Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koszalin> W Pierwszym Urzędzie Skarbowym nie działają telefony. Są utrudnienia dla petentów

Michał Borkowski [email protected] Tel. 94 347 35 99 Fot. Autor
Urząd skarbowy wydał na nową centralę 50 tys. złotych. Mimo tego dodzwonić się do skarbówki nie sposób. - A gdy się już to komuś uda, to bardzo często połączenia są nagle zrywane - mówi Tomasz Czarnecki, kierownik do spraw technicznych urzędu.
Urząd skarbowy wydał na nową centralę 50 tys. złotych. Mimo tego dodzwonić się do skarbówki nie sposób. - A gdy się już to komuś uda, to bardzo często połączenia są nagle zrywane - mówi Tomasz Czarnecki, kierownik do spraw technicznych urzędu.
W Pierwszym Urzędzie Skarbowym w Koszalinie od dwóch tygodni nie działają telefony. Klienci urzędu wszystkie sprawy muszą załatwiać na miejscu.

- Kłopoty zaczęły się od wymiany starej, 13-letniej centrali telefonicznej - mówi Tomasz Czarnecki, kierownik do spraw technicznych urzędu. - Stare urządzenie wymagało ciągłych napraw.

Mieliśmy nadzieję, że nowy system, wart 50 tys. zł, zapewni bezproblemowe połączenia. Niestety, myliliśmy się. Urządzenie firmy Slican, zainstalowane przez koszalińską spółkę Faxtel, od samego początku nie działa tak, jak powinno.

Zdarzają się momenty, że można się do nas dodzwonić, jednak bardzo często połączenia są nagle zrywane. Stawia to nas w bardzo kłopotliwej sytuacji wobec klientów, którzy są zdezorientowani i mogą mieć wrażenie, że nasz pracownik ich ignoruje - przyznaje.

- System został zainstalowany poprawnie - przekonuje z kolei Piotr Palewski, przedstawiciel Faxtel. - Dokonaliśmy wszystkich niezbędnych pomiarów, a nawet przetestowaliśmy urządzenie w Kołobrzegu.

Wszystko wskazuje na to, że problem leży na styku nasza centrala, a operator telefoniczny - twierdzi. Podobnie mówi Dariusz Ziętek, szef serwisu Slican: - Dostarczony dla urzędu sprzęt jest sprawny, problemem jest natomiast komunikacja z zewnętrzną centralą operatora.

Operatorem telefonicznym urzędu jest Dialog. Jego przedstawiciel, Marta Pietranik-Pacuła, zapewnia, że Dialog wie o problemie i pracuje nad jego rozwiązaniem. - Awaria jest jednak poważna. Prawdopodobnie łącza telefoniczne są sprawne, a przyczyną problemów jest system informatyczny.

Czytaj też> Przedsiębiorcy oceniają urzędników. Są nagrody

 

Urząd skarbowy i Dialog zapewniają, że postarają się jak najszybciej przywrócić łączność i przepraszają klientów. Do sprawy wrócimy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza