Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Instalacja instalacji nierówna

Redakcja
Montując instalację gazową, pamiętajmy o kilku ważnych zasadach.
Montując instalację gazową, pamiętajmy o kilku ważnych zasadach.
Samochodowe instalacje gazowe, możemy dzielić na różne typy i rodzaje. Każde mają swoją specyfikę zastosowań.

Różnice pomiędzy poszczególnymi instalacjami są ogromne, niezależnie od generacji.

Głównym czynnikiem wyboru instalacji gazowej przez klienta jest jej cena. Jest to nagminnie popełniany błąd, który dostarcza ogromnych kłopotów podczas eksploatacji.

Odpowiednie warunki

Jaka jest tego przyczyna? Brak odpowiedniego dostosowania instalacji do poszczególnych silników. Omijając fakt producenta, jakości wykonania, konstrukcji czy też wielkości poszczególnych elementów, powinniśmy skupić swoją uwagę na wydajności i możliwościach regulacyjnych zapewniających odpowiednie warunki pracy silnika.

Serce naszego pojazdu o mocy 200 KM nie może być zasilone urządzeniem, którego wydajność maksymalna sięga 100 KM. Jest to oczywiście przykład, bardzo przejaskrawiony.

Aby silnik naszego samochodu działał sprawnie, musi być zasilany w odpowiedni sposób, czytaj: dostarczyć taką dawkę paliwa w odpowiednim czasie, aby silnik pokrył zapotrzebowanie paliwowe na produkcję adekwatnej do danej chwili mocy.

Kryterium wyboru

Nowoczesne silniki samochodowe są bardzo skomplikowane. Spełniają surowe normy czystości spalin. Analizują w czasie ciągłym pracę silnika i dokonują natychmiastowych regulacji parametrów dla zapewnienia jak najbardziej optymalnych warunków jazdy.

Korzystając z alternatywnego zasilania musimy spełnić wszystkie wymagania stawiane przez silnik. Dobór sprzętu nie może być więc przypadkowy. Każde ustępstwo, przyczyni się do pogorszenia właściwości jezdnych naszego samochodu.

Szybkość reakcji, wydajność chwilowa, możliwości odpowiedniej interpretacji sygnałów silnika i umiejętność adaptacji do zmiennych warunków pracy są priorytetowym kryterium wyboru odpowiedniej instalacji, aby nasz pojazd pracował w zadowalający sposób we wszystkich możliwych warunkach.

Coraz częściej spotykane systemy kontroli trakcji (np. ESP, ASC, ASR) i ewoluująca w szybkim tempie elektronika współczesnych silników, niemożliwa do przetestowania bez skomplikowanych systemów diagnostycznych, stawia poważne bariery dla instalacji gazowych nie spełniających wymagań stawianych przez nowoczesne silniki.

Mitem jest fakt, że silniki zaopatrzone w turbosprężarkę nie będą pracowały na gazie w odpowiedni sposób. Wystarczy dobrać odpowiedni sprzęt i dokonać odpowiedniej regulacji.

Kończy się era ustawiania samochodów na tzw. ucho, czy też stosowania śrub regulacyjnych, mających jedyne zrozumiałe zastosowanie w coraz rzadziej spotykanych samochodach z gaźnikiem.

Z drugiej strony, to czy silnik w naszym samochodzie jest wymagającą jednostką czy też nie, nie jest zależne od jego wartości giełdowej czy też od wieku pojazdu.

Jednym z najlepszych przykładów jest popularny Daewoo Matiz, który wymaga zamontowania np. sekwencyjnej instalacji gazowej, ze względu na konstrukcję silnika oraz przepisy obowiązujące w naszym kraju.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza