Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Hipermarkety i ich sztuczki przed świętami: nie daj się naciągnąć

Fot. Kamil Nagórek
W słupskich sklepach przed świętami tłok.
W słupskich sklepach przed świętami tłok. Fot. Kamil Nagórek
Wielkie sieci handlowe powszechnie stosują różnego rodzaju sposoby, które mają zachęcić nas do większych zakupów przed świętami niż w ciągu roku. Psychologowie mówią: uważajcie.

Według badań Pentora, w tym roku na prezenty każdy Polak wyda 300 zł. Przeciętna polska rodzina przeznaczy na samą organizację świąt aż 779 zł.

Święta to czas wzmożonych zakupów. Z innych badań wynika, że w okresie przed Wigilią liczba tzw. zakupów spontanicznych (czyli niezaplanowanych) wzrasta z przeciętnego 10-15 procent do 20 - 25 procent. W tym roku hitem w sieci handlowej są końcówki cen, które zmieniły się ze słynnego 0,99 groszy na 87 lub 78 groszy.

Inną od dawna stosowaną metodą jest nieumieszczanie najbardziej popularnych produktów na wysokości wzroku, lecz poniżej niego.

KLIKNIJ W LINK BY PRZECZYTAĆ CAŁOŚĆ W SERWISIE STREFA BIZNESU

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza