Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Konsultacje w sprawie przebudowy ul. Darłowskiej w Ustce

Mariusz Surowiec
Konsultacje w sprawie przebudowy ul. Darłowskiej w Ustce.
Konsultacje w sprawie przebudowy ul. Darłowskiej w Ustce. Mariusz Surowiec
W środę w sali konferencyjnej usteckiego ratusza odbyły się konsultacje dotyczące projektu przebudowy ulicy Darłowskiej. Było to już drugie spotkanie. Na poprzednim, zorganizowanym w maju ubiegłego roku, pojawił się tylko jeden mieszkaniec Ustki. Tym razem zainteresowanych tematem było znacznie więcej.

O nowym projekcie i zmianach, które czekają ulicę Darłowską dyskutowali usteccy urzędnicy z burmistrzem Jackiem Graczykiem na czele, przedstawiciele Zarządu dróg Wojewódzkich, projektanci oraz około 40 ustczan. Przedstawiony przez projektantów plan przebudowy całego ciągu komunikacyjnego (zmiany będą dotyczyć nie tylko wymiany nawierzchni ale również budowę rond, wymianę oświetlenia oraz chodników oraz budowę ścieżki rowerowej) był przedmiotem burzliwych dyskusji.

Wątpliwości ustczan budzi propozycja budowa lewoskrętów w ulicę Wilczą, która według nich, nie spowoduje usprawnienia ruchu w tym miejscu. Mieszkańcy sprzeciwiają się także przeniesieniu obecnej lokalizacji przystanków autobusowych - zarówno tych dla pasażerów jadących ze Słupska jak w kierunku centrum Ustki. Kontrowersje budzi lokalizacja zwłaszcza tego ostatniego, który przeniesiony ma zostać vis a vis budynku straży pożarnej. Taka lokalizacja nie uwzględnia potrzeb mieszkańców osiedli przy ulicy Kościelniaka, Walki Młodych czy Wilczej którzy do przystanków będą mieli teraz zdecydowanie dalej. Na zarzut ten odpowiada Rafał Klein, projektant rozbudowy drogi wojewódzkiej 203. - Ten kształt zaprojektowanych zatok autobusowych jest odpowiedzią na warunki terenowe. Tak naprawdę korekta istniejących przystanków w stosunku do planowanych zatok jest generowana brakiem miejsca aby w dokładnie tych samych miejscach zastosować zatoki a te ze względów bezpieczeństwa są konieczne.

Zobacz także: W Ustce przy ul. Darłowskiej rozpoczęła się wycinka drzew (zdjęcia, wideo)

Oprócz relokalizacji przystanków autobusowych plan przedstawiony przez projektantów zakłada również wybudowanie dwóch rond. Pierwsze z nich znalazłoby się w miejscu obecnego skrzyżowania ulic Darłowskiej i Zubrzyckiego (skrzyżowanie to wyremontował dwa miesiące temu nowopowstały market Lidl za kwotę około 400 tysięcy złotych). Może się okazać, że planowana budowa ronda nie byłaby jego ostatnią reorganizacją w stosunkowo niedużym odstępie czasu. W tym miejscu zaczynać ma się również planowana przez Urząd Miasta obwodnica, która miałaby połączyć Darłowską z ulicą Słupską i jednocześnie odciążyć od ruchu kołowego centrum miasta. Drugie rondo powstałoby przy zbiegu ulic Darłowskiej oraz Kwiatowej, tuż obok marketu sieci Biedronka.

Podczas ubiegłorocznych konsultacji projektanci w związku z budową wspomnianych rond zaproponowali również likwidację obecnej sygnalizacji świetlnej i przeniesienie przejścia dla pieszych bliżej wspomnianej Biedronki. Takie rozwiązanie zanegowali mieszkańcy osiedla ulicy Polnej i Narutowicza, których dzieci korzystają z przejścia i sygnalizacji świetlnej w drodze do szkoły. Na bazie tych sugestii przejście nie zostanie przeniesione. Projektanci zaproponowali tzw azyl (wysepka) ze znakami aktywnymi. Dodatkowym elementem będą barierki umieszczone po obu stronach jezdni uniemożliwiające nagłe targnięcie dzieci na drogę.

Podczas debaty zaprojektowanie jeszcze jednego ronda sugerował burmistrz, Jacek Graczyk. - Tuż obok zlokalizowany jest teren strefy ekonomicznej, czyli teren, który docelowo będziemy chcieli zagospodarować przemysłowo. W związku z tym wyjazd ze strefy oraz wyjazd z Wodnicy plus dojazd od strony Duninowa może spowodować zwiększenie ruchu a rondo pozwoliłoby na jego spowolnienie i uspokojenie.

Na pytanie kiedy inwestycja ma szansę zostać rozpoczęta odpowiedział Grzegorz Stachowiak, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku. - Termin realizacji inwestycji uzależniony jest przede wszystkich od tego, kiedy uda się pozyskać środki unijne na jej finansowanie. Za nowe rozdanie unijnych środków w całym województwie Pomorskim planujemy przebudować sieć dróg o łącznej długości ponad 360 kilometrów. Według wstępnych planów chcemy aby ta inwestycja rozpoczęła się w 2016 roku. Omawiana droga 203 jest w pakiecie inwestycji strategicznych dla województwa Pomorskiego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza