Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koszalin. Sprawdziliśmy zatrudnienie w ratuszu

Marzena Sutryk [email protected] Tel. 94 347 35 99
Koszalin. Sprawdziliśmy zatrudnienie w ratuszu7 etatów doszło w Wydziale Rozwoju i Współpracy Zagranicznej.
Koszalin. Sprawdziliśmy zatrudnienie w ratuszu7 etatów doszło w Wydziale Rozwoju i Współpracy Zagranicznej. Archiwum
Od 2002 roku zatrudnienie w koszalińskim ratuszu wzrosło aż o 25 procent. Sprawdziliśmy, jakie są konkretne powody rozrostu administracji. Czy faktycznie wszyscy są potrzebni?

- Nowe zadania narzucone na samorząd, poprawa jakości obsługi mieszkańców, realizacja projektów unijnych i zdobywanie środków unijnych, poprawa bezpieczeństwa - to główne przyczyny wzrostu zatrudnienia w ratuszu w ostatnich latach - słyszymy od Roberta Grabowskiego, rzecznika ratusza, gdy zadajemy pytania o wzrost zatrudnienia w urzędzie w kolejnych latach.

A jak to wyglądało w kolejnych latach w poszczególnych wydziałach? Najwięcej, bo po 10 etatów, przybyło w Wydziale Finansowym i Księgowości oraz w Wydziale Organizacyjno-Administracyjnym.

Jeżeli chodzi o Wydział Finansowy i Księgowości, to słyszymy o: zwiększeniu zadań z tytułu obsługi finansowej i ewidencji budżetu (od 2003 roku budżet miasta wzrósł o ponad 100% - z 225 mln zł do 460 mln zł).

Kolejny argument to zwiększenie obsługi zadań inwestycyjnych (w 2003 wydatki inwestycyjne wynosiły 22,3 mln zł, w 2012 - 95,5 mln zł), obsługi finansowej rad osiedli, przyjęcie nowych zadań do realizacji z Urzędu Skarbowego (opłata skarbowa) oraz nowych zadań z budżetu wojewody zachodniopomorskiego (fundusz alimentacyjny, miejska komisja ds. orzekania o niepełnosprawności), wzrost liczby podatników (potrzebna dodatkowa obsługa) m.in. na skutek sprzedaży nieruchomości i włączenia nowych terenów do granic miasta (Jamno i Łabusz).

A Wydział Organizacyjno-Administracyjny? Tu utworzono kancelarię Urzędu, gdzie przyjmowana jest cała korespondencja, prowadzony elektroniczny obieg dokumentów, przyjmowanie i wysyłka korespondencji. W tej liczbie jest 8 gońców, którzy roznoszą na terenie miasta pocztę i korespondencję. - To z kolei obniżyło koszty działalności ratusza - mówi rzecznik.

Aż 9 etatów przybyło w Biurze Informatyka. Powody? - Realizacja projektów informatycznych wartych ponad 41 mln złotych: Portalu edukacyjnego, Inteligentnego Koszalina oraz Inteligentnego Systemu Transportowego, Przeciwdziałanie Wykluczeniu Cyfrowemu Mieszkańców oraz Uczniów Koszalińskich Placówek Oświatowych - słyszymy.

7 etatów doszło w Wydziale Rozwoju i Współpracy Zagranicznej. Tu powstało Biuro Działalności Gospodarczej, które prowadzi tzw. jedno okienko. - Do tego pojawiły się nowe zadania związane z wejściem Polski do Unii Europejskiej, zdobywaniem środków unijnych, utworzeniem strefy (współpraca z inwestorami) - padają kolejne argumenty.
7 etatów zyskała też Straż Miejska - stan zatrudnienia w straży też wlicza się do stanu zatrudnienia w ratuszu.
 

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza