Nasza czytelniczka zrobiła test w czwartek, 3 lutego rano. W niedzielę jeszcze nie miała wyniku na swoim Internetowym Koncie Pacjenta. Dodzwoniła się do laboratorium w szpitalu, gdzie powiedziano jej, że test jest pozytywny, ale nie miała na to potwierdzenia w systemie. Od tego zaś - jak twierdzi - zależało przyjęcie jej przez lekarza POZ (albo teleporadę - nie czuła się dobrze), poza tym nie wiedziała, czy może wysłać dziecko na ferie, gdyż w każdej chwili mogło przejść na kwarantannę.
O wyjaśnienie sprawy poprosiliśmy Marcina Prusaka, rzecznika słupskiego szpitala, gdzie test był wykonywany.
- Opóźnienie przy pojawieniu się wyniku czytelniczki w systemie IKP prawdopodobnie wynikało z trzydniowej awarii ministerialnego systemu EWP, która była niezależna od szpitala i uniemożliwiała wprowadzanie na bieżąco wyników pacjentów testowanych w kierunku COVID-19 - napisał Marcin Prusak. - Standardowo wyniki badań w kierunku COVID-19 pacjentów wymazywanych w punktach przy słupskim SOR są dostępne w ciągu 24 godzin od badania. Jeżeli z jakiegoś powodu nie są widoczne w systemie, o wynik testu można dopytywać codziennie do godz. 17 dzwoniąc pod nr. tel. 59 8460 665 lub 59 8460 526, lub pisząc na adres email [email protected].
Jak dodaje rzecznik, w ostatnich dniach do punktów wymazowych przy słupskim szpitalu przychodzi nawet 350 osób dziennie. Tylko w pierwszym tygodniu lutego było to 1700 pacjentów. Przez cały styczeń wymazy pobrano od 4282 pacjentów. Aby usprawnić proces badania i skrócić kolejki do wymazów, kilka dni temu przed SOR-em otwarto drugi punkt wymazowy. W razie potrzeby do wpisywania wyników testów do systemu oddelegowywane są dodatkowe osoby.
9 ulubionych miejsc kleszczy w ciele
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?