Fotoradar już zarabia

PIW
Fotoradar jest ustawiany na najbardziej ruchliwych drogach w gminie Wicko.
Fotoradar jest ustawiany na najbardziej ruchliwych drogach w gminie Wicko.
Od dziesięciu dni na terenie gminy Wicko ustawiany jest nowoczesny fotoradar.

Strażnicy gminni wystawili już pierwsze mandaty za przekroczenie prędkości.

Urządzenie razem z osprzętem kosztowało 200 tysięcy złotych. Fotoradar robi bardzo dokładne zdjęcia i żaden kierowca przekraczający prędkość nie wywinie się od odpowiedzialności.

Urządzenie może robić zdjęcia w nocy i w trudnych warunkach pogodowych. Można je obsługiwać z daleka za pomocą przenośnego komputera. Zdjęcia z numerami rejestracyjnymi będą przesyłane do Centralnej Ewidencja Pojazdów i Kierowców.

Przez 10 dni strażnicy sfotografowali ponad 230 kierowców łamiących przepisy.
- Nie chodzi o liczbę mandatów, tylko o to, żeby kierowcy jeździli wolniej - mówi Ryszard Kwella, komendant Straży Gminnej w Wicku. - Mamy sygnały, że kierowcy zaczęli jeździć wolniej. Jeżeli ktoś za nic ma znaki drogowe i przepisy, to wtedy będzie po prostu płacił.
Koszt zakupu urządzenia zwróci się w ciągu kilku miesięcy. Przez gminę Wicko przebiegają dwie ruchliwe drogi wojewódzkie, na których kierowcy bardzo często łamią przepisy.

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 11

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

k
kejt

Mieszkam w Wicku o to co się dzieje z Fotoraderem to kpina, przecież miejsce w którm stoi nie jest niebezpieczne, nie pamiętam ani Ja, ani moi rodzice, żeby kiedykolwiek był tak jakiś wypadek, kolizja. Niestety nasz wójt chce się nachapać na kierowcach, rozumiem w wakację możecie sobie go stawiać, ale w inne miejsciące to tylko łupienie lokalnych mieszkańców. Nigdy wiecej Ja, ani moją rodzina nie wybierzamy Pana Darka W. na wójta naszej gminy, bo wspiera on fotoradarowy biznes w Polsce.

G
Gość

Zacznijmy od tego, że oznakowanie dróg w Polsce to jakaś kpina. Mieszkam w Wicku. Na przykład weźmy drogę 214 do Charbrowa. Jak kupili fotoradar to obowiązywała tam 50 bo teren zabudowany, wtedy trzepali tam kase na mandatach bo każdy jechał i tak powyżej 70. Porobili wjazdy na osiedle, pomalowali podwójne ciągłe przy zjazdach i podnieśli dozwoloną prędkość do 70 choć ten odcinek stał się bardziej niebezpieczny. Nieraz widzę jak leży szkło bo ktoś komuś w doopę wjechał. Gdzie tu logika? A może urzędasy po prostu nie myślą? A może sami zaczęli się łapać na fotki

p
piotr

Ja dostalem mandat za przekroczenie predkosci o 11 km/h Wiec tam trzeba wolno jezdzic, szczegolnie jeszcze z tego powodu ze mandaty przysylaja w ustawowy dzien wynagrodzen za prace. Lepiej sie strzezcie

G
Gosiek

Misiek, weź się zastanów zanim coś napiszesz. To są takie głupoty że szkoda czytać. Jedź samochodem 65-70 km/h w terenie zabudowanym(gdzie obowiązuje 50 km/h) i zobacz czy złapie cię radar, a wtedy się wypowiadaj.
Sama jestem kierowcą i jestem za tym żeby te goniące deb***e zwolnili, nie ma czegoś takiego jak brak czasu-bo co byś zrobił jakbyś musiał codziennie jeździć autobusem? I masz rację w powolnym tempie trzeba doczekać starości, niżeli przy 30 pocałować drzewo.

