Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Firma z Warszawy zaprojektuje nowy słupski dworzec za 711 tys. zł. PKP rozstrzygnęło przetarg

Grzegorz Hilarecki
Grzegorz Hilarecki
Studium sp. z o.o. z Warszawy wygrała przetarg na projekt nowego słupskiego dworca PKP. Chętnych do projektowania było aż 10 firm, w tym Pracownia Projektowa Colosseum ze Słupska. Warszawska firma projektowała DOM Sąsiedzki na Ogrodowej w Słupsku i chwali się zaproponowaniem przebiegu oraz zagospodarowania szlaków turystycznych w Ustce, koncepcją nowego dworca w Ustce oraz projektem centrum przesiadkowego w Mielnie. Ona projektowała też nowe dworce w Kartuzach i Chojnicach.

Firma z Warszawy zaprojektuje nowy słupski dworzec

Spółka PKP odpowiedzialna za infrastrukturę ogłosiła jeden przetarg na projekty dwóch dworców w Słupsku i Koszalinie. Podzieliła to na dwa zadania. Słupski dworzec, który ma wyższą kategorię, chciało projektować 10 firm, koszaliński aż 11. Za miedzą nowy dworzec zaprojektuje firma z Gdańska: TBi Architekci.

Projekt nowego dworca PKP w Słupsku. Ile będzie kosztował?

W Słupsku najtańsza była firma z Warszawy - 711 tys. zł (najdroższa firma ze Swarzędza chciała aż 2,1 miliona zł. Pas Projekt sp. z o.o.z Nadarzyna, kojarząca nam się z projektem słupskiego akwaparku i nowej hali sportowej, a wiemy jak to projektowanie się dla miasta skończyło. była w przetargu na czwartym miejscu, a Coloseum na siódmym.

PKP 22 czerwca ogłosiła przetarg na dwa nowe dworce. Otwarcie kopert nastąpiło 24 lipca. Teraz po trzech miesiącach wybrano projektantów,decydowała tylko cena. Obiekty dworców mają być zbudowane do końca 2023 roku. Sam projektant na przygotowania i projekt będzie miał 52 tygodnie, a potem budowa - 78 tygodni, ale jeszcze trzeba wybrać wykonawcę. PKP na oba dworce miała 4,8 mln zł, w tym 3,5 na słupski i 1,3 na koszaliński. Tam zwycięzca chce projekty wykonać za 453 tys zł.

Stare dworce zostaną wyburzone, a w ich miejsce powstaną nowe. Jakie?
Zadecyduje projektant. Słupszczan i koszalinian uspokajamy, dworce będą się różniły, co wynika z warunków przetargu.Słupski ma mieć rangę dworca wojewódzkiego, koszaliński regionalnego.

W dokumentach przetargowych zaznaczono, że inwestycja w Słupsku jest powiązana z modernizacją linii kolejowej 202 i ma przewidywać tunel pod torami łączący ulicę Kołłątaja z miastem po zachodniej stronie.Tu już poczyniono odpowiednie uzgodnienia między spółkami kolejowymi.

Co ma być w słupskim dworcu?

Co najmniej trzy kasy, poczekalnia o 100 mkw. na gastronomię 80 mkw. i kilka punktów handlowych. Miejsce na dwa bankomaty i trzy biletomaty.

Dworzec ma mieć charakter wojewódzki, a to oznacza, że będzie przed nim parking na minimum 50 miejsc.

Mocno już zaawansowana, rozpoczęta w 1987 roku budowa nowego dworca PKP w Słupsku

Jak to z dworcami i koleją w Słupsku bywało [zdjęcia]

Jak czytamy w warunkach przetargu: "Przewiduje się wyburzenie obecnego dworca i budynków parterowych zaplecza technicznego i wybudowanie nowego obiektu oraz dostosowanie elewacji budynku biurowego do elewacji nowego dworca wraz z dostosowaniem powierzchni do realnego zapotrzebowania i nowych funkcji. W ramach przebudowy przewidziano udogodnienia zapewniające kompleksową obsługę osób o ograniczonej sprawności".

Przypomnijmy, projektant musi się dostosować do tych wymagań:

  • 1. Budowa nowego dworca, który będzie stanowił zamknięcie perspektywiczne ul. Wojska Polskiego,
  • 2. Termomodernizacje budynku biurowego i dostosowanie jego elewacji do przeprojektowywanego dworca w taki sposób by tworzyły spójna całość, Przebudowa placu przydworcowego prowadzącego z poziomu chodnika przy ulicy Kołłątaja do poziomu tunelu – poprawienie dostępności dworca i peronów.
  • 3. Zagospodarowanie przestrzeni publicznej przed dworcem kolejowym
  • 4. Przebudowa układu komunikacyjnego/drogi, parkingi, chodniki/
  • 5. Realizację przestrzeni zieleni urządzonej
  • 6. Wykonanie parkingów dla samochodów, parkingu K&R, miejsc postojowych dla osób NP, miejsc postoju TAXI, lokalizacja miejsc do ładowania samochodów elektrycznych.
  • 7. Wykonanie wiaty rowerowej i parkingu rowerowego, ścieżek rowerowych nawiązujących do istniejącej i projektowanej, w zakresie inwestycji Miasta Słupska, infrastruktury.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza