Już nie tylko Porsche, ale także Bentley i Rolls - Royce będą miały swoje SUV-y

Redakcja
Niedawno świat motoryzacyjny obiegła sensacyjna wiadomość: Porsche Cayenne przestanie być jedynym luksusowym SUV-em na świecie.
Niedawno świat motoryzacyjny obiegła sensacyjna wiadomość: Porsche Cayenne przestanie być jedynym luksusowym SUV-em na świecie. www.porsche.com
Nadchodzi era luksusowych SUV-ów.

Niedawno świat motoryzacyjny obiegła sensacyjna wiadomość: Porsche Cayenne przestanie być jedynym luksusowym SUV-em na rynku. 

"Przygotuj się na to, że Cię zadziwimy"

O tego rodzaju auto swój asortyment zamierza powiększyć marka Bentley.

Skrótem SUV - pochodzącym od angielskiego wyrażenia "sport utility vehicle" - określa się luksusowe samochody terenowe, które jednak zazwyczaj mniej nadają się do off - roadu w Bieszczadach, a bardziej do dostojnego i wygodnego podróżowania po autostradach.

 

Firma Bentley zamierza uruchomić sprzedaż w roku 2016. Pojazd otrzymał roboczą nazwę Falcon. Na swojej stronie internetowej Bentley tak zapowiada SUV: "Zaprojektowany, by być najpotężniejszym, a jednocześnie najpiękniejszym SUV-em jeżdżącym po światowych drogach. Nasz nowy model zmieni obraz tego rodzaju samochodów. Przygotuj się na to, że Cię zadziwimy."

Niedługo po deklaracji Bentleya - w połowie września br., prezes firmy Rolls-Royce Torsten Mueller - Oetvoes ujawnił, że również rozważa budowę swojego pierwszego SUV-a. Na początku października prezes Rolls-Royce'a potwierdził, że projektanci firmy już pracują nad wyglądem nowego auta. - Segment aut SUV jest bardzo interesujący.

Rośnie i rośnie i rośnie. Nawet wtedy, gdy cały rynek motoryzacyjny stoi w miejscu - podkreślił Mueller - Oetvoes. Dodał jednak, że na razie wszelkie działania firmy mają na celu sprawdzenie, czy marka Rolls-Royce może być wiarygodna produkując samochód typu SUV. Przypomniał, że nigdy nie miała w swoim portfolio modelów sportowych.

Coraz częściej słyszy się także pogłoski o wejściu na rynek sportowych samochodów użytkowych marek Maserati oraz Lamborghini.

Historia SUV-ów

Historia SUV-ów ma swój początek w USA. Amerykanie mają zamiłowanie do dużych samochodów i właśnie na ich rynku pojawiło się pierwsze tego typu auto: był to jeep Wagoner z 1962 r. Za pierwszy europejski samochód tego typu uchodzi Range Rover, który zadebiutował w 1970 r., a już 10 lat później otrzymał luksusowe wyposażenie wnętrza.

Źródło: Kancelaria Prawna Skarbiec

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
kozanka

fajne takie auta ale za duże dla mnie ;) wolałam coś niższego ale z dużą powierzchnią dla rodziny, więc kupiłam kombi. wzięłam kredyt samochodowy w getinie i nie musiałam się przejmować ceną ;)

Dodaj ogłoszenie