Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jedna brew wyżej, druga niżej. Kobieta została oszpecona w salonie kosmetycznym

Magdalena Olechnowicz
Magdalena Olechnowicz
Na zdjęciu widać, że lewa brew jest wyżej od prawej. Poza tym, miały być brązowe, a kosmetyczka użyła czarnego barwnika.
Na zdjęciu widać, że lewa brew jest wyżej od prawej. Poza tym, miały być brązowe, a kosmetyczka użyła czarnego barwnika. Archiwum prywatne
- Zostałam oszpecona na kilka lat. Makijaż permanentny brwi, który wykonała mi kosmetyczka wyszedł nieprawidłowo - pisze zrozpaczona Czytelniczka, klientka słupskiego salonu kosmetycznego. Niestety, podpisała dokument, w którym zobowiązała się, że nie będzie miała żadnych roszczeń sądowych, ani finansowych wobec firmy.

Makijaż permanentny robi w ostatnim czasie furorę. Mimo, że permanentne brwi kosztują od 390 do 700 zł, cieszą się ogromną popularnością, gdyż zapewnia on trwałość na ok. 3 lata. Zanim go jednak zrobimy, warto wybrać sprawdzoną i wykwalifikowaną kosmetyczkę. Nasza Czytelniczka (imię i nazwisko do wiadomości redakcji) miała ogromnego pecha. Decyzji będzie jeszcze długo żałowała.

_- Jestem załamana i wstydzę się wychodzić z domu. Makijaż został od początku do końca wykonany nieprawidłowo. Konsultowałam go z innymi wykwalifikowanymi osobami zajmującymi się również wykonywaniem tego typu makijaży - opowiada pokrzywdzona kobieta. - Pani, która mi go wykonała nie przeprowadziła ze mną żadnej ankiety na temat chorób i branych przeze mnie leków. Nie dostałam również paragonu za usługę. Pani nie chciała przyjąć płatności kartą, wiec musiałam płacić gotówką. Mija właśnie czas, po jakim makijaż powinien był się zagoić, a wygląda strasznie. Jedna brew jest wyżej, druga niżej, brwi mają całkiem inny kształt. Ponadto ustalone było, że mają być w kolorze zbliżonym do naturalnych czyli w brązie, a jak się okazuje pani bez poinformowania mnie postanowiła użyć barwnika czarnego. Poza tym, widoczne są liczne szpary bez barwnika oraz plamy z rozlanym pod skórą barwnikiem - opisuje załamana klientka. - Zostałam oszpecona. Dodam, że taki makijaż może się nawet utrzymywać do kilku lat. Panie, z którymi konsultowałam ewentualną poprawkę tego makijażu, poinformowały mnie, że nie są teraz w stanie nic z tym zrobić, ponieważ potrzebne byłoby laserowe usuwanie od 3 nawet do 10 serii laserem w odstępach co 6-8 tygodni. Koszt jednego to 250 zł. Jestem załamana, ponieważ ciężko mi będzie uzbierać taką kwotę i pogodzić okres rekonwalescencji po laserze z pracą - dodaje.
Kobieta postanowiła złożyć reklamację w salonie.
- Po długiej rozmowie otrzymałam zwrot gotówki za wykonaną usługę, jednak nie obyło się bez straszenia sądem, ponieważ pani była w 100 proc. przekonana, że wykonała usługę poprawnie i próbowała mi narzucić swoje zdanie i wmawiać, że osoby, z którymi się konsultowałam, nie mają pojęcia o swojej pracy. Jednak, by otrzymać zwrot, musiałam podpisać oświadczenie że nie będę w _przyszłości wnosić żadnych roszczeń w tej sprawie. Dodatkowo pani dała mi 500 zł na wykonanie laserowej korekcji makijażu.

Zdaniem Jerzego Drużyńskiego, specjalisty ds. pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w słupskiej delegaturze Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej, sprawa jest już zamknięta.

- Jeżeli klientka zawarła już ugodę z usługodawcą, to już nic w tym temacie zrobić nie możemy. Chyba, że poza zawarciu tego kompromisu, pojawią się nowe okoliczności w postaci pogorszenia stanu zdrowia, czy wyglądu, to klientka może wznowić postępowanie i zwracać się ponownie do właścicielki zakładu kosmetycznego, określić przyczynę oraz żądanie - mówi Jerzy Drużyński, który na co dzień pomaga klientom w sytuacjach, gdy muszą dochodzić swoich praw od usługodawców czy sprzedawców.

Jak reklamować usługi kosmetyczne?

Zawsze należy złożyć pisemną, oficjalną reklamację, w której musimy zawrzeć podstawowe informacje:
1. Kto z kim zawarł umowę.
2. Jakie są przyczyny reklamowania usługi.
3. Jakie są żądania, czyli czego się domagamy.

- Reklamację najlepiej napisać osobiście, nie zdawać się na spisywanie reklamacji przez świadczącego usługę czy reklamację.To jest w naszym zakresie i w naszym interesie, jako klienta
- radzi Jerzy Drużyński.

Jeśli nie wiemy jak to zrobić, należy zwrócić się do Miejskiego Rzecznika Konsumentów lub słupskiej delegatury Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej - ul. Jana Pawła II 1 (pokój 237), Pozasądowe Rozwiązywanie Sporów Konsumenckich - tel. 59 846 85 45, email: [email protected].

Tam znajdziemy odpowiednie formularze i druki, jak złożyć poprawnie reklamację.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza