Kolejki do rejestracji pojazdów w UM Słupsk. Urzędnik zastąpił biletomat

Redakcja

Wideo

Zobacz galerię (3 zdjęcia)
Wracamy do tematu kolejek do rejestracji pojazdów w Centrum Obsługi Mieszkańców UM Słupsk. Zniszczony biletomat zastąpił urzędnik.

Uszkodzenie zasadniczej części systemu kolejkowego, tak dziś słupski ratusz definiuje to, co stało się w piątek, kiedy to, dwóch klientów Centrum Obsługi Mieszkańców Urzędu Miejskiego swoją frustrację wyładowało na biletomacie. Powodem ich szarży na urządzenie wydające numerki były kolejki do rejestracji pojazdów. Teraz zamiast automatu, bilety wydają ręcznie urzędnicy. Większość rozchodzi się wcześnie rano.

- Byłam o godz. 9 rano i mam numer 44 - tłumaczy pani Ewelina, która formalnościami związanymi z rejestracją aut zajmuje się zawodowo. - Do godz. 11 załatwiono 21 osób. Wiem, że można zarejestrować się przez internet, ale najbliższy termin jest za miesiąc. Mój klient do tematu podchodził trzykrotnie i zdecydował się mnie wynająć. Przydałby się jakiś system, który podpowiedziałby, ile konkretnie trzeba czekać? W tym czasie mogłabym załatwić kilka spraw na mieście, np. zrobić przegląd samochodu.

Ratusz sprawę zniszczonego biletomatu zgłosił już na policję. Zabezpieczono monitoring i zeznania świadków. Nie wiadomo, jednak kiedy urządzenie kupione kilka lat temu za 8 tys. zł zostanie naprawione. Nowy biletomat to wydatek około 12 tys. zł.

- Z problemem kolejek borykają się wszystkie starostwa. - tłumaczy Anna Jaworska, dyrektor COM-u. - My będziemy sobie radzić, pomimo że pozbawieni zostaliśmy narzędzia, jakim jest biletomat, choć cofa nas to kilka lat wstecz, jeśli chodzi o wizerunek współczesnego urzędu.

Kolejki w słupskim ratuszu. Zdenerwowany słupszczanin zniszc...

Słupski urząd informuje, że przesunięcie pracowników z innych działów do rozładowania kolejki w COM-ie nie jest takie proste. Urzędnik musi mieć odpowiednie zezwolenia, a przygotowanie do pracy w tym charakterze to nawet kilka miesięcy. Podobnie jest w przypadku zatrudnienia nowej osoby, dla której etat straciłby racje bytu, kiedy to kolejki zelżeją, a problem zniknie.

- W ciągu najbliższych tygodni sytuacja powinna się ustabilizować - zapewnia Monika Rapacewicz, rzecznik UM Słupsk. - Zauważamy tendencję spadkową, a nie rosnącą.

Na razie do COM-u zgłaszają się osoby, które nie tylko chcą zarejestrować zakup lub sprzedaż auta z ostatniego miesiąca, ale nawet i ci właściciele, który przypomnieli sobie o konieczności sformalizowania transakcji zawartych w latach 90..

Kolejki do rejestracji to efekt zmian w przepisach, które przewidują nakładanie kar pieniężnych w wysokości od 200 do 1000 zł dla właścicieli pojazdów, którzy w terminie 30 dni nie dokonają rejestracji pojazdu sprowadzonego, kupionego lub zbytego pojazdu. Dotyczy to jednak zakupu lub sprzedaży aut po 31 grudnia 2019 roku. Wcześniejsze transakcje, nie będą więc brane pod uwagę w kontekście nakładania kar.

W praktyce oznacza to, że pierwsze takie decyzje będą wydawane z początkiem lutego przyszłego roku.

Komentarze 30

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

NIE zgadzam sie z tym, ze sa nowe przepisy i to powoduje , ze jest taka sytuacja w wydziale komunikacji w słupsku. Ta sytuacja trwa od lat ! Obsługujace sa po 2 osoby tylko w danym pokoju, a nie szesc jak pisze w dzisiejszym Głosie, załatwianie trwa bardzo długo. Długo sie czeka jak ktos załatwi sprawe i wyjdzie zanim poprosza nastepną osobe , sa długie przerwy. Uważam, ze nalezy przeszkolic nastepnych kilku urzedników, zeby nie było problemu w zastepstwie tych co teraz obsługują. Znów może pojawic sie sytuacja, ze pojdzie ktos na zwolnienie lub na urolop i nie bedzie miłą kto zastapic urzedników z tego wydziału. W tych czasach nie ma ludzi niezastapionych ! W kazdej porzadnej firmie ludzie sa tak przeszkoleni, ze nie ma problemu z zastepstwem lub pomoca gdy pojawi sie spietrzenue obowiązków. Pora rozpatrzyc organizacje pracy. Przesunac urzednikow z innych wydziałow i nie bedzie problemu. Nie ma tłumaczenia, ze ktogoś trzeba przeszkolic to ba normalne w tych czasach, a nie zwalac wine na nowe przepisy ! Pora sie przyjrzec pracy tego wydziału !

