Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kia Soul na polskich drogach

Marek Rudnicki [email protected] Fot. Kia
Kia Soul to nowy pomysł na miejskie auto
Kia Soul to nowy pomysł na miejskie auto
Kia soul jest kanciasty, a jednocześnie miękki w optycznym odbiorze. Auto powstało w pracowni znanego projektanta i stylisty Petera Schreyera. Szczeciński dealer Kia w ciągu dwóch tygodni sprzedał już kilkanaście sztuk Soula.

- Zainteresowanie jest tak duże, że każda dostawa sprzedawana jest na pniu - mówi Grzegorz Sambrat, szef salonu PHU Transbud Szczecin. - Wprawdzie samochód pokazano dziennikarzom, ale oficjalnej prezentacji w salonach jeszcze nie było. Fama o samochodzie, która przyszła z Niemiec, wyprzedziła więc planowane pokazy auta.

Auto ma 4,1 m długości, 2,55 m szerokości i 1,61 m wysokości. Jest wyżej zawieszone o 4,5 cm niż większość samochodów z tego segmentu. W środku swobodnie mieści się pięć osób. Dostęp do wnętrza jest bardzo łatwy - umożliwiają to wysokie drzwi i równie wysoko zamontowane siedzenia.

Wnętrze opracowano zgodnie z europejskimi gustami. Jakość tapicerki nie budzi zastrzeżeń. Kolorystyka do wyboru, w tym czarno-czerwona, drapieżna, która powinna przypaść do gustu młodym ludziom. Nawet deska rozdzielcza, wada poprzednich konstrukcji Kia, teraz tak została zaprojektowana, że musi się podobać.

Bazową jednostką napędową jest benzynowy silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 124 KM. Zwolennicy diesli mogą wybrać silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra, który generuje moc 128 KM. Ten motor opracowało niemieckie Centrum Doskonałości Kia w Russelsheim. Wyposażono go w elektrycznie sterowaną turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VGT) oraz opcję filtra DPF.

Jeśli wierzyć danym technicznym, to wersja benzynowa przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 177 km/h. Natomiast z silnikiem wysokoprężnym przyspieszenie do setki trwa 11,3 s, zaś prędkość maksymalna to 182 km/h. Zaletą tego motoru jest bardzo małe spalanie: średnio 5,2 litra na 100 km. Silnik benzynowy pali średnio o 1,3 litra więcej.

Standardową skrzynią biegów dla obu silników jest pięciobiegowa skrzynia mechaniczna. Jak twierdzi producent, dzięki optymalnemu współczynnikowi przełożeń zapewnia ona płynną zmianę biegów oraz dużą ekonomikę jazdy.

Czterobiegowa automatyczna skrzynia biegów jest dostępna wraz z silnikiem wysokoprężnym. Pozwala ona na wygodną jazdę zwłaszcza w warunkach gęstego ruchu miejskiego. Skrzynia automatyczna jest wyposażona w elektroniczny sterownik, który dostosowuje charakterystykę pracy przekładni do indywidualnego stylu jazdy kierowcy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza