MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Globalna sprawa

Adam Skorupiński [email protected] tel. 059 848 81 31
Marka jest amerykańska, model został zaprojektowany przez Koreańczyków, auto przeznaczono na rynek europejski. Co to takiego? Chevrolet Epica.

Epica to limuzyna typu notchback o długości 4805 mm, czyli 35 mm więcej od poprzednika
- modelu Evanda. Przestrzeni w środku jest dużo zarówno dla pasażerów, jak i bagażu. Pojemność bagażnika wynosi 480 litrów. Dodatkową przestrzeń można uzyskać, składając oparcie tylnych foteli w stosunku 1:2, co pozwala na bezproblemowy transport dłuższych przedmiotów.
Koreańczycy
dla Europejczyków
Sylwetka Epiki to efekt pracy projektantów Centrum Projektowego GM DAT w Korei. Z przodu wyróżniają się duże, zachodzące na boki światła przednie z przezroczystego szkła, masywna atrapa chłodnicy z logo Chevroleta z chromowaną kratą oraz światła przeciwmgielne wkomponowane w zderzak.
Wznoszący się profil w kształcie klina nadaje temu najnowszemu modelowi limuzyny Chevroleta nowoczesny wygląd. Cechą szczególną jest linia rozciągająca się ku przednim i tylnym skrzydłom. Projektanci umieścili chromowane klamki oraz duże lusterka zewnętrzne z wkomponowanymi kierunkowskazami dokładnie na tej linii. Dominującym elementem tyłu wozu jest duży zderzak oraz chromowany pas łączący dwa światła tylne z ich okrągłymi soczewkami.
Silniki w poprzek
Amerykanie proponują nowość na europejskim rynku - napędzana na przednią oś Epica ma poprzecznie zamontowane, sześciocylindrowe silniki rzędowe. Klienci mogą wybrać pomiędzy 24-zaworowymi silnikami o pojemności 2.0 i 2.5 litra.
Obok spokojnej, cichej pracy charakterystycznymi cechami tego wozu są jego osiągi. Silnik benzynowy o mocy 105 kW/144 KM przyspiesza od zera do 100 km/h w 11,8 sekundy, drugi o mocy 115kW/156 KM w 10,1 sekundy, przy maksymalnej prędkości wynoszącej ponad 200 km/h. Silnik dwulitrowy standardowo współpracuje z pięciobiegową ręczną skrzynią biegów, która dostępna jest także dla mniejszego silnika. Zużycie paliwa dla modelu 2.0 to 8,2 litra na 100 km, z kolei większy silnik zużywa 9,3 l.
Pod koniec roku Chevrolet rozszerzy gamę o dwulitrowy, czterocylindrowy turbodoładowany silnik Diesla typu common rail o mocy 150 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 310 przy 2000. Jednostka ta wyposażona będzie także w filtr cząstek stałych.
Sześć poduszek i ABS
Nadwozie wyposażone jest w kolumny McPhersona z przodu oraz zawieszenie wielowahaczowe z tyłu. Epica posiada także cztery hamulce tarczowe, czterokanałowy system ABS oraz elektroniczny system rozkładu siły hamowania. Standardowy pakiet bezpieczeństwa w Epice zawiera wiele elementów bezpieczeństwa biernego, takich jak sztywna kabina pasażerska (wykonana w 40 proc. z wysokowytrzymałej stali), przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz poduszki boczne i kurtynowe, ograniczniki siły napięcia pasów oraz napinacze pasów.
Wersje i ceny
Epica dostępna jest w dwóch wersjach - LS oraz LT. Wyższa wersja modelu ma kilka dodatkowych elementów poprawiających komfort i bezpieczeństwo, jak np. skórzana tapicerka, elektronicznie sterowana automatyczna klimatyzacja, system kontroli prędkości jazdy (cruise control), system stabilizacji toru jazdy oraz system wspomagający parkowanie.
Chevrolet Epica trafi do europejskich salonów latem tego roku. Najtańszy model będzie kosztować prawie 76 tysięcy złotych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza