Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak ZUS będzie wyglądał jesienią? Czy grozi nam katastrofa? Comarch przejmuje utrzymanie systemu IT ZUS od Asseco Poland

TK
Jak ZUS będzie wyglądał jesienią? Czy grozi nam katastrofa? Comarch przejmuje utrzymanie systemu IT ZUS od Asseco Poland
Jak ZUS będzie wyglądał jesienią? Czy grozi nam katastrofa? Comarch przejmuje utrzymanie systemu IT ZUS od Asseco Poland Slawomir Mielnik
Jak ZUS będzie wyglądał jesienią? Wiele wskazuje na to, że będzie gorąco. Sytuacja ma związek z przejęciem zarządzania system informatyczym ZUS przez firmę Comarch, która jak do tej pory oblała dwa podejścia do testu swoich kompetencji. Przed nią ostatnia szansa. Jeśli tym razem się nie uda, może to oznaczać poważne problemy - informuje "Puls Biznesu".

Comarch przejmuje KSI ZUS od Asseco

Comarch już niebawem ma przejąć od Asseco Poland usługę utrzymania największego krajowego systemu IT. Mowa o Kompleksowm Systemie Informatycznym, czyli KSI ZUS. Gra toczy się o wielkie pieniądze, gdyż Comarch za 4 lata świadczenia usług utrzymania KSI ma otrzymać w świetle podpisanej umowy 242 mln złotych. Jeśli Comarch udanie przejmie usługi, to rzeszowska firma Asseco utraci ważne zlecenie - czytamy w "Pulsie Biznesu". Comarch jednak jak do tej pory zawodzi w testach. Co to może oznaczać? Jesienią może być gorąco.

Ceny mieszkań przyprawiają dziś o zawrót głowy. Mieszkania na sprzedaż drożeją bez przerwy praktycznie we wszystkich miastach kraju. Nie zawsze jednak na rynku nieruchomości było aż tak drogo – 12 lat temu sytuacja wyglądała zupełnie inaczej.Ile w 2006 roku kosztowało przeciętne mieszkanie w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Lublinie czy Katowicach? Gdzie ceny wzrosły najbardziej, a gdzie najmniej? Kliknij w galerię i zobacz porównanie cen.W zestawieniu brak Twojego miasta? Więcej cen mieszkań znajdziesz w artykule: Ceny mieszkań w Polsce. Jak się zmieniły przez 12 lat?

Jak zmieniły się ceny mieszkań w ciągu ostatnich 12 lat? Dan...

Trzy podejścia firmy Comarch

Comarch został poddany testom weryfikującym umiejętności przez ZUS. Dotyczyły one sprawdzenia wiedzy przekrojowej, skupionej wokół monitorowania kapitału początkowego - jednej z najmniejszych usług, która ma w pierwszej kolejności zostać przejęta od września - informuje "PB".

  • 12 sierpnia Comarch zaliczył jedynie 5 z 7 zadań, w chwili gdy ZUS wymagał zaliczenia wszystkich
  • 16 sierpnia miało miejsce kolejne podejście do dwóch niezaliczonych zadań, udało się zaliczyć tylko jedno

ZUS wykazał się duża cierpliwością i postanowił dać jeszcze jedną szansę firmie Comarch, jeśli jednak ta nie przejdzie pomyślnie trzeciej próby, to najprawdopodobniej ZUS nie zdecyduje się na zmianę dostawcy usług IT.

Wojna podjazdowa firm

Jak informuje "Puls Biznesu" między firmami Comarch i Asseco trwa "wojna podjazdowa" polegająca na podkupowaniu pracowników, gdyż to właśnie specjaliście obsługujący do tej pory system ZUS-u dysponują nieocenianą wiedzą:

Jeszcze przed podpisaniem kontraktu obie strony zaczęły wojnę podjazdową. Comarch aktywnie próbował pozyskać pracowników Asseco zaangażowanych przy utrzymaniu KSI.

Kompleksowy System Informatyczny ZUS

Kompleksowy System Informatyczny ZUS jest jednym z najdroższych, a zarazem najbardziej skomplikowanych systemów w Polsce. Jego działanie umożliwia obsługę niemal 10 milionów Polaków, którzy utrzymują się ze świadczeń, takich jak emerytury i renty. Ponadto KSI umożliwia pobór składek od firm i praconików. Pozostaje mieć nadzieję, że niezależnie od firmy IT, która będzie go obsługiwać, system będzie działał stabilnie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Jak ZUS będzie wyglądał jesienią? Czy grozi nam katastrofa? Comarch przejmuje utrzymanie systemu IT ZUS od Asseco Poland - Dziennik Zachodni

Wróć na gp24.pl Głos Pomorza