Które źródła reklamy w internecie są najskuteczniejsze

Materiał partneraZaktualizowano 

Internet w dzisiejszym świecie stał się kolejnym polem walki o uwagę klienta. Nieustannie stają tu w szranki miliony firm konkurujących niemal w każdej sferze przemysłu, handlu oraz usług. Obecnie, jeśli jakiejś firmy nie ma w internecie, z całą pewnością można stwierdzić, że na własne życzenie traci ona dostęp do potencjalnych konsumentów. Jak jednak zorganizować skuteczną i rzetelną promocję w wirtualnym świecie? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w niniejszym artykule.

Adwords i linki sponsorowane jako najprostsze wyjściem

Pierwszą metodą na odpowiednie podejście do zagadnień marketingu internetowego jest zdanie się na sprawdzoną i dowiedzioną efektywność tak zwanych linków sponsorowanych. Ich działanie polega na tym, że klient zamawia najczęściej w narzędziu Google Adwords kampanię działającą przy wyszukiwaniu określonych fraz i słów. Kiedy internauta wpisze w okienko wyszukiwania odpowiednie hasło, Google w odpowiedzi wyświetli nie tylko organiczne rezultaty, ale także strony reklamowane zajmujące pięć pierwszych pozycji przy każdym zagadnieniu. Prowadząc więc hurtownie obuwia możemy śmiało wykupić miejsce w wynikach takich fraz jak „tanie buty” lub też „markowe obuwie”. Adwords umożliwia nam wiele różnych rodzajów rozliczeń, w tym najbardziej popularne w systemie PPC („pay per click”). Płacimy w nim jedynie za dokonane przez potencjalnego klienta kliknięcia w naszą reklamę, nie zaś za samo jej wyświetlanie. To doskonały model zwłaszcza dla początkujących przedsiębiorców – stwierdza specjalista do spraw marketingu internetowego z afterweb.pl

SEO czyli wypróbowany sposób na wysoki traffic

Innym sposobem, który potrzebuje jednak nieco czasu, aby zacząć działać w pełni, jest znane powszechnie SEO a więc pozycjonowanie stron internetowych. Polega ono na takim przemodelowaniu zawartości naszego serwisu, aby pozostawała atrakcyjna nie tylko dla istniejącego użytkownika, ale też by odpowiadała wymaganiom robotów i algorytmów wyszukiwarki. Google prowadzi bardzo restrykcyjną politykę odnośnie wskazówek dotyczących odpowiedniej organizacji treści. Pozycjonowanie wykonane w rzetelny i prawidłowy sposób doskonale wykorzystuje zalecenia dostawcy wyszukiwania i dzięki nim oraz wielu technicznym zabiegom gwarantuje witrynie czołowe miejsce w wynikach wyszukiwań na podane przez klienta frazy. To z kolei skutkuje stałym i długotrwałym dopływem ruchu na stronie – każde odwiedziny zainteresowanego internauty zaś mogą z łatwością zamienić się w dokonanie zakupu. W porównaniu do Adwords to SEO zdecydowanie lepiej wypada pod kątem trwałości efektów kampanii oraz kosztów, które trzeba ponieść, by ją wdrożyć.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 11

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

k
kuskus

Pozycjonowanie - ok zgodze się bo faktycznie jak strona sobie po prostu wisi to wlasciwie nie czerpie sie z niej żadnych wartosci. A jednak jest wizytówką marki. Wg mnie skuteczność reklamy zalezy od jej dopasowania do strategii. Kazda marka, kazda dzialalnosc jest inna i ma inne cele i załózmy taki sklepy internetowy - pozycjonowanie tutaj na bank jest konieczne, ale i warto pomyslec o nowszych technologiach w e-commerce. W Marketer + wymienionych narzedzi do prowadzenia kampanii jest naprawde sporo ale warto pamietac ze kazde z nich aby bylo skuteczne musi byc spojne zwlaszcza z misja marki

a
ag_a

Najskuteczniejsze wg mnie jest pozycjonowanie. Ostatnimi czasy dużo rzeczy pozmieniało się w SM i coraz więcej osób z facebooka przeszło do instagrama - to tam wolą się dzielić swoimi prywatnymi zdjęciami, a facebook staje się coraz bardziej "biznesowy", choć nie tak jak Linkedin. Myślę, że nadal dobrą opcją jest AdWords, pod warunkiem, że kampania jest dobrze ustawiona i wyświetla się na właściwe zapytania - niby oczywistość, ale nadal trafiam na reklamy firm z Wrocławia poszukując firm w Krakowie, co mnie irytuje. 

m
m0drzew
W dniu 04.06.2018 o 10:52, agnieszka.kawka3 napisał:

Moim zdaniem najważniejsze są media społecznościowe. Dziś praktycznie każdy ma konto na jakimś portalu. Łatwo i szybko jest więc dotrzeć do dużej liczby osób. 

jak masz konto na społecznościówce to po to by się kontaktować z innymi ludźmi, a nie mieć nadźgane 1000 reklam... jak coś szukasz to google albo bing

a
agnieszka.kawka3

Moim zdaniem najważniejsze są media społecznościowe. Dziś praktycznie każdy ma konto na jakimś portalu. Łatwo i szybko jest więc dotrzeć do dużej liczby osób. 

w
waszkamm
W dniu 01.06.2018 o 13:00, bednaruk napisał:

Hm... A czy np. materiały reklamowe w formie drukowanej będą dobrą opcją? Co o tym sądzicie?

kiepski pomysł, zauważ jak ludzie unikają ulotkarzy na ulicach

G
Gość

a po co teraz reklama jak wszędzie zaczyna wszystkiego brakować ??

S
Stefan_Karwowski

reklamy na fejsbuku chyba przynoszą niezłe efekty skoro jest ich teraz tak dużo

L
Lanna

To na pewno, choć tutaj trzeba też śledzić zmiany, jakie zachodzą w tym temacie

r
rama

Dzisiaj chyba głównie Adwords. No i wszelkie działania na social mediach.

r
robi

CZłowiek który wymyślił pilota tv i adblocka zasługują na Nobla.

S
Strategon.pl

Z reklamy w internecie, to rzeczywiście, najbardziej skuteczne są działania z zakresu AdWords i SEO. Ważne są też współprace z blogerami.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3