Koszalin. Protest przeciw zamknięciu browaru Brok (wideo)

Głos KoszalińskiZaktualizowano 
Fot. Radek Koleśnik
W piątek kilkadziesiąt osób wzięło udział w pikiecie przed bramą browaru Brok w Koszalinie. Protestowano przeciwko zamknięciu zakładu. W proteście uczestniczyli zarówno pracownicy jak i miłośnicy marki.

Wszystkich przybyłych przywitali dwaj mieszkańcy Koszalina, którzy zorganizowali pikietę, aby ratować ten zakład.

- Przecież browar był w Koszalinie od zawsze, pamiętają go nasi rodzice, dziadkowie i pradziadkowie. Zawsze było tu gwarno, a produkowane tu piwo napawało dumą mieszkańców Pomorza i całej Polski - mówi Mateusz Prus, mieszkaniec Koszalina, jeden z organizatorów pikiety. - Nie chcemy, aby symbol naszego miasta przestał istnieć, a nasze piwo produkowane było w Łomży i Jędrzejowie. Nie zgadzamy się, na grupowe zwolnienia w dobie kryzysu i to w regionie o największym bezrobociu. Nie chcemy, aby Brok przestał wspierać regionalną kulturę i sport.

Pracownicy Broka wierzą, że faktycznie zakład może dalej istnieć. Przecież do tej pory trwały tu wielkie inwestycje, władowano tu miliony złotych. Tylko w dobie kryzysu o ograniczeniach produkcji zarząd spółki dyskutuje ze związkami zawodowymi. A tych w Koszalinie nie ma, są w Łomży i Jędrzejowie. Nic więc dziwnego, że tam ma zostać przeniesiona produkcja.

- Ludzie się zebrali, a gdzie jest były prezes Broka, gdzie jest prezydent miasta i przedstawiciele ratusza? A gdzie podziali się posłowie i radni? Dlaczego oni nie bronią zakładu i nas nie wspierają? - pytają pracownicy. - Czy ich nic nie obchodzi?

Źródło:
Protestowali przeciwko zamknięciu koszalińskiego browaru Brok - gk24.pl

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 19

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 07.03.2009 o 19:22, beju napisał:

Cholernie śmierdziałW ustawie o systemie oświaty z września 1991 r.Z tym, że nawet uboga sprzątaczka bez problemu kupi dziś wędlinę i mandarynki na Święta. Poza tym, jeśli ktoś zainwestował swój czas, pieniądze, umiejętności w otwarcie własnej działalności, powiodło mu się, a w dodatku daje pracę i umożliwia wykarmienie rodziny iluś tam osobom, to czemu ma ze swojego nie wyciągać, ile mu się podoba?Bardziej podobał Ci się system: "czy się stoi, czy się leży..."? Kapitalizm wzmaga przedsiębiorczość, człowiek pracowity i wytrwały poradzi sobie. Wcześniej wystarczyło skończyć 4 klasy elektryka, a potem mieliśmy naród nieuków i nieudaczników, co pokutuje zresztą do dziś.Haha, chyba sobie żarty stroisz. Kubańczycy czy Koreańczycy z północy nadal ten róg mają. Jedź zapytać, czy by go chętnie w kiblu nie spuścili. Tylko uważaj, żeby Cię z powrotem do domu wypuścili. KGHM jest jednym z największych konglomeratów metalurgicznych w tej części Europy. Orlen kupuje rafinerie poza granicami naszego kraju, otwiera stacje benzynowe na Ukrainie. Ogromny procent fiatów, opli i fordów, którymi jeżdżą Włosi, Niemcy czy Francuzi jest produkowany w Polsce. Kopalnie funkcjonują być może gorzej, ale przynajmniej nikt nie strzela do pracujących w nich górników. Te śladowe ilości wyłowiły przyznany nam limit dorsza w połowie roku. Za to PGRy były inkubatorami myśli racjonalizatorskiej - przed przyjazdem sekretarza malowano trawę na zielono i przywożono krowy z innych gospodarstw, żeby pokazać, jak to im tam dobrze. Nikt nic nie miał, wszyscy pili wina (to niestety się nie zmieniło). Dziś polskie produkty rolne uznawane są za dobra najwyższej jakości, ponieważ nie używa się jeszcze tyle chemii, co na szeroko pojętym zachodzie, kultywuje się tradycyjnymi metodami (to się już niestety zmienia i wkrótce będziemy jeść takie samo świństwo jak np. Niemcy) Nie wiem, w jakich środowiskach się obracasz, ale zawszonego gruźlika to już dawno nie widziałem. Emigrują za chlebem, wcześniej uciekali przed reżimem - ile osób taką próbę przypłaciło życiem lub prześladowaniami rodziny?A ilu za komuny było sytych? Paru bonzów w swoich daczach liżących tyłki radzieckich towarzyszy. Wódeczka się lała i kiełbaska zawsze była. Poszedł w ministry, to dobrze miał - żona w futrze, a on sam za miesiąc upasiony. Czy się mylę?To oczywiste - komuchy nakradły. Postkomuchy, pezetpeerowskie odpady, zrzuty, nazwij ich jak chcesz. Prawda taka, że gruba kreska im tyłki uratowała, mieli wyjątkowo miękkie lądowanie i jak tylko wylądowali, znowu za łupienie Polski się zabrali. Kwaśniewski, Urban, Oleksy, Miler, Pawlak, Cimoszewicz - oni są w komunie zakorzenieni i to, co mają, jej zawdzięczają.



A teraz poczytaj, to co mam Tobie niedouczony patafianie do przekazania.
Nie będę cytował tych wszystkich bredni, którymi zostałeś nakarmiony .
Kręcisz tym kotem tak, aby ogon zawsze był w Twoją stronę.
Dam Ci dwa przykłady Twojej głupoty --

Te śladowe ilości wyłowiły przyznany nam limit dorsza w połowie roku.

Mówisz jedynie o Bałtyku.

A gdzie podziała się cała armada kutrów, trawlerów oraz trawlerów - przetwórni ze Szczecina, Świnoujścia, Gdyni ongiś łowiących
na morzach i oceanach całego globu o nazwie Ziemia. No, gdzie ?

Nie wiem, w jakich środowiskach się obracasz, ale zawszonego gruźlika to już dawno nie widziałem.

O tym, że wszawica i gruźlica powraca trąbi prasa centralna i nie tylko, ale jak się czyta jedynie ""gościa niedzielnego"", to takie
wiadomości umykają.
Wystarczy przejść się do szpitala i popatrzeć co się dzieje na Oddziale Pulmologicznym i obejrzeć delikwentów w różnym wieku.
Szkoły alarmują o nawrocie wszawicy u dzieci z różnych środowisk, nie tylko z tych patologicznych.
G
Gość
W dniu 07.03.2009 o 22:42, beju napisał:

No więc Ty idź do matek górników zamordowanych podczas pacyfikacji kopalni "Wujek", o której już wspomniałem i powiedz, że komuna była lepsza dla Polaków i że praca była. Zapewniam, że jajem nie dostaniesz "bohaterze", ale ciekaw jestem, czy bohaterstwo z Ciebie nie pryśnie, jak ich twarze nieruchome od 30 lat zobaczysz.



Nikt im nie kazał, ale, że chcieli być ""bohaterami".
Zawsze będę powtarzał każdemu - chciałeś Wałęsy, to teraz się "wałęsaj" - to do tych strajkujących w latach 80-tych XX wieku.
Natomiast tym młodszym zawsze radzę, aby zapytali się ojca, matki, babki, dziadka dlaczego zgotowali im taki los i po jaką cholerę nadstawiali karku ?
Chyba tylko po to, aby po ich karkach inni i cwańsi dorwali się do koryta.
Ten ustrój już zaczynał dogorywać i można to było rozegrać inaczej.
Ale Polakom zawsze są bohaterzy potrzebni.
B
BógUrojony

Ależ to oczywiste, że upadaniu kolejnych zakładów winne są komunizm i kapitalizm, a nie brak pracowitości, okradanie i oszukiwanie pracodawcy, brak zaangażowania i identyfikacji z pracodawcą i jego marką, czy wyuczona bezradność.

T
TereNowy
W dniu 07.03.2009 o 20:15, koko szanel napisał:

Co tu ma do rzeczy Boze? O ile mi wiadomo twoi kumple komuchy byli ateistami, a teraz krzycza Boze? Cos ci sie pomieszalo. Masz racje, ze za komuny bylo lepiej: tylek obcierales gazeta, jadles kartoflanke, chodziles ubrany tak jak wszyscy czyli nijak, w zyciu nie miales paszportu no ale coz rozne sa preferencje, no a poza tym byc moze byles z tej drugiej strony i zaopatrywales sie w Baltonie...Gdyby nie UE nie mialbys baranie nawet nowego chodnika w miescie Glupota ludzka i niewiedza bywa porazajaca


Niedawno jadłem kartoflankę w jednej knajpce i nie moge narzekać :-)
Co do Broka - szkoda lokalnego browaru, ale po połączeniu z Rioyal Unibrew Polska to tak naprawde przestało być lokalne piwo (podobnie, jak Kanclerz wiele lat temu).
b
beju
W dniu 07.03.2009 o 19:48, Gość napisał:

koko i beju powiedz to tym ludziom, którym grozi widmo głodu z powodu bezrobocia,które stwarza im własciciel Broka w Koszalinie. Idz oszołomie do tych biednychludzi, którym grozi bankructwo w budżecie domowym, głód i stagnacja, idz do nich bohaterze i tamim głoś swoje teorie o dobrobycie kapitalistycznym, najprędzej to możesz oberwać tam zgniłymjajem.



No więc Ty idź do matek górników zamordowanych podczas pacyfikacji kopalni "Wujek", o której już wspomniałem i powiedz, że komuna była lepsza dla Polaków i że praca była. Zapewniam, że jajem nie dostaniesz "bohaterze", ale ciekaw jestem, czy bohaterstwo z Ciebie nie pryśnie, jak ich twarze nieruchome od 30 lat zobaczysz.
G
Gość

koko i beju powiedz to tym ludziom, którym grozi widmo głodu z powodu bezrobocia,
które stwarza im własciciel Broka w Koszalinie. Idz oszołomie do tych biednych
ludzi, którym grozi bankructwo w budżecie domowym, głód i stagnacja, idz do nich bohaterze i tam
im głoś swoje teorie o dobrobycie kapitalistycznym, najprędzej to możesz oberwać tam zgniłym
jajem.

b
beju
W dniu 07.03.2009 o 18:37, Gość napisał:

Śmierdział Wam PRL?



Cholernie śmierdział

Nie macie na naukę dla dzieci, a gdzie jest powiedziane, że Wasze dzieci mają się kształcić.


W ustawie o systemie oświaty z września 1991 r.

W dniu 07.03.2009 o 18:37, Gość napisał:

To Was bulwersowały informacje, że dyrektor potężnego kombinatu przemysłowego zarabia dziesięć razy więcej od sprzątaczki. Teraz zarabia 1000 razy więcej.



Z tym, że nawet uboga sprzątaczka bez problemu kupi dziś wędlinę i mandarynki na Święta. Poza tym, jeśli ktoś zainwestował swój czas, pieniądze, umiejętności w otwarcie własnej działalności, powiodło mu się, a w dodatku daje pracę i umożliwia wykarmienie rodziny iluś tam osobom, to czemu ma ze swojego nie wyciągać, ile mu się podoba?

Praca jest kochani, tyle tylko, że najlepiej byłoby, gdyby łaskawca pracodawca nie musiał Wam płacić, idealnym rozwiązaniem byłoby, gdybyście Wy niewdzięcznicy płacili pracodawcy.


Bardziej podobał Ci się system: "czy się stoi, czy się leży..."? Kapitalizm wzmaga przedsiębiorczość, człowiek pracowity i wytrwały poradzi sobie. Wcześniej wystarczyło skończyć 4 klasy elektryka, a potem mieliśmy naród nieuków i nieudaczników, co pokutuje zresztą do dziś.

W dniu 07.03.2009 o 18:37, Gość napisał:

Na poprawę samopoczucia, proponuję Wesele Wyspiańskiego, czyli, "miałeś chamie złoty róg, miałeś czapkę z pawich piór...."



Haha, chyba sobie żarty stroisz. Kubańczycy czy Koreańczycy z północy nadal ten róg mają. Jedź zapytać, czy by go chętnie w kiblu nie spuścili. Tylko uważaj, żeby Cię z powrotem do domu wypuścili.

1. Prawie kompletnie zlikwidowany przemysł, uruchomiono nową gałąź wydobywczego - bieda szyby.


KGHM jest jednym z największych konglomeratów metalurgicznych w tej części Europy. Orlen kupuje rafinerie poza granicami naszego kraju, otwiera stacje benzynowe na Ukrainie. Ogromny procent fiatów, opli i fordów, którymi jeżdżą Włosi, Niemcy czy Francuzi jest produkowany w Polsce. Kopalnie funkcjonują być może gorzej, ale przynajmniej nikt nie strzela do pracujących w nich górników.

W dniu 07.03.2009 o 18:37, Gość napisał:

2. Flota morska i rybacka - śladowe ilości.



Te śladowe ilości wyłowiły przyznany nam limit dorsza w połowie roku.

3. Rolnictwo cofnięte w rozwoju, gdzieś okolice końca pierwszej połowy XX wieku.


Za to PGRy były inkubatorami myśli racjonalizatorskiej - przed przyjazdem sekretarza malowano trawę na zielono i przywożono krowy z innych gospodarstw, żeby pokazać, jak to im tam dobrze. Nikt nic nie miał, wszyscy pili wina (to niestety się nie zmieniło). Dziś polskie produkty rolne uznawane są za dobra najwyższej jakości, ponieważ nie używa się jeszcze tyle chemii, co na szeroko pojętym zachodzie, kultywuje się tradycyjnymi metodami (to się już niestety zmienia i wkrótce będziemy jeść takie samo świństwo jak np. Niemcy)

W dniu 07.03.2009 o 18:37, Gość napisał:

5. Bezrobocie, bezdomność, nawrót gruźlicy i wszawicy, emigracja za chlebem, czyli 10% sytych, reszta głodna lub przymierająca głodem.



Nie wiem, w jakich środowiskach się obracasz, ale zawszonego gruźlika to już dawno nie widziałem. Emigrują za chlebem, wcześniej uciekali przed reżimem - ile osób taką próbę przypłaciło życiem lub prześladowaniami rodziny?
A ilu za komuny było sytych? Paru bonzów w swoich daczach liżących tyłki radzieckich towarzyszy. Wódeczka się lała i kiełbaska zawsze była. Poszedł w ministry, to dobrze miał - żona w futrze, a on sam za miesiąc upasiony. Czy się mylę?

6. Realizacja tych wspaniałych osiągnięć wymagała pieniędzy, dlatego na dzień dzisiejszy
zadłużenie osiągnęło wielokrotną wartość gierkowskiego.
Jeśli dodać do tego zyski z wyprzedaży, to zasadne staje się pytanie, gdzie ta olbrzymia forsa, co za nią dla kraju
zrobiono?
Albo inaczej, co z tą forsą zrobiono?


To oczywiste - komuchy nakradły. Postkomuchy, pezetpeerowskie odpady, zrzuty, nazwij ich jak chcesz. Prawda taka, że gruba kreska im tyłki uratowała, mieli wyjątkowo miękkie lądowanie i jak tylko wylądowali, znowu za łupienie Polski się zabrali. Kwaśniewski, Urban, Oleksy, Miler, Pawlak, Cimoszewicz - oni są w komunie zakorzenieni i to, co mają, jej zawdzięczają.
k
koko szanel
W dniu 07.03.2009 o 10:12, Gość napisał:

Macie solidaruchy swoją UE!!!!!!! Przedtem lewica, teraz prawica rozpieprzyła kraj w niwecz!!!!!!!A dołożyła się w tym solidarność i ich guru Wałęsa!!!!Hańba, Panie Boże co zrobiono już z POLSKĄ!!!!!.Dzięki wam solidaruchy, a wy robotnicy drzyjcie się teraz =precz z kapitalizmem=.


Co tu ma do rzeczy Boze? O ile mi wiadomo twoi kumple komuchy byli ateistami, a teraz krzycza Boze? Cos ci sie pomieszalo. Masz racje, ze za komuny bylo lepiej: tylek obcierales gazeta, jadles kartoflanke, chodziles ubrany tak jak wszyscy czyli nijak, w zyciu nie miales paszportu no ale coz rozne sa preferencje, no a poza tym byc moze byles z tej drugiej strony i zaopatrywales sie w Baltonie...Gdyby nie UE nie mialbys baranie nawet nowego chodnika w miescie Glupota ludzka i niewiedza bywa porazajaca
G
Gość

Śmierdział Wam PRL?
07.03.2009 14:04
~emeryt elektronik
Onet.pl 7.03.2009
dot. likwidacji stoczni w Szczecinie-kolejnej kolebki solidarności

No to macie swój wyśniony i wymarzony kapitalizm.
Kłapaliście dziobami przedtem, kłapiecie teraz, a to, że za obecny stan rzeczy duszpasterz robotników i równocześnie korowska wtyczka w tym środowisku, oddał życie, to się nie liczy?
To, że Tusk i Kaczory były ścigane przez SB tylko, dlatego, by wiele lat potem Donald mógł powiedzieć publicznie z dumą "tam była stocznia" to, co, nic dla Was nie znaczy?
A męczennik narodowej sprawy, Wujec i Onyszkiewicz, wałęsający się Wałęsa i poświęcający dla Was swą wolność Moczulski, to, co, jeszcze wam mało?
Albo taka Katarasińska czy inny świątobliwy Jurek, oni dla Was niewdzięcznicy byli tak strasznie prześladowani, że zmuszono ich do ukończenia bezpłatnych studiów w tym parszywym PRL.
Brak wdzięczności z Waszej strony.
Dziś nikt Was nie prześladuje, nie chcecie pracować, nie musicie.
Nie ma nakazu pracy, tego okropnego wymysłu PRL.
Dziś nie musicie być zameldowani - przypisani do adresu - macie wolność, możecie być bezdomni!
Nie macie na naukę dla dzieci, a gdzie jest powiedziane, że Wasze dzieci mają się kształcić.
To Was bulwersowały informacje, że dyrektor potężnego kombinatu przemysłowego zarabia dziesięć razy więcej od sprzątaczki.
Teraz zarabia 1000 razy więcej.
Jak widzicie, to na Wasze życzenie i za Waszą przyczyną uległo to zmianie, cieszcie się?
Radujcie się, żyjecie w wolnym kraju, możecie robić, co Wam się podoba,
jak "Wolny najmita".
Praca jest kochani, tyle tylko, że najlepiej byłoby, gdyby łaskawca pracodawca nie musiał Wam płacić, idealnym rozwiązaniem byłoby, gdybyście Wy niewdzięcznicy płacili pracodawcy.
Kochani, to Wy, lub Wasi ojcowie, tego chcieliście, to Wam śmierdział obowiązek pracy, to Wam śmierdział PRL.
Macie to, czego chcieliście i na co zasługujecie.
Do roboty, tuczyć kapitalistów, tego chcieliście i nie marudzić mi tutaj, za bramą czekają zastępy takich jak Wy.
Na poprawę samopoczucia, proponuję Wesele Wyspiańskiego, czyli, "miałeś chamie złoty róg, miałeś czapkę z pawich piór...."

Celem odświeżenia pamięci, tym którzy zapomnieli.
Państwo zwane niedemokratycznym, dziewietnascie lat temu zostało zlikwidowane.
(Proponuję bilans dokonań gospodarczych, pierwszych dwudziestu lat powojennych i dwudziestu lat, tfu "najjaśniejszej").
Dwadzieścia dziewięć lat temu zaczęto demontować to państwo w sposób i widowiskowy i skuteczny.
Na początek ogłupiali Polacy zafundowali sobie półtora roku urlopu, płatnego urlopu,
jak za ciężką i mozolną pracę.
Potem była nieudolna próba ratowania bytu państwowego i bardzo "sprzyjająca" wydajnej pracy - emigracja wewnętrzna, czyli im gorzej, tym lepiej - pytanie, dla kogo?
No a dzisiaj, jaki koń jest każdy widzi.
Tym niedowidzącym przypominam, bilans na dzień dzisiejszy to:

1. Prawie kompletnie zlikwidowany przemysł, uruchomiono nową gałąź wydobywczego - bieda szyby.

2. Flota morska i rybacka - śladowe ilości.

3. Rolnictwo cofnięte w rozwoju, gdzieś okolice końca pierwszej połowy XX wieku.

4. Banki, dzisiaj widać jak na dłoni, sami filantropi ci zagraniczni inwestorzy, tylko Polacy tacy ciemni i uparci.

5. Bezrobocie, bezdomność, nawrót gruźlicy i wszawicy, emigracja za chlebem, czyli 10% sytych,
reszta głodna lub przymierająca głodem.

6. Realizacja tych wspaniałych osiągnięć wymagała pieniędzy, dlatego na dzień dzisiejszy
zadłużenie osiągnęło wielokrotną wartość gierkowskiego.
Jeśli dodać do tego zyski z wyprzedaży, to zasadne staje się pytanie, gdzie ta olbrzymia forsa, co za nią dla kraju
zrobiono?
Albo inaczej, co z tą forsą zrobiono?

Reasumując, jak mawiał już mniej chwytliwy polski satyryk
- jest śmiesznie, ale będzie jeszcze śmieszniej

b
benek
W dniu 07.03.2009 o 11:23, Gość napisał:

o jest przerażające co wyprawia teraz prawicowy rząd w Polsce. Czy o to walczylisolidarnościowcy, widzicie co zrobiliście polskim rodzinom. Za tak zwanej komuny takie rzeczybyły nie do pomyslenia. Nie widzialem bezrobotnych, nurków w śmietnikach, były wczasy, kolonie,sanatoriam, bezplatne , leki, leczenie, niezadluzone szpitale, etc etc. Wygrali tylko ci którzy leżelina styropianie, oni teraz siedzą w różnych instytucjach i maja was najgłębiej. Taki Bielecki bylypremier ma setki tysięcy zlotych miesięcznie,dalej Kownacki Bucek, Kaminski, Balzerowitz i inni, Donek, którypracowal chyba rok na kominach i wielu wielu innych. Wy robociarska braci, na i za takichtrzymaliście paluszki na V, darliście gęby, Wałęsa, precz z komuną, a teraz oni wszyscy, wasimocodawcy o was zapomnieli.Tych biednych ludzi sprzedanych jak bydło jakiemuś nabywcy, teraz przez prawa solidarnościowe, o ironio losu,które są przeciw czlowiekowi. Człowiek jest tu we wszystkim istotą nadrzędna i ona ma wszelkie prawa pozaczmyś innym, czlowiek jet najważniejszy. Tylko że solidaruchy o tym zapomniały. Wy solidaruchy chcecierozliczać Jaruzelskiego i innych, siebie najpierw rozliczcie, was też w przyszłości rozliczą może jakieś trybunałyludowe i będą wam zabierać nizasłużone przywileje.



"Wolność... Po co Wam wolność, macie przecież telewizję?". Żal.ru
G
Gość
W dniu 07.03.2009 o 12:33, Gość napisał:

Szkoda trochę tych browarów,ale z drugiej strony jak czytam te wynurzenia o komunie to przypominam wszystki,a młodszym uświadamiam,że 25 lat temu mimo pracującego pełną parą browaru w Słupsku.O tej porze w sobote nigdzie w mieście nie można było kupić piwa.Trzeba było zasuwać na BPL do sklepu na Dmowskiego i kupić od razu większą ilość i to z rana,bo jak już wspomniałem było już pozamiatane i co najwyżej mogłeś Złotej Rosy się napić.



Nie można było kupic bo, że ludziska miały wtedy pieniądze, teraz miłujące i dbające o ciebie robolu rządy solidaruchow
muszą o siebie zadbać o swoje nieosiągalne dla reszty zarobki i odprawy.
Po drugie widać po twoim poście, że przelewałeś swoje zlotówki na alkohole, kto by chodził tak daleko aż na Zatorze; tylko
ten który, lubi przemywać gardełko.
I
Izaak

Niedobre było, nie ma czego żałować..
Ach.. jakże ja bym chciał napić się piwa Słupskiego albo Książęcego może po zamknięciu broka, znajdzie się jakiś inwestor skłonny zainwestować w produkcję lokalnego, środkowopomorskiego piwa, warzonego w Słupsku..

G
Gość

Szkoda trochę tych browarów,ale z drugiej strony jak czytam te wynurzenia o komunie to przypominam wszystki,a młodszym uświadamiam,że 25 lat temu mimo pracującego pełną parą browaru w Słupsku.O tej porze w sobote nigdzie w mieście nie można było kupić piwa.Trzeba było zasuwać na BPL do sklepu na Dmowskiego i kupić od razu większą ilość i to z rana,bo jak już wspomniałem było już pozamiatane i co najwyżej mogłeś Złotej Rosy się napić.

C
Carena

"...Nie chcemy, aby symbol naszego miasta przestał istnieć, a nasze piwo produkowane było w Łomży i Jędrzejowie...".
Będąc w Łomży spróbowałem tamtejszego piwa i wcale nie dziwię się przedstawicielom koncernu Royal Unibrew, że zamykają Broka, piwo z Łomży ma zdecydowanie lepszy smak.

A
Andy

- Przecież browar był w Koszalinie od zawsze, pamiętają go nasi rodzice, dziadkowie i pradziadkowie. Zawsze było tu gwarno, a produkowane tu piwo napawało dumą mieszkańców Pomorza i całej Polski - mówi Mateusz Prus, mieszkaniec Koszalina, jeden z organizatorów pikiety.
A gdzie byli Ci miłośnicy tradycji, gdy koszaliński Brok, jeszcze jako samodzielna spółka, likwidował browar w Słupsku? Znowu mamy do czynienia z moralnością - Kali ukraść krowę to dobrze, Kalemu ukraść krowę to źle.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3