Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak założyć sklep internetowy

Natalia Kwapisz-Daszczyńska [email protected] tel. 59 848 81 00 Fot. Kamil Nagórek
Istotną kwestią w działalności sklepu internetowego jest jego właściwie pozycjonowanie w sieci.
Istotną kwestią w działalności sklepu internetowego jest jego właściwie pozycjonowanie w sieci.
- Założyłem sklep internetowy, bo niewielkim kosztem chciałem wyjść na świat i nie żałuję - mówi właściciel internetowego sklepu explo.pl ze Słupska.

Podpowiadamy od czego zacząć, by rozwinąć handel w internecie.

W sieci działa wiele sklepów internetowych i nadal jest miejsce na nowe inicjatywy - czy to jako forma samodzielna, czy też dodatkowa, wspierająca tradycyjną sprzedaż.

- Uważam, że najlepiej jest otworzyć sklep internetowy właśnie jako dodatkową działalność - radzi właściciel sklepu explo.pl, który chce zachować anonimowość. - Swój sklep otworzyłem dwa lata temu. Chciałem dotrzeć do szerszej grupy klientów, nie wydając przy tym majątku na czynsz najmu za lokal, na przykład na Wojska Polskiego, i to się udało - opowiada.

- O zarabianiu kokosów trzeba jednak zapomnieć, bo internet to nieustająca walka cen. Wygrywa ten, kto ma najtaniej, czyli najczęściej najwięksi gracze na rynku, którym na początku nie sposób dorównać - dodaje.

Trzy ważne rzeczy

Aby założyć sklep potrzebować będziemy trzech rzeczy: domeny, hostingu oraz samego sklepu, czyli tzw. skryptu. W Słupsku jest kilkanaście firm, które są gotowe podjąć się tego zadania i założyć nam sklep w sieci. Trzeba im tylko dostarczyć materiały, treść i zdjęcia, które mają się pojawić na naszej stronie i uzbroić się w cierpliwość. Nasza strona powstanie w terminie od kilku dni do kilku tygodni. Koszt od kilkuset złotych w górę.

Czytaj też: Jak bezpiecznie płacić kartą przez Internet?

- Domena to inaczej adres internetowy naszej strony - tłumaczy Szymon Kobusiński z agencji reklamowej Link Media ze Słupska. Najlepiej, aby adres był nazwą sklepu. - Nazwa firmy, a co za tym idzie także adres internetowy powinien być jak najprostszy i łatwy do zapamiętania. Dobrze by było, gdyby kojarzył się z asortymentem sklepu - radzi Kobusiński.

Kiedy wybierzemy już nazwę, musimy sprawdzić dostępność domeny, bo może się okazać, że wybrana nazwa jest już zajęta. Jeśli jest wolna, to należy ją wykupić i zarejestrować w sieci.

- Kupując domenę trzeba zwrócić uwagę na cenę i warunki odnowienia - mówi Krzysztof Nowicki, właściciel Agencji Reklamowej Turystyczna Polska. - Za domenę płaci się w systemie rocznym. To wydatek rzędu od kilkudziesięciu do 200 złotych, choć można też skorzystać z licznych promocji i kupić domenę nawet za złotówkę - dodaje Nowicki.

Kiedy mamy już adres pozostaje nam jeszcze tzw. hosting, czyli umiejscowienie sklepu na serwerze. Powinniśmy zwrócić uwagę na cztery sprawy: transfer (jak najwyższy), pojemność, bazy danych (najlepiej nieograniczona ilość) i panel administracyjny (łatwy i funkcjonalny w obsłudze, zwłaszcza jeśli chcemy sami administrować stroną). Koszt hostingu na potrzeby sklepu to ponownie od kilkudziesięciu do ok. 200 zł. Wszystko zależy od wyżej wymienionych parametrów, ale także od liczby wejść i wreszcie od firmy, z której korzystamy.

Czytaj też: Jak wykorzystać Internet do szukania zatrudnienia

Na koniec pozostaje już stworzenie strony ze sklepem. Tu, w zależności od wariantu, cena wynosi od kilkuset do kilku tysięcy złotych.

Strona działa i co dalej...

Kiedy nasza strona już działa, trzeba ją jeszcze administrować. Można to robić samodzielnie, albo zlecić to firmie, która wykonywała dla nas stronę. W firmie Media Link zapłacimy za to od 50 do 250 zł za miesiąc.

Teraz pozostaje już tylko rozkręcenie interesu, a jak wiadomo reklama dźwignią handlu, także w internecie. Tu możliwości jest wiele, w zależności od naszej kie2szeni. Do najbardziej popularnych należą pozycjonowanie i korzystanie z porównywarek cenowych.

Pozycjonowanie poprawia widoczność strony w wyszukiwarkach i zwiększa ilość odwiedzin naszej strony. Natomiast porównywarki cenowe, np. ceneo lub skąpiec, mogą nam podnieść sprzedaż. Ale uwaga, bo koszty ich usług mogą przewyższyć zyski. Bez względu na to, czy klient coś u nas kupi, czy nie, za każde wejście na naszą stronę za pośrednictwem porównywarki cen, musimy zapłacić temu ostatniemu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza