andrzeja Zauchy w Słupsku. Czytelnik
To historia jakich w ostatnich latach w Słupsku wiele. Deweloper wybudował osiedle, domy stoją, ludzie je zasiedlają, wykańczają i... nie mają drogi, więc i jak dowieźć do własnego domu materiałów. Różni się tylko tym od innych, że tu miasto obiecało drogę, ma na nią pieniądze, tylko nie potrafi inwestycji zacząć. Taka to polityka.

Mowa o jednym z osiedli za ulicą Zaborowskiej. Konkretnie tym przy Zauchy. Ta ostatnia „ulica” to jedno wielkie błoto. Mieszkaniec okolicy przysłał do nas zdjęcie z tym błotem, wysłał je też do słupskich urzędników.

- Ulica Zauchy w całej okazałości - pisze nasz czytelnik. Zdaniem mieszkańców po deszczach i w czasie roztopów ta ulica jest nieprzejezdna.

- Na miejskim odcinku ulicy Andrzeja Zauchy, czyli między ulicami Kiepury i Legionów Polskich, niebawem pojawi się kruszywo i tłuczeń, które udało się pozyskać podczas prac remontowych na innych remontowanych odcinkach - mówi Tomasz Orłowski z Zarządu Infrastruktury Miejskiej.

Jak zapowiada, wszystkie prace drogowe w tej części miasta powinny się zakończyć najpóźniej w ciągu miesiąca.

- Od połowy kwietnia kierowcy będą mieli dużo bardziej dogodne połączenia z ulicami Legionów Polskich i Banacha niż przez ulicę Zauchy - zapewnia Tomasz Orłowski.

Niestety, wyłożenie płytami czy kruszywem uliczek na osiedlu nie zmieni podstawowego faktu: ulica Legionów Polskich też jest w katastrofalnym stanie. Walczący o jej budowę od lat Bogusław Dobkowski zapytał władze miasta, kiedy w końcu zacznie się ta budowa, która powinna zacząć się w ubiegłym roku, jeszcze za rządów Roberta Biedronia.

- Informuję, że Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku zgodnie z planem zamówień planuje rozpoczęcie procedury przetargowej dla tego zadania w I kwartale tego roku - czytamy w odpowiedzi, którą podpisał wiceprezydent Marek Goliński. Miasto ma na ten cel 4 miliony złotych na ten rok. Zapowiada, że będzie też starać się o dofinansowanie, jeśli będzie taka możliwość. W porównaniu z poprzednikami, widać, że władze szybciej zabierają się za procedury. Efekty? Zobaczymy.

Przypomnijmy, pieniądze na wybudowanie ulicy Legionów Polskich i części Zaborowskiej były zapisane już w budżecie na 2018 rok. Zdaniem radnego Dobkowskiego, zadania miasto nie zrealizowało z powodu licznych błędów i niedopatrzeń ze strony urzędników. Budowa ulicy Legionów Polskich wraz z częścią Zaborowskiej miała być największą inwestycją drogową w mieście w kadencji Roberta Biedronia. Gdy zrobiono przetarg na budowę ulicy okazało się, że inwestycji i tak nie można zacząć, bo pod ziemią nie ma... wodociągu, który powinien być. Teraz wodociąg już jest. Nie ma więc przeszkód by inwestycje zacząć. Rok temu na przetarg zorganizowany dopiero w połowie roku wpłynęła jedna oferta.

Oferent zażądał o 2,4 mln zł więcej, niż przewidywał kosztorys. Zarząd Infrastruktury Miejskiej zamknął postępowanie przetargowe w tej sprawie. Propozycja pruszkowskiego Strabaga opiewała aż na 6,8 mln zł. Drugi przetarg też nie przyniósł wyłonienia wykonawcy. Do drugiego przetargu też zgłosiła się jedna firma i... podwyższyła cenę. Strabag zaproponował cenę ponad 7,3 mln zł, podczas gdy samorząd miał na to 4,5 mln zł. Nie było więc trzeciego przetargu w tej sprawie, a władze miasta postanowiły odłożyć to zadanie inwestycyjne na ten rok. Ale część pieniędzy zarezerwowanych na budowę Legionów i części Zaborowskiej przeznaczyły na utwardzenie ulic na pobliskim osiedlu. Co ciekawe, przy obecnym stanie Legionów Polskich, jedynym sensownym dojazdem do domów na Zauchy są betonowe płyty, przedłużające Zaborowskiej. Powstały dawno bez wiedzy miasta i oficjalnie ich nie ma. Porozumieli się wtedy prezes Kolejarza i prezes miejskiej spółki i położyli płyty i ta prowizorka trwa.

FATUM NAD LEGIONÓW POLSKICH

W tym roku ratusz po raz drugi obwieścił wszczęcie postępowania w sprawie wydania decyzji na budowę nowej drogi na os. Niepodległości. Poprzedni ZRID z przyczyn formalnych uchylił wojewoda. - Który stwierdził, że nie zostały zawiadomione wszystkie strony - tłumaczy Marek Goliński, zastępca prezydenta Słupska. - Jego zdaniem, informacja powinna była trafić nie do zarządu spółdzielni, tylko do wszystkich jej członków. Co z kolei wymaga tak czasu, jak i pieniędzy. Ani pierwszego, ani drugiego miasto nie ma. Zgodnie z założeniami, termin realizacji nowej drogi to 2019 rok. Wymyślono, jak ominąć administracyjne utrudnienia. Na terenie należącym do spółdzielni Kolejarz znajduje się kabel, który należy przesunąć w ramach wytyczania pasa drogowego. Prace te mają zostać zrealizowane poza główną inwestycją, co oznacza, że nie będzie potrzeby wysyłania kilku tysięcy pism do wszystkich członków SSM Kolejarz. Teraz czas na zorganizowanie przetargu.

