Gry i zadania online przyszłością rekrutacji? To pomysł zwyciężcy ABSL Start-Up Challenge

Maja Piotrowska AIPZaktualizowano 
materiały prasowe
Przedstawiciele największych światowych korporacji wyłonili zwycięzcę drugiej edycji ABSL Start-Up Challenge. To ChallengeRocket, innowacyjna platforma, która promuje rekrutację na stanowiska IT poprzez konkursy i zadania rozwiązywane on-line. Według jury to właśnie ten projekt ma największą szansę na szeroko zakrojoną współpracę z międzynarodowymi firmami.

Wielki finał konkursu ABSL Start-Up Challenge odbył się w Łodzi, podczas dorocznej konferencji Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL). Wydarzenie organizowane jest dla przedstawicieli najważniejszych korporacji działających w Polsce. Jak tłumaczy Małgorzata Rokita, Dyrektor Marketingu Procter & Gamble w Europie Centralnej, konkurs ABSL Start-Up Challenge jest dowodem na to, jak kreatywni są polscy młodzi przedsiębiorcy:

- W P&G przykładamy dużą wagę do współpracy ze start-upami. Jesteśmy przekonani, że innowacyjne rozwiązania mogą powstać właśnie na drodze takiej współpracy. Dzielimy się naszym doświadczeniem biznesowym i wspólnie poszukujemy przełomowych rozwiązań. Każdy z partnerów wnosi wyjątkowe umiejętności i doświadczenia, umożliwiając rozwój tak innym, jak i sobie. Partnerstwa te łączą w sobie kreatywność, nieszablonowe myślenie, znajomość nowych technologii, zrozumienie potrzeb i zachowań klientów, trendów rynkowych, jak również procesów biznesowych.

Projektowanie gier jako pomysł na rekrutacje pracowników IT

Zwycięzcą tegorocznej edycji konkursu jest start-up ChallengeRocket, platforma, która promuje rekrutację na stanowiska IT poprzez konkursy i zadania rozwiązywane on-line. Użytkownicy muszą np. zaprogramować prostą grę. Z jednej strony to dla nich rozrywka, z drugiej – możliwość zaprezentowania swoich umiejętności.

Droga do zwycięstwa nie była łatwa – pokonać trzeba było ponad 100 start-upów. Do finału, po surowej selekcji, dotarło siedem najciekawszych projektów. Jak podkreśla Tomasz Florczak z ChallengeRocket, warto było walczyć: – Konkurs udowodnił, że nasz produkt się podoba, że sektor biznesowy daje nam zielone światło do dalszego rozwoju. Ta nagroda to potwierdzenie, że idziemy w dobrym kierunku. To ważne, bo jesteśmy niewielkim, 11-osobym zespołem i działamy dopiero od ośmiu miesięcy. Jak tłumaczy Barbara Piasek z jury, wyłonienie najlepszego projektu nie było łatwe. Wszystkie start-upy prezentowały wysoki poziom, a co ważne – proponowały rozwiązania
w różnych dziedzinach. ChallengeRocket wyróżnił się przede wszystkim innowacyjnym podejściem do powszechnego problemu sektora biznesowego: – Start-up daje szansę zoptymalizowania czasu poświęconego na szukanie nowych pracowników. Kandydaci sami rozwiązują zadania on-line, więc platforma pozwala zmniejszyć koszty rekrutacji. Po trzecie zaś, ChallengeRocket przemawia do deweloperów oprogramowania ich własnym językiem. Rozwiązywanie zadań to dla osób z branży IT wyzwanie i jednocześnie zabawa.

Zwycięzca jedzie do Londynu

Dzięki wygranej w konkursie start-up ChallengeRocket ma szansę na szeroko zakrojoną współpracę z największymi firmami. Co więcej, jego przedstawiciele i zwycięzcy Public Choice Award – start-up Scanye – zaprezentowali się podczas Polish Tech Day. Impreza uznawana jest za jedno z najważniejszych wydarzeń promujących polskie technologie
za granicą. Jej głównym celem jest wzmocnienie stosunków między polskim i brytyjskim sektorem technologicznym. Polish Tech Day odbył się 16 czerwca w londyńskiej siedzibie Google. Jak podkreśla Jarosław Bator, Dyrektor Rozwoju Biznesu w Skanska, już sam udział w konkursie to duże wyróżnienie: –To unikalna szansa, aby zaprezentować swój pomysł przed doświadczonymi praktykami biznesu, podyskutować w kuluarach o wyzwaniach, jakie stoją przed startującymi przedsiębiorcami, zainspirować się i poprosić o radę. To na pewno zaprocentuje w przyszłości. To typowa sytuacja win-win, bo my mamy możliwość zobaczyć, jak myślą osoby niezależne, jak kreują swoje pomysły, jakie mają plany na ich realizację –
i przy okazji – jakiego wsparcia potrzebują.

Nowe spojrzenie na biznes

Konkurs ABSL Start-Up Challenge jest platformą łączącą młodych przedsiębiorców i liderów biznesu z korporacji. Pierwszym pozwala publicznie zaprezentować swoje pomysły i spotkać nowych partnerów biznesowych, drugim pomaga znaleźć innowacyjne projekty do swoich firm. Agnieszka Sygitowicz, Wiceprezes Zarządu Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej podkreśla, że takie konkursy jak ABSL Start-Up Challenge pozwalają stawiać pierwsze kroki w świecie biznesu.
– Według raportu firmy badawczej CB Insights, wśród dwudziestu najczęstszych powodów fiaska start-upów jest to, że swoją działalnością nie rozwiązują realnych problemów, wybierają złą technologię, mają słaby HR i inwestorów, wytwarzają produkty z niskim potencjałem rynkowym oraz funkcjonują w środowisku za silnej konkurencji. Początkujący przedsiębiorcy z Łodzi to potwierdzają. W badaniach przeprowadzonych przez ŁSSE, siedemdziesiąt procent łódzkich start-upów wskazało, że potrzebują przede wszystkim wsparcia specjalistów we wdrażaniu i rozwijaniu swoich projektów. Inicjatywy takie jak ABSL Start-Up Challenge oferują to, czego start-upom brakuje najbardziej, czyli dostęp do korporacji i doświadczonych osób. Kontakty oraz dojście do zaplecza dużej firmy to największa wartość dodana dla młodego biznesu.

OBEJRZYJ WIDEO:
Co drugi Polak planuje w tym roku wyjechać na wakacje

Wideo

Materiał oryginalny: Gry i zadania online przyszłością rekrutacji? To pomysł zwyciężcy ABSL Start-Up Challenge - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3