Koszalin. Sprawdziliśmy zatrudnienie w ratuszu

Marzena Sutryk marzena.sutryk@mediaregionalne.pl Tel. 94 347 35 99
Koszalin. Sprawdziliśmy zatrudnienie w ratuszu7 etatów doszło w Wydziale Rozwoju i Współpracy Zagranicznej.
Koszalin. Sprawdziliśmy zatrudnienie w ratuszu7 etatów doszło w Wydziale Rozwoju i Współpracy Zagranicznej. Archiwum
Od 2002 roku zatrudnienie w koszalińskim ratuszu wzrosło aż o 25 procent. Sprawdziliśmy, jakie są konkretne powody rozrostu administracji. Czy faktycznie wszyscy są potrzebni?

- Nowe zadania narzucone na samorząd, poprawa jakości obsługi mieszkańców, realizacja projektów unijnych i zdobywanie środków unijnych, poprawa bezpieczeństwa - to główne przyczyny wzrostu zatrudnienia w ratuszu w ostatnich latach - słyszymy od Roberta Grabowskiego, rzecznika ratusza, gdy zadajemy pytania o wzrost zatrudnienia w urzędzie w kolejnych latach.

A jak to wyglądało w kolejnych latach w poszczególnych wydziałach? Najwięcej, bo po 10 etatów, przybyło w Wydziale Finansowym i Księgowości oraz w Wydziale Organizacyjno-Administracyjnym.

Jeżeli chodzi o Wydział Finansowy i Księgowości, to słyszymy o: zwiększeniu zadań z tytułu obsługi finansowej i ewidencji budżetu (od 2003 roku budżet miasta wzrósł o ponad 100% - z 225 mln zł do 460 mln zł).

Kolejny argument to zwiększenie obsługi zadań inwestycyjnych (w 2003 wydatki inwestycyjne wynosiły 22,3 mln zł, w 2012 - 95,5 mln zł), obsługi finansowej rad osiedli, przyjęcie nowych zadań do realizacji z Urzędu Skarbowego (opłata skarbowa) oraz nowych zadań z budżetu wojewody zachodniopomorskiego (fundusz alimentacyjny, miejska komisja ds. orzekania o niepełnosprawności), wzrost liczby podatników (potrzebna dodatkowa obsługa) m.in. na skutek sprzedaży nieruchomości i włączenia nowych terenów do granic miasta (Jamno i Łabusz).

A Wydział Organizacyjno-Administracyjny? Tu utworzono kancelarię Urzędu, gdzie przyjmowana jest cała korespondencja, prowadzony elektroniczny obieg dokumentów, przyjmowanie i wysyłka korespondencji. W tej liczbie jest 8 gońców, którzy roznoszą na terenie miasta pocztę i korespondencję. - To z kolei obniżyło koszty działalności ratusza - mówi rzecznik.

Aż 9 etatów przybyło w Biurze Informatyka. Powody? - Realizacja projektów informatycznych wartych ponad 41 mln złotych: Portalu edukacyjnego, Inteligentnego Koszalina oraz Inteligentnego Systemu Transportowego, Przeciwdziałanie Wykluczeniu Cyfrowemu Mieszkańców oraz Uczniów Koszalińskich Placówek Oświatowych - słyszymy.

7 etatów doszło w Wydziale Rozwoju i Współpracy Zagranicznej. Tu powstało Biuro Działalności Gospodarczej, które prowadzi tzw. jedno okienko. - Do tego pojawiły się nowe zadania związane z wejściem Polski do Unii Europejskiej, zdobywaniem środków unijnych, utworzeniem strefy (współpraca z inwestorami) - padają kolejne argumenty.
7 etatów zyskała też Straż Miejska - stan zatrudnienia w straży też wlicza się do stanu zatrudnienia w ratuszu.
 

Galerie handlowe otwarte od 1 lutego?

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gur12

Wiadomo dla czego podnosi się nam wszystko, bo przecież trzeba zebrać pieniądze na dogodne życie administracji.Trzeba zatrudnić rodzinę, znajomych - jest bezrobocie !!!!!!!!!!!!!!!!!! Złodziejstwo i nic więcej. !!!!!

d
dareknar

Wystarczy podniesć podatki lokalne od nieruchomości ,użytkowania wieczystego ,ceny wody ,śmieci ,centralnego ogrzewania i ciepłej wody z MEC,ceny biletów MZK,parkingów i JEST KASA DLA URZĘDNIKÓW -nagrody dla urzędników na koniec roku i na paliwo lotnicze do samochódów służbowych. Rzecznik prezydenta miasta -łgał obywatelom miasta ,że paliwo lotnicze do samochodów E98 powoduje ,że samochody służbowe się mniej psują i nie wymagają serwisu -jak jeżdzi się na paliwie lotniczym....

k
koński łeb

Ale Miasto robi coś dla każdego. Mamy Nowiutkie WC w parku, oddaną kolejną nitkę obwodnicy śródmiejskiej, zaraz bedzie ukończona filharmonia i aquapark prawie widać. Tyle , że wszystkie te rzeczy trochę drogo wychodzą... Ale jak się ma dobrą pracę i stabilny dochód to jakoś się żyje. Niestety ta stabilizacja odnosi się do nielicznych wybranych zawodów i miejsc pracy.

G
Gość

W Urzedzie Miejskim zawsze było wiecej pracowników w stosunku do ilości pracy niz w ZUS-ie czy Urzędzie Skarbowym i zarobki o których inne urzędasy mogą tylko snić. Staż i praktyki otwieraja oczy i tylko w UM obiecywali pracę, no własnie obiecywali ...

b
bolek

 A RYCHA JAK SIĘ MIEWA ?

r
raz dwa trzy

a w dziale promocji miasta, to co? stworzono przecież stanowiska pracy dla młodych demokratów, by żyło się lepiej ;-)

G
Gość43

Ciekawe jakie jest natężenie "krewnych" na 10 m2?

Dodaj ogłoszenie