Zobacz także:Inwestycyjna słupska klęska Legionów Polskich

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 19

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Z
Zosia

Biedroń z P.Prezydentką i całym zarządem ZIM doprowadził miasto do jesieni średniowiecza i chyba w tym są specjalistami.Na ulicy Norwida dwa autobusy nie mogą się rozminąć gdy 30m niżej jest ulica z zatokami przygotowanymi pod autobusy a chodnik na Norwida nie został wybudowany od 30lat,nawet imienia ulicy nie ma od strony 11 listopada.A prezydentka rozpędziła się i już będzie budować drogę do Siemianic.Wywieżć tą Panią tam gdzie stoi Dobkowski i wykąpać myśle że by ochłonęła.

S
Słupszczanja

Czy ktoś wie czemu służą słupki (po 1500 zł za jeden) na ulicy Starzyńskiego - czy naprawdę nie ma w Słupsku bardziej pilacych potrzeb, czy w Radzie Miasta są bezmózgowce przyklepujace decyzję Danileckiej czy nie po to byli wybierani by pilnować władzę przed właśnie takimi głupimi i kosztownym pomysłami

A
Anna

A Biedroń tak się chwali w TVN jaki był z niego wspaniały prezydent a jego następczyni cudowna i wyszło szydlo bo prezydent nieudolny, a Danilecka zaczęła rządy od podwyżek śmieci i opłat za groby ze 188 na 750 zł a że wcześniej nadzorowała ZIM dopiero teraz zorientowała się brakiem podwyżek no to może teraz ZIM kosztem mieszkańców miasta zrobi drogę na Zauchy

G
Gość

pitolisz jak nawiedzony kaczysta - co ma do stanu słupskich dróg poseł Konwiński? zeby nie upór radnego Dobkowskiego to wielu ludzi w ratuszu nie wiedziałoby ze istnieje problem z drogami miejskimi w rozbudowywanej zachodniej części miasta.

Z
Załamany

Ja rozwaliłem juz zawieszenie w samochodzie, przez codzienne jeżdżenie po tych wertepach .Kupiłem mieszkanie na Zauchy, płace pieprzony podatek od nieruchomości. Może w końcu radni się ogarną i zrobią dojazd chociaz ten kawałek od Zauchy do Zaborowskiej, gdzie są te 30 letnie płyty.

G
Gość

Konwinski wam wybuduje droge do aresztu albo koszar...ze tez takiego wybrano na posla,a wlasciwie to goniec w pelo schetyny i calej kliki zlodz......

G
Gość

Dobkowski to kto ?komunistyczny szczekaczi z tej z sitwy co kiedys doila wszystkich jak mafia pelowska?

G
Gość

dlaczego wydajecie pozwolenia na budowy skoro nie potraficie ludziom zapewnić dojazdu do normalnej drogi publicznej?

D
Dzban

Orłowski Borecki to towarzystwo wzajemnej adoracji misiewicze którym się wydaje że są fachowcami...we własnym mniemaniu,poszli zawiadomienie do CBA w związku ze skandaliczna cena słupków drogowych na Starzyńskiego (1500 PLN sztuka) łatwiej prościej i taniej byłoby zamontować monitoring i dzbanon nieprawidłowo parkującym wlepiać najwyższe mandaty,panie linkiewicz słuchałem panA wypowiedzi w radio Słupsk i naprawdę nie wiem jak pan dostał posadę dyrektora...

G
Gość

Ta droga jest fajna taka wsiowa.

G
Gość

@@Tomasz-jest dokładnie tak jak piszesz,przez wiele lat służyła droga wszystkim i działkowiczom i spacerowiczom,gehenna zaczeła sie z chwilą deweloperskiej budowy@

Nie jest do końca tak jak piszecie. Te płyty zostały tam położone dawno temu - jeszcze jak ulica nazywała się Kasprzaka - i jak to bywało w latach '80 - zostało to zrobione niechlujnie - bez żadnej podbudowy. W związku z tym ta nawierzchnia jest od wielu lat w fatalnym stanie.

Powinniśmy się cieszyć, że deweloperzy budują w Słupsku bo dzięki temu mieszkańcy nie uciekają do Gminy Słupsk, a zafajdanym obowiązkiem miasta jest budować i utrzymywać miejskie drogi! Cały czas czekam aż prez. K.D-W. pokaże że jest skuteczniejsza od swojego nieudolnego poprzednika.

a
ale yaya!

poważnie, w Słupsku są jeszcze takie drogi "publiczne"?

G
Gość

Generalnie powinno być tak że DEWELOPER nie może sprzedawać mieszkań jeśli nie zabezpieczy drogi i sprawa by była jasna jest pełno pseudo deweloperów i tylko sprzedają nie myśląc o drogach dojazdowych .

G
Gość

@Tomasz-jest dokładnie tak jak piszesz,przez wiele lat służyła droga wszystkim i działkowiczom i spacerowiczom,gehenna zaczeła sie z chwilą deweloperskiej budowy .

A
A.

Dlaczego miejska ulica Zauchy ma być utwardzona przez władze tylko na odcinku między Kiepury a Legionów? A co dalej z odcinkiem do Banacha? Ten właśnie jest w najbardziej skandalicznym stanie. Uczynienie tej ulicy przechodnią i przejezdną ułatwiłoby życie wielu mieszkańców, działkowiczów i nie tylko. Na elektronicznych mapach Zauchy jest pokazana jako miejska ulica. Ostatnio karetka, która potrzebowała dostać się do domku przy ul. Zauchy, cofała się do ringu by do Zauchy dojechać od strony Zaborowskiej i Legionów....

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3