MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Instagram, Facebook i WhatsApp przestaną być darmowe? Płatne funkcje wkrótce opanują popularne aplikacje społecznościowe

Kacper Derwisz
Zobacz, co stanie się dostępne tylko dla osób płacących.
Zobacz, co stanie się dostępne tylko dla osób płacących. Creative Commons
Produkty firmy Meta są jednymi z najpopularniejszych mediów społecznościowych i komunikatorów na świecie. Do tej pory serwisy były całkowicie bezpłatne, jednak wkrótce ma się to zmienić - choć tylko po części. Właściciele rozpoczęli już wprowadzanie funkcji płatnych funkcji i subskrypcji, za którymi twórcy będą mogli umieszczać dodatkowo płatne treści. Zobacz, na czym to będzie polegać.

Spis treści

Czym zajmuje się Meta?

Meta to firma dowodzona przez Marka Zuckerberga, która ma pod sobą wiele popularnych mediów społecznościowych oraz komunikatorów. Wśród nich wymienić możemy:

Ich produkty dostępne są w wielu wersjach językowych, a wspólna liczba użytkowników już dawno przekroczyła miliard. To ulubione media zarówno osób prywatnych, firm, stron internetowych, społeczności, jak i gwiazd czy tzw. "influencerów".

Do tej pory wszystkie funkcje w produktach firmy były bezpłatne, jednak aplikacje wyświetlają sporo reklam. Nowa funkcjonalność serwisu nie ma jednak na celu ich wyeliminowania, a stworzenie nowych funkcji, pozwalających zarobić gigantowi jeszcze więcej pieniędzy.

Płatne subskrypcje na Instagramie

Meta ogłosiła, ze w przypadku Instagrama wprowadza płatne treści. Twórcy będą mogli prezentować takie rzeczy "tylko dla subskrybentów" jak:

  • posty,
  • transmisje,
  • rolki,
  • dedykowane czaty/grupy do 30 osób do komunikacji z autorem.

Wszystko ma jednak mieścić się w granicach zdrowego rozsądku - to twórca będzie decydować zarówno o tym, co zamieści pod płatną kurtyną oraz ile będzie wynosić opłata. Oprócz dostępu do specjalnych treści, a w zamian otrzymamy także fioletową odznakę obok nazwy użytkownika, wyróżniającą nas spośród obserwujących.

Płatne funkcje na Facebooku, w Messengerze i WhatsAppie

Na portalu The Verge możemy przeczytać informację dotyczącą jedynie tego, że takie funkcje wkrótce nadejdą. Jak pisze Alex Heath:

Meta tworzy organizację produktową, aby zidentyfikować i stworzyć "możliwe płatne funkcje" dla Facebooka, Instagrama i WhatsApp, zgodnie z wewnętrzną notatką wysłaną do pracowników w zeszłym tygodniu, którą uzyskał The Verge.

Zobacz również:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polacy nieświadomi zagrożeń związanych z AI

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza