Jest przetarg na S6 koło Sianowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2023 rok

OPRAC.:
Grzegorz Hilarecki
Grzegorz Hilarecki
Szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na dokończenie obwodnicy Sianowa i Koszalina w ramach S6. Jeszcze tylko pozostaje mu do ogłoszenia przetarg na odcinek ekspresówki między Sianowem a obwodnicą Słupska.

28 grudnia do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE wysłane zostało ogłoszenie o postępowaniu przetargowym na dokończenie budowy obwodnicy Koszalina i Sianowa w ciągu drogi ekspresowej S6.

- Otwiera to drogę do wznowienia budowy fragmentu obwodnicy o długości 7,9 km między węzłami Koszalin Wschód i Sianów Wschód, gdzie warunki gruntowe wymusiły zmianę dotychczasowego projektu drogi. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 roku - czytamy w komunikacie GDDKiA w Szczecinie.

Film z drona pokazuje ogrom prac na drodze S6 Słupsk - Gdańs...

- Na odcinku obwodnicy Koszalina i Sianowa, między węzłami Koszalin Wschód i Sianów Wschód (km 6,4 - km 14,3), wystąpiły skomplikowane warunki gruntowe, odmienne od wcześniej stwierdzonych. Podłoże, ze względu na bardzo specyficzną i rzadko spotykaną budowę związaną z występowaniem drugiego poziomu wód gruntowych pod ciśnieniem, nie nadawało się do zastosowania pierwotnie przewidzianej technologii budowy. Problemem były również samowypływy (wypływy artezyjskie), w których zwierciadło wody stabilizowało się nawet 2 m powyżej poziomu terenu.

Próby zastosowania nasypu przeciążeniowego i mikrowybuchów nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Wykonano również szereg ekspertyz i badań podłoża, które prowadził między innymi Państwowy Instytut Geologiczny. Wobec braku porozumienia z dotychczasowym wykonawcą, odcinek między węzłami Koszalin Wschód i Sianów Wschód został wyłączony z pierwotnego kontraktu na budowę obwodnicy - czytamy w dalszej części komunikatu.

- W roku 2019 rozpoczęło się opracowywanie aktualizacji dokumentacji projektowej dla obwodnicy, gdzie wzięto pod uwagę wyniki poszerzonych badań podłoża. W toku opracowywania dokumentacji przeanalizowano szereg rozwiązań, w szczególności przy obszarze Góry Chełmskiej i przecięcia z linią kolejową Koszalin - Słupsk. Ostatecznie zadecydowano o całkowitej zmianie rozwiązań projektowych w tym miejscu. Zamiast przejścia drogi pod linią kolejową i co za tym idzie zagłębienia się w skomplikowany geologicznie obszar, została zaprojektowana estakada o długości niemal 800 metrów. Obiekt ten będzie przechodził nad linią kolejową i obszarem o skomplikowanej strukturze podłoża. W grudniu tego roku została uzyskana nowa decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i zmieniona wcześniejsza - informuje GDDKiA w Szczecinie.

Pierwszy przetarg na budowę S6 w regionie. Jest sporo chętnych

Tak więc obwodnica Sianowa i Koszalina będzie gotowa z trzyletnim opóźnieniem ze względu na sytuację w terenie, czego geolodzy nie przewidzieli.

Szczeciński oddział GDDKiA jest też odpowiedzialny za budowę S6 od Sianowa do obwodnicy Słupska. Jest to już jedyny odcinek na całym przebiegu S6 od Szczecina po Gdańsk, na który jeszcze nie ma przetargu. Z tym, że jest tam wykonywany już projekt. Pozostanie więc tylko znaleźć wykonawcę.

Przypomnijmy, na odcinkach między obwodnicą Słupska a Bożympolem Wielkim za Lęborkiem są przetargi w trybie "zaprojektuj i wybuduj", czyli wykonawca ma najpierw opłacić projekt. Samo tworzenie projektu takiej drogi trwa około roku. Potem budowa ponad dwa lata. Całą S6 pojedziemy więc dopiero na przełomie 2024/2025.

Ale już w tym roku, pod koniec, ma zostać oddana Trasa Kaszubska od Bożegopola Wielkiego do węzła pod Trójmiastem. To skróci podróż między Słupskiem a Gdańskiem o kilkadziesiąt minut. S6 ominie bowiem przez Kaszuby Redę, Wejherowo i Gdynię.

Zobacz także: Film z drona pokazuje ogrom prac na drodze S6 Słupsk - Gdańsk.

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
4 stycznia, 6:41, Gość:

Gdyby od początku rzetelnie były robione badania to by wiedzieli

4 stycznia, 11:35, Gość:

trzeba zostać było specjalistą to byś POKAZAŁ JAK TO SIĘ ROBI. A tak pozostaje ci tylko szczekać przed monitorem, do budy psie !

Uderz w stół a nożyce się odezwą ...!!

G
Gość
4 stycznia, 6:41, Gość:

Gdyby od początku rzetelnie były robione badania to by wiedzieli

trzeba zostać było specjalistą to byś POKAZAŁ JAK TO SIĘ ROBI. A tak pozostaje ci tylko szczekać przed monitorem, do budy psie !

G
Gość

chory kraj urzędasó bez przygotowania.winnych brakoróbstwa oczywiście brak.ino kraść

G
Gość

hahahaha padłem ze śmiechu...2023 rok? to mozna do tego czasu w normalnym kraju wybudowac od podstaw autostrade od granicy do granicy...a tu jest kilka kilomotrów do D O K O Ń C Z E N I A...co oni zamierzaja robic trzy lata...brac kase za nadzór...co robili przez te wszystkie lata przestoju...nic

G
Gość

Gdyby od początku rzetelnie były robione badania to by wiedzieli

Dodaj ogłoszenie