Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Klienci ze Słupska: Vectra wpuściła nas w kanał

Aleksander Radomski
sxc.hu
Klienci Vectry skarżą się, że dostawca zabrał im kilka programów telewizyjnych. - Wystarczy zaktualizować dekoder - tłumaczą przedstawiciele firmy.

- Pod koniec olimpiady Vectra zabrała mi kilka programów telewizyjnych - mówi Jadwiga Hennig ze Słupska. - Firma zrobiła jakieś odgórne zmiany w dekoderach, ale całkowicie zapomniała powiadomić o tym swoich klientów.

Nie otrzymałam żadnej informacji o planowanych zmianach tak standardową pocztą, jak i drogą mejlową, którą co miesiąc dostaję faktury. Kilkakrotnie byłam w tej sprawie w Biurze Obsługi Abonenta w Słupsku. Za pierwszym razem zrezygnowałam, bo kolejka była za długa. Kolejnego dnia odstałam swoje tylko po to, by otrzymać małą instrukcję, jak zaktualizować dekoder i telefon na infolinię.

Tylko że dekoder należy do Vectry i to ona powinna go zaktualizować. Płacę przecież prawie 90 złotych miesięcznie za telewizję i internet, a w zamian dostaję tylko termin i fakturę.

Kłopot z kablówką ma nie tylko pani Jadwiga, ale i więcej słupszczan. Redakcja otrzymała kilka telefonów od czytelników, którzy mówią o chwilowym braku niektórych kanałów. Uskarżają się również na kolejki w słupskim Biurze Obsługi Abonenta.

Pani Danuta z Zatorza w sprawie mniejszej liczby programów zadzwoniła na infolinię. Jak mówi, jest zdenerwowana, że musiała spędzić 10 minut wyczekując na połączenie z konsultantem. Ostatecznie przedstawiciel Vectry wyjaśnił jej, że stosowna informacja o zmianach na liście dostępnych kanałów była zamieszczona na programie wewnętrznym telewizji kablowej.

Z kolei pani Justyna, która mieszka w kamienicy przy ul. Partyzantów, trzykrotnie dzwoniła do słupskiego biura firmy z powodu przerw w dostawie Internetu. Dopiero, kiedy osobiście złożyła skargę, pojawiła się ekipa techniczna.

Wczoraj przed słupskim biurem Vectry, tłoczno było już na zewnątrz. Klienci firmy przed drzwiami czekali w kolejce. Wśród nich był pan Grzegorz, który zamierzał zostać klientem firmy, ale zrezygnował, kiedy spostrzegł, że po pół godzinie oczekiwania z piętnastego miejsca przesunął się o dwa oczka w górę.

Przedstawiciele Vectry tłumaczą,że w nocy z 7 na 8 sierpnia Vectra dokonała w Słupsku zmiany układu kanałów telewizyjnych w swojej ofercie analogowej i cyfrowej. Ma to na celu przygotowanie pasma do emisji programów naziemnej telewizji cyfrowej i utworzenie miejsca pod nowe usługi cyfrowe.

- W wyniku prowadzonych prac modernizacyjnych niektórzy abonenci mogli odczuć zakłócenia pracy sieci, w tym dotyczące dostępu do internetu, za co serdecznie przepraszamy - mówi Krzysztof Stefaniak, rzecznik Vectry. - O zmianach informowaliśmy mieszkańców Słupska na planszowym kanale telewizyjnym, wysyłając SMS-y oraz poprzez BOA.

Zmiana układu kanałów w większości przypadków nie wymagała interwencji abonenta. Instruowaliśmy jednak, że w niektórych przypadkach może być potrzebne wyłączenie i ponowne włączenie dekodera.

Rzecznik Vectry przyznaje, że Biuro Obsługi Abonenta notowało zwiększoną liczbę klientów w tym okresie, ale nie jest to jednak powodem do usprawniania jego pracy. Zaznacza, że za brak dostępu do jakiejś usługi abonentowi przysługuje zmniejszenie rachunku.

- Jednak brak usługi musi zostać uprzednio odnotowany w systemie, tak jak miało to miejsce podczas ostatniej zmiany układu kanałowego Vectry, kiedy musieliśmy niektórym abonentom wymienić dekoder na nowocześniejszy - powiedział nam wczoraj Krzysztof Stefaniak.

Przerwa w eterze

Nie tylko abonenci telewizji kablowej mają kłopoty z odbiorem ulubionych kanałów. Szwankuje również odbiór telewizji analogowej. Na początku tygodnia urządzenia nadawcze umieszczone na wieży przy ul. Banacha działały niepoprawnie.

- W poniedziałek w nocy mieliśmy problemy z dosyłem programu Polsatu - informuje Waldemar Sromek, rzecznik firmy Emitel, która zajmuje się obsługą wieży. - Zostały usunięte. Odnotowano również krótką, bo 15-sekundową przerwę sygnału TVP2. Obecnie wszystkie urządzenia pracują normalnie i emisja odbywa się bez przeszkód.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza