Problem dotyczy tylko kilku ulic, na których znajdują się restauracje i pensjonaty.
- W lipcu było już sześć awarii. Dzwonimy, dzwonimy. Energa przyjeżdża, naprawia, trwa to kilka godzin. Trwa to już cztery lata z rzędu. W sezonie zazwyczaj dwa, trzy razy, ale tego roku już sześć razy! A to dopiero połowa wakacji. Pierwszy raz 15 lipca, drugi raz - 16 lipca o godzinie 16 jedna awaria, później o godzinie 20 druga awaria, a więc prądu nie było praktycznie przez pół dnia, kolejnego dnia następna, ale trwała tylko pół godziny, 27 lipca piąta z rzędu awaria, a wczoraj 1 sierpnia szósta awaria! - opowiada pan Piotr. - Napisałem pismo do Energi, ale nawet nie ma z kim się kontaktować. W oddziale w Słupsku kazali wrzucić pismo do skrzynki, bez żadnego potwierdzenia Dzwoniłem na numery na stronach internetowych, ale wszędzie odzywają się automaty i nie ma z kim porozmawiać. Zgłaszając awarię, ich nic nie interesuje, przyjmują zgłoszenie, naprawiają i odjeżdżają. Za chwilę to samo! Tam są trzy restauracje i market Dino. Problemy zaczęły się, kiedy powstało Dino. To ogromny pożeracz energii. Jest przeciążenie na linii i wysadza nam wszystko. Za każdym razem o tym mówię, ale nikogo to nie obchodzi. Mam tam pensjonaty, a cała ulica traci zasilanie jednej fazy. Restauracja ma przyjęte zamówienia od klientów, a część urządzeń nie chodzi, ludzie się niecierpliwią, że muszą godzinę czekać i powstają awantury. A przecież to nie nasza wina. To jest coraz bardziej uciążliwe. Trwa już cztery lata i końca nie widać. Można było podjąć jakieś kroki, aby uporać się z problemem, ale nawet nie ma z kim rozmawiać. Problem na pewno jest do rozwiązania - mówi pan Piotr.
W piśmie do Energi czytamy:
"Jesteśmy przyłączeni do jednej sieci zasilającej, do której również jest podpięty market DINO. Kilka lat temu, kiedy DINO nie funkcjonowało, nie było problemu z awaria sieci. Od momentu uruchomienia marketu, rok w rok, następują awarie w dostawie energii (brak fazy). Podczas zgłaszania awarii informujemy, że jest to powtarzająca się sprawa i prosimy o usunięcie przyczyny (wymieniane są tylko BM-y ) i sprawa ciągle się powtarza.
Zwracamy się z prośbą o przeanalizowanie parametrów sieci i zabezpieczeń i podjęcie niezbędnych czynności celem wyeliminowania awarii w przyszłości."
Pan Piotr odpowiedzi nie otrzymał, ale na nasze zapytania odpowiedział rzecznik prasowy firmy.
- Pogotowie Energetyczne dokona analizy sieci pod kątem możliwości zasilania części odbiorców z mniej obciążonych obwodów. Jeżeli taka optymalizacja nie rozwiąże problemu lub nie będzie możliwa, zaplanowana zostanie budowa nowej stacji średniego napięcia w tej okolicy - pisze Grzegorz Baran, koordynator ds. Kontaktów z Mediami Energa-Operator. - Poprawna konfiguracja pracy sieci w miejscowościach turystycznych nierzadko bywa utrudniona, nie tylko ze względu na sezonowe wahania w zapotrzebowaniu na moc, ale również znaczną jego zmienność dobową powodowaną np. przez obiekty tymczasowe, tymczasową gastronomię lub działanie klimatyzacji - dodaje.
Poddąbie poleca się na spacer. Malownicze klify i szerokie plaże
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?