MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jest bezpieczny...

(pjz)
Laguna II uchodzi za auto supernowoczesne, imponujące zasobem zastosowanej elektroniki.
Laguna II uchodzi za auto supernowoczesne, imponujące zasobem zastosowanej elektroniki. Fot. Renault
Renault Laguna II uznawany jest za jeden z najnowocześniejszych i najbardziej naszpikowanych użytkową elektroniką samochodów.

Producent zapewnił wysoki poziom w czterech ważnych dziedzinach: przyjemności jazdy, bezpieczeństwa (czynnego i biernego), komfortu i łatwości obsługi.

Jest bezpieczny...

Laguna II była pierwszym samochodem na rynku (we wszystkich segmentach), który uzyskał maksymalną ocenę 5 gwiazdek w crash-testach EuroNCAP. Obecnie dołączyły do niej Megane II i Vel Satis, a jedynymi pojazdami konkurencji osiągającymi ten poziom bezpieczeństwa biernego są mercedesy klasy C i E oraz Saab 9.5. Laguna II proponuje nowy system regulacji zagłówków przednich. Wysokość zmienia się przez podniesienie zagłówka. Przy opuszczaniu go wystarczy odblokować zapadkę przy prowadnicy i zagłówek w naturalny sposób opada do pożądanej wysokości. Oprócz łatwiejszej regulacji zagłówka przedniego poprawia się bezpieczeństwo i komfortu użytkowników zajmujących przednie miejsca. System dynamicznej kontroli jazdy ESP zastosowany w Lagunie II został obecnie wyposażony w funkcję kontroli podsterowności. Ten montowany seryjnie we wszystkich wersjach system działa podczas gwałtownej utraty przyczepności przedniej osi (podsterowność) spowodowanej nagłym bądź niedostosowanym do prędkości pojazdu manewrem. W przypadku wyraźnej podsterowności system pozwala na wyhamowanie pojazdu poprzez jednoczesne uruchomienie hamulców dwóch kół (bocznych lub przednich, w zależności od siły ściągania). Towarzyszy temu automatyczne włączenie świateł stopu ostrzegające kierowców jadących z tyłu. W przypadku niskiej przyczepności w fazie ruszania i przyspieszania działanie systemu dynamicznej kontroli toru jazdy ESP uzupełnia funkcja ASR.

... dynamiczny i oszczędny...

Na początku 2003 r. na rynek wprowadzono nową wersję Laguny z 4-cylindrowym silnikiem 2.0 16V turbo z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów. Opracowano go na bazie silnika znanego z modeli Vel Satis i Avantime - rozwija moc 165 KM. Turbosprężarka z podwójnym wlotem (Twin Scrooll) poprawiła sprawności silnika dzięki ograniczeniu zjawiska ponownego zasysania spalin. Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo cichą pracą.
Nowy silnik sprawia, że Laguna II może poszczycić się osiągami silnika wolnossącego o pojemności 2,5 l przy mniejszym o 15-20 proc. spalaniu w mieszanym cyklu europejskim. Laguna II osiąga na torze prędkość maksymalną 218 km/h i pokonuje 1000 m ze startu zatrzymanego w zaledwie 29,4 s, zużywając 8,2 l na 100 km. Jeszcze w tym roku silnik ten będzie oferowany z 5-przełożeniową skrzynią automatyczną Proactive ze sterowaniem impulsowym. Ta wersja silnikowa Laguny II będzie wyposażona w układ jezdny wersji 3.0V6 i 2.2 dCi.

... multimedialny...

Laguna II jest wyposażona w system nawigacji z wbudowanym radioodtwarzaczem. Dzięki temu może on odczytywać mapy zapisane na CD-romach. Dodatkowo system wyposażony jest w antenę GPS, odtwarzacz płyt audio i wyświetlacz ciekłokrystaliczny w górnej części deski rozdzielczej. W samochodzie zainstalowano również 8 głośników z automatycznym dostosowaniem głosu do szybkości jazdy. Uzupełnieniem oferty wyposażenia multimedialnego jest pakiet wideo obejmujący odtwarzacz DVD i ekrany TFT umieszczone z tyłu przednich zagłówków.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza