Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kampania promocyjna "Zmieniamy się z Pomorskiem" w Dolinie Charlotty

Zbigniew Marecki
Kadr ze spotu promującego efekty wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.
Kadr ze spotu promującego efekty wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.
Dzisiaj w Dolinie Charlotty o godz. 11 rozpocznie się piknik informacyjny "Zmieniamy się z Pomorskiem 2012". To część kampanii promocyjnej przygotowanej przez Urząd Marszałkowski w Gdańsku.

Kampania ruszyła w mediach 2 sierpnia. Natomiast dzisiaj wychodzi w plener. Tym razem o korzyściach płynących z wdrażania funduszy UE dowiemy się podczas pomorskich pikników informacyjnych. Kampanijna inwazja rozpoczyna się od Doliny Charlotty w Strzelinku.

Kampania dotyczy wykorzystania funduszy unijnych w naszym regionie. Przygotowana jest przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, który realizuje ją głównie w postaci spotów radiowych i telewizyjnych, artykułów prasowych, informacji na stronie internetowej www.pomorskie.eu oraz na billboardach. Spot reklamowy o tym, jak radzimy sobie z wydatkowaniem unijnych środków, można znaleźć także w Internecie

Tym wszystkim działaniom towarzyszyć będą pikniki informacyjne.

- Tym razem mieszkańcy Pomorza będą mieli okazję nie tylko dowiedzieć się, jak fundusze unijne wpłynęły na nasz region, ale również świetnie się bawić - mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego. - W sierpniu i we wrześniu do siedmiu pomorskich miejscowości zawita mobilne miasteczko namiotowe, na terenie którego przygotowano wiele atrakcji i rozrywek zarówno dla najmłodszych, jak i nieco starszych.

Na chętnych czekają dwa specjalnie przygotowane namioty, m.in. z punktem multimedialnym, gdzie będzie można przenieść się do wirtualnej przestrzeni, zrobić sobie zdjęcie i wydrukować pamiątkowy plakat. W strefie plastycznej każde dziecko będzie mogło wykazać się swoimi zdolnościami artystycznymi oraz przekonać się, jak samodzielnie wykonać postacie z balonów.
Nie zabraknie również praktycznej dawki unijnych informacji, zdobywanych podczas unikatowego koła fortuny. Właśnie tam każdy, kto wykaże się wiedzą o Unii Europejskiej, będzie mógł wygrać nagrody niespodzianki.

Widzom tych spotkań zostanie zaprezentowany film, wyprodukowany na zlecenie samorządu województwa pomorskiego, "Europejski Fundusz Społeczny szansą dla współczesnych pomorskich Heweliuszy" w reżyserii Michała Juszczakiewicza. Dzięki najnowocześniejszym technologiom widzowie nie tylko zobaczą słynnego astronoma, ale także przeniosą się do historycznych miejsc dawnego Gdańska. Dodatkowo emitowany będzie film o zmianach w Pomorskiem, które były możliwe dzięki środkom Unii Europejskiej. Piknik uzupełni wystawa fotograficzna, pokazująca najciekawsze projekty zrealizowane w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 -2013.

Materiały informacyjne, zawierające szczegóły unijnego wsparcia, będą dostępne na stoisku promocyjnym Urzędu Marszałkowskiego, które znajdować się będzie w miasteczku namiotowym podczas każdego z siedmiu spotkań.

Kolejne pikniki odbędą się w: Krynicy Morskiej (18 sierpnia, plac Wolności), Władysławowie (25 sierpnia, teren letniej sceny muzycznej przy ul. Żeromskiego), Pucku (1 września, plac Wolności), Bytowie (8 września, plac kard. Wyszyńskiego), Pruszczu Gdańskim (15 września, Międzynarodowy Bałtycki Park Kulturowy Faktoria przy ul. Zastawnej), Kwidzynie (22 września, pl. Jana Pawła II). Wszystkie wydarzenia plenerowe odbywać się będą w godzinach od 11 do 17.

W ramach kampanii zostanie wyemitowanych 720 spotów radiowych i 160 telewizyjnych,
opublikowanych zostanie ponad 30 artykułów informacyjnych w prasie lokalnej, zostanie przeprowadzona kampania outdoorowa oraz odbędzie się siedem europejskich pikników. Dzięki nim mieszkańcy województwa pomorskiego dowiedzą się m.in., że:

- ponad 7 tysięcy osób otworzyło pierwszy raz własną działalność gospodarczą, a ponad 800 już istniejących firm uzyskało pieniądze na dalszy rozwój,

- unijne pieniądze umożliwiły zakup sprzętu i budowę infrastruktury dla 32 tysięcy studentów, ponad 100 tysięcy uczniów wzięło udział w zajęciach dodatkowych, a 9 tysięcy seniorów w wieku od 55 do 64 lat mogło uczestniczyć w kursach poszerzających wiedzę i umiejętności,

- łączna długość sieci internetowej w Pomorskiem przekracza dystans z Gdańska do Paryża i wynosi ponad 1500 km.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza