Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Forum Ekonomiczne w Krynicy 2018: Budowanie wizerunku Polski za granicą

AIP
Podczas XVIII Forum Ekonomicznego w Krynicy bardzo ważnym tematem była dyskusja poświęcona budowaniu wizerunku Polski za granicą. Wzięli w niej udział przedstawiciele polskich firm: PKN Orlen, Lotos, PLL Lot, Pekao, których działalność na rynkach zagranicznych staje się świetną wizytówką polskiej gospodarki. Gospodarki nowoczesnej i innowacyjnej.

Zachód Europy ma różne spojrzenie na Polskę, ale funkcjonują oczywiste od kilku dekad stereotypy. Dziś w rozwoju polskiej gospodarki, a szczególnie jej ekspansji na rynki zagraniczne, powinniśmy skupić się pokazywaniu tego co mamy najlepsze. Tego co może zachęcić zagraniczny biznes do inwestowania w Polsce.

Forum Ekonomiczne w Krynicy 2018: Budowanie wizerunku Polski za granicą
AIP

Jak robić to skutecznie? - Jesteśmy aktywni za granicą, mamy w tym zakresie duże doświadczenie. Oprócz sieci stacji paliw w Europie, jesteśmy również obecni w Ameryce Północnej, gdzie prowadzimy działalność wydobywczą. Z kolei działalność handlowa Grupy Orlen obejmuje 90 krajów. Chcemy budować pozytywny wizerunek polskiego inwestora za granicą. Od niego w końcu zależy, czy klienci wybiorąprodukty Orlenu – wyjaśniła Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej.

Patryk Demski, wiceprezes zarządu Lotos S.A., mówił o promowaniu Polski i marki Lotos poprzez wsparcie naszych sportowców, Roberta Kubicy czy Agnieszki Radwańskiej.

A co jest ważne dla PLL LOT? Dziś połowa pasażerów jego polskiego przewoźnika to obcokrajowcy. - Dlatego czujemy się odpowiedzialni za to, żeby polska marka LOT docierała do możliwie wielu odbiorców, a przede wszystkim pasażerów za granicą - mówił Michał Fijoł, członek zarządu PLL LOT.

Dla banku Pekao S.A promocja Polski i marki za granicą, to powrót do historycznej tożsamości. - Nie wszyscy wiedzą, że Pekao S.A powstał blisko 90 lat temu jako bank, którego celem było wsparcie Polonii na całym świecie. W czasie 10 lat okresu międzywojennego bank rozwinął kilkadziesiąt placówek na całym świecie m.in. w Paryżu, Londynie czy w Stanach Zjednoczonych. W Buenos Aires, najsłynniejszym naszym pracownikiem był Witold Gombrowicz – przypomniał Michał Krupiński, prezes banku Pekao S.A.
– Jako sektor bankowy mamy naprawdę wiele do zaoferowania. Jesteśmy jedną z najbardziej innowacyjnych branż w Europie. W rankingu aplikacji bankowych na świecie wśród 20 najlepszych 3 były z Polski. Banki niemieckie uczą się dziś naszych rozwiązań – dodał Krupiński.
 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Forum Ekonomiczne w Krynicy 2018: Budowanie wizerunku Polski za granicą - Strefa Biznesu

Wróć na gp24.pl Głos Pomorza