Klienci ze Słupska: Vectra wpuściła nas w kanał

Aleksander Radomski
sxc.hu
Klienci Vectry skarżą się, że dostawca zabrał im kilka programów telewizyjnych. - Wystarczy zaktualizować dekoder - tłumaczą przedstawiciele firmy.

- Pod koniec olimpiady Vectra zabrała mi kilka programów telewizyjnych - mówi Jadwiga Hennig ze Słupska. - Firma zrobiła jakieś odgórne zmiany w dekoderach, ale całkowicie zapomniała powiadomić o tym swoich klientów.

Nie otrzymałam żadnej informacji o planowanych zmianach tak standardową pocztą, jak i drogą mejlową, którą co miesiąc dostaję faktury. Kilkakrotnie byłam w tej sprawie w Biurze Obsługi Abonenta w Słupsku. Za pierwszym razem zrezygnowałam, bo kolejka była za długa. Kolejnego dnia odstałam swoje tylko po to, by otrzymać małą instrukcję, jak zaktualizować dekoder i telefon na infolinię.

Tylko że dekoder należy do Vectry i to ona powinna go zaktualizować. Płacę przecież prawie 90 złotych miesięcznie za telewizję i internet, a w zamian dostaję tylko termin i fakturę.

Kłopot z kablówką ma nie tylko pani Jadwiga, ale i więcej słupszczan. Redakcja otrzymała kilka telefonów od czytelników, którzy mówią o chwilowym braku niektórych kanałów. Uskarżają się również na kolejki w słupskim Biurze Obsługi Abonenta.

Pani Danuta z Zatorza w sprawie mniejszej liczby programów zadzwoniła na infolinię. Jak mówi, jest zdenerwowana, że musiała spędzić 10 minut wyczekując na połączenie z konsultantem. Ostatecznie przedstawiciel Vectry wyjaśnił jej, że stosowna informacja o zmianach na liście dostępnych kanałów była zamieszczona na programie wewnętrznym telewizji kablowej.

Z kolei pani Justyna, która mieszka w kamienicy przy ul. Partyzantów, trzykrotnie dzwoniła do słupskiego biura firmy z powodu przerw w dostawie Internetu. Dopiero, kiedy osobiście złożyła skargę, pojawiła się ekipa techniczna.

Wczoraj przed słupskim biurem Vectry, tłoczno było już na zewnątrz. Klienci firmy przed drzwiami czekali w kolejce. Wśród nich był pan Grzegorz, który zamierzał zostać klientem firmy, ale zrezygnował, kiedy spostrzegł, że po pół godzinie oczekiwania z piętnastego miejsca przesunął się o dwa oczka w górę.

Przedstawiciele Vectry tłumaczą,że w nocy z 7 na 8 sierpnia Vectra dokonała w Słupsku zmiany układu kanałów telewizyjnych w swojej ofercie analogowej i cyfrowej. Ma to na celu przygotowanie pasma do emisji programów naziemnej telewizji cyfrowej i utworzenie miejsca pod nowe usługi cyfrowe.

- W wyniku prowadzonych prac modernizacyjnych niektórzy abonenci mogli odczuć zakłócenia pracy sieci, w tym dotyczące dostępu do internetu, za co serdecznie przepraszamy - mówi Krzysztof Stefaniak, rzecznik Vectry. - O zmianach informowaliśmy mieszkańców Słupska na planszowym kanale telewizyjnym, wysyłając SMS-y oraz poprzez BOA.

Zmiana układu kanałów w większości przypadków nie wymagała interwencji abonenta. Instruowaliśmy jednak, że w niektórych przypadkach może być potrzebne wyłączenie i ponowne włączenie dekodera.

Rzecznik Vectry przyznaje, że Biuro Obsługi Abonenta notowało zwiększoną liczbę klientów w tym okresie, ale nie jest to jednak powodem do usprawniania jego pracy. Zaznacza, że za brak dostępu do jakiejś usługi abonentowi przysługuje zmniejszenie rachunku.

- Jednak brak usługi musi zostać uprzednio odnotowany w systemie, tak jak miało to miejsce podczas ostatniej zmiany układu kanałowego Vectry, kiedy musieliśmy niektórym abonentom wymienić dekoder na nowocześniejszy - powiedział nam wczoraj Krzysztof Stefaniak.

Przerwa w eterze

Nie tylko abonenci telewizji kablowej mają kłopoty z odbiorem ulubionych kanałów. Szwankuje również odbiór telewizji analogowej. Na początku tygodnia urządzenia nadawcze umieszczone na wieży przy ul. Banacha działały niepoprawnie.

- W poniedziałek w nocy mieliśmy problemy z dosyłem programu Polsatu - informuje Waldemar Sromek, rzecznik firmy Emitel, która zajmuje się obsługą wieży. - Zostały usunięte. Odnotowano również krótką, bo 15-sekundową przerwę sygnału TVP2. Obecnie wszystkie urządzenia pracują normalnie i emisja odbywa się bez przeszkód.

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 75

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

g
gosc

Ja od maja przechodzę do konkurencji

H
Hackney

W ogóle ta kanciapa vectry w Słupsku to jakieś nieporozumienie. Powinni dawno już przenieść się do jakiegoś większego lokalu i zatrudnić więcej osób.

M
Mariusz

wszystkich popieram co są przeciwko,nikt nie może się im dobrać do pyska! oni potrafią informować ale wowczas kiedy chodzi o zapłatę dla nich,z polsatem cyfrowym czy cyfrą nie maja takich problemów abonenci,wyłączają programy,a im się płaci,do dzwonić się katastrofa,oni chyba mają za dużo klienteli,kiedyś będą płakać,dla mnie takie ich bezprawne postępowanie,jest już powodem do rozwiązania umowy.trzeba dobrego adwokata,kilka spraw sadowych,antyreklam i jak zaczną tracić to może zaczną choć trochę dbać o klienta

s
sanse30

Na Zatorzu,z czwartego pietra odbiera dobrze.

h
hfgb

daj spokój mieszkamy w slupsku a odbior jest tylko w Koszalinie i Lęborku .W naszym grajdole im.Kobylińskiego odbioru brak!

a
andii

Kupić dekoder, zamontować antenę na balkonie(albo dachu) i odbierać programy dvb-t.
Prosto brzmi, powodzenia....

d
ddd

a w vectrze masz cyrograf na ile ? miesiąc

a
andii

cyrograf na rok ? odradzam...

a
andii
tv cyfrowa naziemna wcale nie jest darmowa, ponieważ każdy obywatel polski posiadający odbiornik telewizyjny lub radiowy musi płacić za nie abonament (np. na poczcie ok. 20 zł). Ten abonamnet narzuca nasze Państwo i tylko główkują nad tym, jak ukarać ludzi, którzy nie płacą tego abonamentu.
podobno oglądanie tv za pomocą komputera nie wymaga opłacania abonamentu, komputer to nie "odbiornik tv" i ustawa go nie obejmuje
j
jeje

buraki z vectry w cyfrze jest dla was promocja 50 kanało w tym 8 HD za 13zł.dnac jeden za drugim

k
klyent jeszcze

vectra to dno! właśnie dostałem liścik o zmianie regulaminu i kanałów z dniem 1-10-2012 i wypowiadam pedantom umowę. klient parę lat i d***, lekka obniżka tylko przy przedłużaniu umowy. spadać!!!
teraz się bardziej opłaca wziąć jakaś satkę.

s
sanse30

Nieplacenie abonamentu jest moralnie usprawiedliwione...

E
Ewa

tv cyfrowa naziemna wcale nie jest darmowa, ponieważ każdy obywatel polski posiadający odbiornik telewizyjny lub radiowy musi płacić za nie abonament (np. na poczcie ok. 20 zł). Ten abonamnet narzuca nasze Państwo i tylko główkują nad tym, jak ukarać ludzi, którzy nie płacą tego abonamentu.

s
sanse30

Najlepiej nie placic nikomu-za oknem antena do tv cyfrowej plus dekoder jeśli ktoś ma stary telewizor i już. Jest kilkanascie darmowych kanałów,starczy.

G
Gość
Dziekuje za wykaz kardiologów .
Chodzi mi o zasady, ze człowiek płaci składki a w Słupsku nie ma możli9wosci rejestracji do specjalistow. Poradnie specjalistyczne NIE rejestryuja, a NFZ twierdzi, ze muszą rejestrowac. Nikogo ten problem NIE interesuje.
Dziennikarze na ten temat sie NIE wypowiadaja, a szkoda? PORA zaintertesowac sie tymi sprawami, dotycza one mieszkanców naszego miasta .
Jak jestem poza Słupskim, czytam prasę to widze tam zainteresowanie dziennikarzy i ich krytyke na niewłasciwe traktowanie klientów i chorych , a w SŁUPSKU jak widac dziennikarzom NIC NIE przeszkadza? Wszystko funkcjonuje ok ???

Problem z leczeniem już dawno przestał wzbudzać sensację.Ludzie się przyzwyczaili,że muszą sobie sami radzić lub płacić prywatnie co w Słupsku jest dość ryzykowne, bo lekarz nie mający specjalizacji nie odpowiada za skutki swoich decyzji, a pacjent płaci i gotówką i zdrowiem lub nawet życiem.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3