Kolejny nowoczesny pociąg na Pomorzu. Jeździ ze Słupska do Elbląga

WF
Impulsy to jedne z najnowocześniejszych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT), jakie kursują po polskich torach. Pomorskie Impulsy mogą jeździć z prędkością nawet do 160 km/h. Mat. prasowe
Na Pomorze trafił ostatni z dziesięciu elektrycznych pojazdów typu Impuls. Pojazd obsługuje linię Słupsk – Elbląg i już wjechał na tory. Producent zrealizował zamówienie ponad siedem miesięcy przed terminem.

W lipcu 2018 roku Zarząd Województwa Pomorskiego podpisał z firmą Newag z Nowego Sącza umowę na dostawę pięciu fabrycznie nowych pociągów elektrycznych z opcją zakupu kolejnych. Dzięki uzyskaniu dodatkowych środków, możliwe było dokupienie kolejnych składów. Jesienią 2019 roku zamówiony został ostatni, dziesiąty pociąg. W związku z tym na pomorskich torach od końca 2018 roku łącznie z odebranym pociągiem jeździ dziesięć najnowocześniejszych Implusów.

Impulsy to jedne z najnowocześniejszych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT), jakie kursują po polskich torach. Nowe pociągi kosztowały samorząd województwa pomorskiego 221 mln zł. Pomorskie Impulsy mogą jeździć z prędkością nawet do 160 km/h. W każdym składzie jest 195 stałych miejsc siedzących oraz co najmniej 20 miejsc dla rowerów. Szerokie drzwi i obniżona podłoga ułatwiają wejście na pokład, także osobom niepełnosprawnym. Pociągi są klimatyzowane oraz wyposażone w monitoring i system dynamicznej informacji pasażerskiej. Podróżni korzystają z wzmacniaczy sieci Wi-Fi. Na pokładzie dostępne są także defibrylatory.

– Cieszę się, że ostatni pociąg dotarł do nas tak wcześnie. Dokładnie 225 dni wcześniej niż zakładała umowa, co jest zjawiskiem niespotkanym w tego typu zamówieniach – mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego. – Nowy Impuls, tak jak poprzednie, będzie jeździł na trasie Słupsk-Elbląg, a po planowanej elektryfikacji linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej część nowoczesnych pociągów na pewno pojedzie też w kierunku Kartuz i Kościerzyny – informuje marszałek Struk.

Cena jednego pociągu to 20 mln zł netto.

Zobacz także: Nowe pociągi na trasie Słupsk - Ustka

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Coz tego ze może jechać szybko jak zatrzymuje się na każdej pipidówie. Jechałem taki z Gdańska do Słupska i były momenty, ze rozpędził się do tych 140 km/h. co z tego jak zaraz była kolejna pipidówka i hamował... ale fajnie lata przy tej prędkości...

G
Gość

Jezdza 2kursy maja do ustki dziennie chyba 14i15godz tak jezdza do ustki

G
Gość
20 lutego, 09:28, Gość:

no i co pisiory?

Temat znany od czasu rządów PO - chociaż tyle w zamian za S6!

G
Gość

Bardzo pilna modernizacja linii kolejowej Słupsk Gdansk aby pociągi mogły jeździć z prędkością 180km na h oraz pline wybudowanie drugiego toru na tej trasie. Przykładowo przed II wojną światową pociągi z lokomotywa parowa szybciej pokonywały ta trasę niż te nowoczesne w XXI wieku

c
cosma

nawet 160 tylko gdzie pojedzie z tą prędkością głupi redaktorzyno

G
Gość

Szkoda ze nie do Ustki.

G
Gość

do Szczecina takie składy jeżdzą już parę lat

Dodaj ogłoszenie