A
Andy

A co też opowiadasz. Obserwuję to na codzień. Ustawiane są na ogół kilkadziesiąt, a nawet kilkaset m za znakiem (z reguły informacyjnym o obszarze zabudowanym), a wcześniej bardzo często są tablice informacyjne o monitoringu radarowym. I jeszcze wszędzie jest pełno map Polski z zaznaczonymi miejscami, gdzie są ustawiane radary.

K
Kierowiec

Najczęstrzą praktyką jest ustawienie tego radaru kilkanaście metrów za znakiem ograniczającym prędkość do 40 km/h w miejscu gdzie nie słyszałem o jakimkolwiek niebezpiecznym wypadku. Tak więc myślę, że nie chodzi o bezpieczeństwo na drodze tylko o zbicie kasy i zarobek dla gminy. Jest tyle innych miejsc bardziej niebezpiecznych gdzie moim zdaniem powinien się pojawić i to z ostrzeżeniem dla kierowców, że został ustawiony, tak jak jest to w ielu miastach, to miało by sens i wpłynęło by na poprawę bezpieczeństwa, bo chyba o to chodzi, a nie o zbicie kasy?

n
nunu

Oczywiscie mozna powiedziec, ze nalezy zbudowac nowa szersza droge, wyciac drzewa- okAle przyczyna jest glupota i nadmierna predkosc.O ile maszyna bedzie kasowac wszystkich po rowno to niech sie zwraca- zarabia na glupocie m.in tych ktorzy pisza ze jechali szybciej tylko o 8 km. Wyjedz do sa siedniego kraju typ Finlandia - to zabiora ci prawo jazdy na rok gdy bedziesz jechal 38 km ma ograniczeniu do 30, a od mandatu sie nie pozbierasz bo liczony jest iloscia twoich dniowek ( wg twoich zarobkow).W raichu nikt sie nie szczypie tylko dostajesz foto na adres i ubezpieczyciel przysyla ci automatycznie podwyzke ubezpieczenia - bo przekraczajac przepis o predkosci wzrasta ryzyko, ze ubezpieczalnia za ciebie zabuli, jak sie rozbijeszWiecej radarow- mniej smierci na drogach- mnie przekupnej policji na drogach- mniej demoralizacji kierowcowSpojrzcie na ostatnie swieto zmarlych - ilu ludzi zginelo- po co?Bys mogl jechac swoje 8 km/h szybciej?

m
m

Kilku napalonych wladza tepych urzedasow nabija kase gminy w sposob najpodlejszy z mozliwych. WYBORCO ! PAMIETAJ ! Ci co to robia - nie sa w stanie miec pomyslu by zylo sie lepiej tobie i Twojej RODZINIE! Najwyzej moga Cie zlupic!

G
G2 MISIU

zamiast budować lepsze drogi, to łapią tylko po to by wlepiać mandaty. Co to za polityka??? A swoją drogą to można wprowadzić ograniczenie wszędzie do 30 km/h ,na każdym skrzyzowaniu postawić radar i gwarantuję ze nie bedzie wogóle wypadków. Ludzie przesiądą sie na riksze, bedzie świeże powietrze i w tak powolnym tempie dogonimy za 50 lat Albanię

a
alter

gdyby ci strażnicy byli tacy aktywni przy łapaniu, bandziorów,jak przy lapaniu kierowców, to w Polsce byłoby dużo bezpieczniej,a tak huzia na kierowcę, bo ma niby pieniądze, można mu zabrać samochód,dać mandat, zabrać dokumenty, a pijaczkowi, zbirowi co mogą zrobicć; więcmoja propozycja by się tu wykazali.

r
rumunmp

bezpieczenstwo jest na dalszym planie, bo jakby kierowcy jezdzili porawnie to urzad bylby 200tys w plecy, a tak ma dojna krowe

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3