Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koszykówka promuje Słupsk. Jesteśmy lepsi od Warszawy

Rafał Szymański
Koszykówka promuje Słupsk w całym kraju.
Koszykówka promuje Słupsk w całym kraju. Łukasz Capar
Otrzymaliśmy wgląd w materiały firmy Pentagon dotyczące efektywności sponsoringu sportowego za październik 2011 roku. Dane dotyczą Tauron Basket Ligi i udziału w telewizji różnych marek i podmiotów, które dzięki temu promują swój wizerunek.

Najważniejszą z danych jest podsumowanie października we wszystkich najważniejszych kanałach telewizyjnych (od TVP 1 przez TVP Sport, TV Polonię, TVN i Polsat). To był miesiąc, w którym męska liga rozpoczynała zmagania, a więc choćby z tego powodu generowała duże zainteresowanie.

Pierwszą pozycję na liście zajmuje Tauron. Wartość ekspozycji tej firmy we wszystkich pasmach telewizyjnych wynosi blisko półtora miliona zł.

Na 102 podmioty umieszczone przez Pentagon w badaniach bardzo wysokie pozycje zajmują marki promowane przez Energę Czarnych Słupsk. Siódma jest Energa - sponsor tytularny klubu.

Za sam październik szacowana wartość jej obecności w telewizji wynosi 160 588 złotych. Słupsk na tej liście jest na jedenastej pozycji. Wartość ekspozycji na szklanym ekranie tylko w październiku wynosi 115551 zł.

Miasto nad Słupią jest pierwsze spośród ośrodków miejskich reklamujących się przez basket. Wyprzedzają nasze miasto tylko firmy sponsorskie.

Wychodzi na to, że w samym październiku Słupsk był najlepiej promowanym miastem ze wszystkich uczestniczących w zmaganiach TBL. Wyprzedził czternastą Łódź (64 884 zł). A przecież rodzinne miasto Marcina Gortata ma w ręku magnes przyciągający telewizję i ogniskujący zainteresowanie - Atlas Arenę.

Piętnasta na liście jest Warszawa, reklamująca się przez markę "Zakochaj się w Warszawie" (wartość ekspozycji 63 590 zł). Na 102 pozycje nie ma w zestawieniu Koszalina czy Kołobrzegu.

Słupsk ma na dzisiaj w Enerdze Czarnych doskonałą promocję za niewielke pieniądze. Gdyby pomnożyć październikową sumę przez liczbę miesięcy, w których liga gra (do maja), wychodzi budząca szacunek kwota, blisko miliona złotych.

A przecież o Słupsku w kontekście Czarnych mówi się też i przez pozostałe miesiące roku. Poprzez inne dziedziny nasze miasto w mediach nie istnieje.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza