Spis treści
Czym zajmuje się Meta?
Meta to firma dowodzona przez Marka Zuckerberga, która ma pod sobą wiele popularnych mediów społecznościowych oraz komunikatorów. Wśród nich wymienić możemy:
Ich produkty dostępne są w wielu wersjach językowych, a wspólna liczba użytkowników już dawno przekroczyła miliard. To ulubione media zarówno osób prywatnych, firm, stron internetowych, społeczności, jak i gwiazd czy tzw. "influencerów".
Do tej pory wszystkie funkcje w produktach firmy były bezpłatne, jednak aplikacje wyświetlają sporo reklam. Nowa funkcjonalność serwisu nie ma jednak na celu ich wyeliminowania, a stworzenie nowych funkcji, pozwalających zarobić gigantowi jeszcze więcej pieniędzy.
Płatne subskrypcje na Instagramie
Meta ogłosiła, ze w przypadku Instagrama wprowadza płatne treści. Twórcy będą mogli prezentować takie rzeczy "tylko dla subskrybentów" jak:
- posty,
- transmisje,
- rolki,
- dedykowane czaty/grupy do 30 osób do komunikacji z autorem.
Wszystko ma jednak mieścić się w granicach zdrowego rozsądku - to twórca będzie decydować zarówno o tym, co zamieści pod płatną kurtyną oraz ile będzie wynosić opłata. Oprócz dostępu do specjalnych treści, a w zamian otrzymamy także fioletową odznakę obok nazwy użytkownika, wyróżniającą nas spośród obserwujących.
Płatne funkcje na Facebooku, w Messengerze i WhatsAppie
Na portalu The Verge możemy przeczytać informację dotyczącą jedynie tego, że takie funkcje wkrótce nadejdą. Jak pisze Alex Heath:
Meta tworzy organizację produktową, aby zidentyfikować i stworzyć "możliwe płatne funkcje" dla Facebooka, Instagrama i WhatsApp, zgodnie z wewnętrzną notatką wysłaną do pracowników w zeszłym tygodniu, którą uzyskał The Verge.
Zobacz również: