Grupa PSB prowadzi akcję wspólnie z Fundacją Dajesz Pracę. PL, która podobne akcje edukacyjne prowadzi już od kilku lat.
- Efektem naszych działań jest wzrost liczby patriotów konsumenckich, którzy spontanicznie kierują się polskim pochodzeniem produktu. Według badań TNS OBOP w polskim społeczeństwie odnotowano wzrost takich postaw z 5 do 13,2 procent - mówi Małgorzata Mianowicz, dyrektor projektu Fundacji Dajesz Pracę. PL.
Fundacja już od 21 marca prowadzi telewizyjną kampanię społeczną uświadamiającą rodakom, że warto jest kupować polskie produkty z uwagi na ich wysoką jakość oraz uznanie na rynku krajowym i zagranicznym. Przekonuje, że każda decyzja zakupowa pociąga za sobą określone skutki, w tym przypadku umocnienie polskiej gospodarki i możliwość rozwoju dla polskich firm i krajowych produktów.
Teraz rozpoczyna się akcja na rzecz promowania jakości materiałów budowlanych wytwarzanych w naszym kraju. Dołączyła do niej Grupa Polskie Składy Budowlane, w skład której w Słupsku wchodzi hurtownia Fimal przy ul. Bałtyckiej.
Dlatego w jej obiekcie już wyeksponowano w widocznych dla klientów miejscach plakaty informujące oraz naklejki z hasłem "Kupuj Nasze.PL - są powody do dumy”.
- Podobne, zrealizowane przez nas akcje spowodowały wzrost sprzedaży oznakowanych produktów do 18 procent. Tak się stało na przykład w sieci Tesco - dodaje dyrektor Mianowicz.
Co o tym sądzą klienci Fimala?
- To bardzo dobry pomysł. Jeśli mogę wybierać między dobrym towarem wyprodukowanym w kraju a tym z zagranicy, to wolę wydać na ten, który pochodzi z polskiej fabryki. Takie podpowiedzi na naklejkach mogą być pomocne w czasie dokonywania wyboru, bo zwykle nie ogląda się towaru pod kątem miejsca pochodzenia - mówi Jan Rybarczyk ze Słupska.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?