Z "Master planu dla transportu kolejowego w Polsce" dowiedzieć się można, że północna linia kolejowa ze Szczecina do Trójmiasta przez Koszalin i Słupsk odzyska wreszcie drugi tor na całej długości.
Poprawie ulegną parametry prędkości. Teraz na tej linii pociągi rozwijają do 120 kilometrów na godzinę, plan zakłada natomiast podniesienie tak zwanej szlakowej prędkości do 160 km/h. - To dobra wiadomość dla mieszkańców Pomorza Środkowego i przyjeżdżających tu turystów - mówi Patryk Skopiec z Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei.
- Czas przejazdu najszybszych składów np. do Warszawy skróci się z obecnych 7 godzin do niespełna 4, a dojazd słupszczan do stolicy województwa do niespełna godziny! - dodaje. Plan zakłada utrzymanie wszystkich linii kolejowych w regionie - także tych do Szczecinka i Ustki.
Wielkie kontrowersje wzbudza jednak termin wykonania inwestycji. Kolej tłumaczy, że w pierwszej kolejności modernizacje przejść muszą te linie, które znajdą szczególne zastosowanie podczas Euro 2012, potem zaś inne magistrale, takie jak węglowa linia z Gdańska na Śląsk.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?