W sali obrad Starostwa Powiatowego w Lęborku został podpisany przez starostów, burmistrza oraz wójtów ,,Apel do Marszałka Województwa Pomorskiego w sprawie konieczności aktualizacji Planu Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego Dla Województwa Pomorskiego’’.
Dla samorządowców z powiatu lęborskiego bardzo ważne było wpisanie w ten plan rewitalizacji linii odcinka między Sierakowicami a Lęborkiem.
- W planie zrównoważonego transportu publicznego województwa znajdują się już linie kolejowe Lębork - Łeba i Sierakowice - Kartuzy - wyjaśnia Dariusz Buczak, naczelnik Wydziału Komunikacji lęborskiego starostwa.
Lębork współuczestniczył w kosztach dokumentacji studium wykonalności całego kolejowego projektu. - Na wniosek samorządowców wystosowaliśmy już pismo do marszałka województwa pomorskiego. Chodzi o konieczność wpisania do planu zrównoważonego transportu odcinka Sierakowice - Lębork, przy jednoczesnej rewitalizacji linii - mówi Teresa Ossowska-Szara, starosta lęborski. - To ważny głos w sprawie, która zaczęła się zresztą dużo wcześniej. Na wniosek samorządowców zorganizowałam spotkanie w starostwie. Stawili się na nim nie tylko przedstawiciele powiatu lęborskiego, ale też poseł Stanisław Lamczyk, Gabriela Lisius, starosta wejherowski, Bogusława Engelbrecht, wójt gminy Linia, Piotr Wittbrodt, wójt gminy Łęczyce, i Tadeusz Kobiela, wójt gminy Sierakowice.
Przewozy na linii Kartuzy -Lębork ustały całkowicie w roku 2000. Wszyscy liczą na to, że zostaną przywrócone właśnie po reanimacji linii nr 229.
- Kilka lat temu podjęto inicjatywę, żeby opracować studium wykonalności dla tego połączenia - mówi Dariusz Buczak. - Chciano sprawdzić, czy jej odtworzenie jest opłacalne. W 2014 roku porozumienie o studium zostało opracowane. Rozpatrywano kilka wariantów, w tym taki, że linia zostanie przebudowana tak, by pociągi mogły się rozpędzać do około 100 kilometrów na godzinę na niektórych odcinkach.
Projekt uzyskał już m.in. pozytywną opinię Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.
Z Kartuz do Lęborka pojedziemy za 5 lat koleją.
Warto przeczytać też nasz zimowy poradnik samochodowy
- Miejsca Obsługi Podróżnych. To trzeba wiedzieć
- Jak [b]przewozić narty? Uchwyt na narty czy box dachowy?
- Jak bezpiecznie przejechać przez zaspę?[/b]
- Zimowy wyjazd poza granice Polski. O czym trzeba pamiętać?
- Jak przewozić dzieci w foteliku? Jak zamontować fotelik?
- Kobiety i mężczyźni za kierownicą. Kto lepiej sobie radzi?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?