- Autobus ma aż trzy silniki, z których tylko jeden jest spalinowy. Dwa pozostałe są elektryczne i to one rozpędzają pojazd przy ruszaniu z przystanku. Dzięki temu odbywa się to bardzo cicho i pojazd nie emituje wtedy spalin. Dopiero później włącza się właściwy silnik diesla. Nadwyżka mocy tego silnika ładuje wtedy baterie silnika elektrycznego i tak w kółko - objaśnia Anna Szabłowińska, rzecznik słupskiergo MZK.
Silniki elektryczne umieszczone są na dachu pojazdu, dzięki czemu w środku jest tyle samo miejsca, ile w normalnym pojeździe. Korzyścią z zastosowania hybrydowego napędu jest oszczędność paliwa, cichsza jazda i czyste powietrze, ponieważ autobus emituje o wiele mniej spalin.
- Różnicą w prowadzeniu tego pojazdu w porównaniu do tych z tradycyjnym napędem jest możliwość hamowania silnikiem, dzięki czemu przy dojeżdżaniu do przystanków prawie nie używa się hamulca. W czasie zmniejszania prędkości dodatkowo ładowany jest silnik elektryczny. Po za tym autobus jest niezwykle wygodny - zachwala solarisa kierowca Ryszard Gruźlewski.
Autobus kursować będzie do końca tygodnia na linii nr 1.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?