G
Gość

Wczoraj rejestrowałem brata auto w Gdańsku. 10 okienek dla klientów z czego dwa do odbioru dowodów jedno dla rejestrujących leasing. Byliśmy o 14 przed nami 3 osoby. Tempo mega panie uśmiechnięte. Żadnych papierów nie zabierają tylko rzucają na skan i oddają. Rejestracja bezproblemowa. Niech nie gadają bzdur że kolejki są przez zmianę przepisów. Słupscy urzędasy powinni pojechać tam na szkolenie.

G
Gość

....brak włodaża miasta...człowieka renesansu...urodzonego inteligentna o horyzontach nie szerokich A kosmicznych...

G
Gość

Akurat to,że biletomat nie działa nie jest ważne.Chodzi o to,że są olbrzymie kolejki,rejestracja idzie opieszale.Wypadałoby w końcu usprawnić ten wydział.Ale po co?! Niech sobie ludziska siedzą po kilka godzin w urzędzie!!!!!Mąż dzisiaj rejestrował auto 7.30 do 11.15 !!!!!

Z
Złotówka

Pani Ewelina i jej mąż laweciaż to za złotówkę by się ... aż strach pomyśleć bo boli . Dla nich kasa kasa kasa.... potracili prawie wszystkich znajomych ale sobie tłumaczą że mają, no bo mają ale takich wałszywych. Szkoda gadać bo fajni ludzie tylko zatraceni przez złotówki.

G
Gość

mnie tylko jedno dziwi.jak dyrektorem był tam ten siatkarz to wszystko pieknie chodziło i nie było problemow.a jak go zwolnili to od razu zrobil sie kosmiczny pył

G
Gość

a KDW szczerzy uzebienie do kamer i sie mizdrzy do mkrofony i opowiada dyrdymały

G
Gość

certyfikaty ISO coś tam i inne duperele i nagrody i popierółki i konkursy i ciulniośmujnia a człowiek wydaje ciezkie pieniądze na zakup samochodu i nie moze go zarejestrować mimo że nie jest to tanie i zdzierają z niego za nalepke blache i kawałek papieru

G
Gość

jechac z tymi urzedasami ostro. jesli durny ibletomat ich rpzerasta to tylko to pokazuje jacy sa zalosni. a ta niby prezydentka rezydentka jak sie probuje wylaszczyc, ale moja droga z xxxxx bata nei ukrecisz

G
Gość

was urzędasy cofa nie o kilka lat ale o cały wiek nie blitemot ale wasza ignorancja i nieuprzejmość

P
Pati

Nie dziwię się że ktoś się wkur..ł w urzędzie. Ja podchodziłem tydzień temu 3 razy do rejestracji auta. Musiałem być o 7.00 to dostałem numerek 24. O 8.00 numerków brak. Więc jak w artykule pisze na pewno i 9.00 nikt nie dostanie numerków. Z ratusza wyszedłem około 12.00. Jest bałagan i kolejki.

G
Gość

- Z problemem kolejek borykają się wszystkie starostwa. - tłumaczy Anna Jaworska, dyrektor COM-u. - My będziemy sobie radzić, pomimo że pozbawieni zostaliśmy narzędzia, jakim jest biletomat, choć cofa nas to kilka lat wstecz, jeśli chodzi o wizerunek współczesnego urzędu.

Pusty śmiech ogarnia. Przed tym burdelem, który zrobił Biedroń i waszymi COM-ami był porządek i auto rejestrowało się od ręki, ale nie trzeba było spier..... żeby było "nowocześnie" więc wiedzcie, że nie jest....zamiast zrobić coś wolą nie robić nic....

M
Mariusz

Moim zdaniem to wy cały czas jesteście kilka lat wstecz, przecież biletomat nie skraca kolejki tylko zastępuje panią od wydawania biletów .Przez Internet powinno się rejestrować auto a nie tylko siebie do kolejki !

G
Gość

Pracownicy tego wydziału powinni zostać wypier... ni na bruk a na ich miejsce przyjęte osoby które faktycznie mają chęć do pracy.

Ten wydział to największa porażka słupska. Zaraz po Słupski SORze...

G
Gość
11 lutego, 00:44, Kidawa blać!!!:

Kidawa blać!!!

Duda chlać, wasza mać...

Dodaj ogłoszenie