Hybryda na gaz i prąd. Kia zapowiada testy w Europie

Wojciech FrelichowskiZaktualizowano 
Firma Kia zaprezentowała model Fort LPI Hybrid. Auto ma podwójnie alternatywny napęd: oprócz silnika zasilanego gazem LPG ma także silnik elektryczny.

Kia Forte LPI Hybrid, sprzedawana już w Korei, posiada zasilaną paliwem LPG 1,6-litrową jednostkę spalinową serii Gamma o mocy 114 KM. Silnik ten współpracuje z hybrydowym zespołem napędowym, w którego skład wchodzi silnik elektryczny o mocy 15 kW, bateria akumulatorów litowo-jonowych (polimerowych) o napięciu 180 V, bezstopniowa skrzynia biegów CVT, system ISG oraz system regeneracyjnego hamowania doładowujący akumulatory prądowe.

Według deklaracji producenta średnie zużycie gazu Forte LPI Hybrid wynosi 5,6 l/100 km. W codziennej eksploatacji zasięg tego auta wynosić może nawet 850 kilometrów pomiędzy kolejnymi tankowaniami.

Jednostka LPI jest automatycznie wspomagana podczas jazdy przez silnik elektryczny. Ma to miejsce podczas ruszania z miejsca i przyspieszania. Energię potrzebną do zasilania silnika elektrycznego dostarczają akumulatory litowo-jonowe (Li-Poly). Kia Forte LPI Hybrid jest pierwszym na świecie pojazdem, w którym pracują tego typu baterie.

(fot. Fot. Kia)

Akumulatory litowo-jonowe to autorskie projekt konstruktorów Kia. W porównaniu z tradycyjnym akumulatorem niklowo-wodorowym charakteryzują się trzykrotnie wyższym napięciem znamionowym prądu elektrycznego (z ogniwa) przy obniżonej masie własnej. Gęstość wyjściowa oraz gęstość energii oddawanej wzrosła odpowiednio o 65 i 35 procent. W kategoriach trwałości i żywotności testy wykazały prawidłowe działanie akumulatorów Li-Poly na porównawczym przebiegu ponad 300000 km.

Akumulatory są doładowywane nie tylko przez silnik spalinowy. Dzięki specjalnemu systemowi regenerative braking następuje to także w czasie hamowania.

Pokaz tego samochodu jest zapowiedzią firmy Kia rozpoczęcia w przyszłym roku szerokiego programu badawczego w warunkach rzeczywistych. W krajach europejskich o rozwiniętej sieci tankowania LPG, flota 36 samochodów Kia Forte udostępniona będzie w celach testowych mediom, agencjom rządowym i organizacjom ekologicznym. Posłuży także ocenie potencjału komercjalizacji hybryd LPI na większą skalę w przyszłości, także pod kątem spodziewanych oszczędności na różnicach cen LPG i benzyny.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość

Pojedynek z gigantem, będzie trudny, wojna o patenty, konkurencja... itd, może za 50 lat będzie ogólnodostępny a jak narazie wszystko co dobre dla elity

j
johnny-18

KERS w aucie osobowym?
Te auto jest zasilane wyłącznie LPG? Jeśli tak to super pomysł i ciekawe czemu inni jeszcze tego nie wprowadzili...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3