Łeba. Jacht Kalispera na mieliźnie. Kapitan okazał się pijany

Bogumiła Rzeczkowska
Port w Łebie
Port w Łebie Fot. internet/archiwum
- Do niecodziennego zdarzenia doszło dziś w łebskim porcie. 45-letni Maciej M. z Rybnika prowadzący jacht s/y "Kalispera" z siedmioma osobami na pokładzie, w główkach portu, wszedł na mieliznę.

Przybyły na miejsce zdarzenia patrol funkcjonariuszy Morskiego Oddziału Straży Granicznej z miejscowej placówki i policjantów stwierdził, że Maciej M. jest pod wpływem alkoholu - informuje kmdr por. Grzegorz Goryński, rzecznik prasowy komendanta Morskiego Oddziału Straży Granicznej w Gdańsku

Kapitan zgłosił Straży Granicznej w Łebie zamiar wyjścia jachtu s/y "Kalispera" z ośmioma Polakami na pokładzie w rejs na Bornholm. Otrzymał na to zgodę. Po chwili w główkach portu osiadł na mieliźnie. Na pomoc przyszła mu załoga jednostki ratownictwa morskiego "Huragan" i ściągnęła jacht do portu. Po udanej akcji, bosman dyżurny wezwał patrol, aby przeprowadził standardowe badanie kapitana jednostki na zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu.

Wtedy okazało się, ze kapitan jachtu Maciej M. ma 0,48 mg/l (ok. 0.96 promila) alkoholu, przy tendencji wzrostowej. W trzecim badaniu miał on już 0,57 mg/l (ok. 1.14 promila). Jacht zajęto, a dalsze czynności procesowe realizowali będą już jutro policjanci po wytrzeźwieniu kapitana.

Za prowadzenie jednostki po pijanemu w ruchu morskim grozi kara pozbawienia wolności do lat 2.

Wideo

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

D
Dyzio
W dniu 16.05.2009 o 01:20, Nikodem napisał:

Czy nikt nie zauważył, że przez port płynie rzeka Łeba? Przecież ona też przyczynia się do naniesienia piasku i budowania mielizny u swego ujścia. Może w tym roku miała więcej niż zwykle wody do odprowadzenia do morza.



Lepiej śpij niż pisz!!! . Przeczytaj locję Bałtyku południowego , stały prąd przybrzeżny ( wschodni ) , sztormy , fala przybojowa , ruchy rumowiska , erozja brzegu morskiego oraz rzeka Łeba - do kupy .
G
Gość
W dniu 16.05.2009 o 01:20, Nikodem napisał:

Czy nikt nie zauważył, że przez port płynie rzeka Łeba? Przecież ona też przyczynia się do naniesienia piasku i budowania mielizny u swego ujścia. Może w tym roku miała więcej niż zwykle wody do odprowadzenia do morza.


Wątpie śniegu było bardzo mało - deszczu też mało padało !!!
N
Nikodem

Czy nikt nie zauważył, że przez port płynie rzeka Łeba? Przecież ona też przyczynia się do naniesienia piasku i budowania mielizny u swego ujścia. Może w tym roku miała więcej niż zwykle wody do odprowadzenia do morza.

b
blady
W dniu 07.05.2009 o 21:12, Zaczerwieniony napisał:

Trochę i może wstyd ,ale nie za siebie tylko za tych decydujących . Oni zawsze mówią nie podoba sie to prosze sie zwolnic . Na wsze miejsce mamy wielu chętnych . I to prawda w czasie kryzysu strach o posadę .


To lepiej pracujcie !!!
Z
Zaczerwieniony
W dniu 07.05.2009 o 16:00, mielizna napisał:

No i co Wy na to - załoga nie zmyśla - nie wstyd całej obsłudze razem z WŁADZĄ !!!!!



Trochę i może wstyd ,ale nie za siebie tylko za tych decydujących . Oni zawsze mówią nie podoba sie to prosze sie zwolnic . Na wsze miejsce mamy wielu chętnych . I to prawda w czasie kryzysu strach o posadę .
G
Gość
W dniu 05.05.2009 o 15:27, ~kuba~ napisał:

Niestety, żeglarze zbyt często sięgają po alkohol.



Z tego co wiem port w Łebie jest monitorowany .Można odtworzyć zapis i określić miejsce w którym jacht wszedł na mieliznę .
I okaże się ,że to prawie środek toru podejściowego do portu , prawie w nabieżniku . Szerokość toru 40 m .
To ,że kapitan łykną to dobry pretekst by cała odpowiedzialność zrzucić na niego , a nie na zaniechania Urzędu Morskiego w Słupsku w utrzymaniu bezpiecznych głębokości nawigacyjnych .
G
Gość
W dniu 05.05.2009 o 15:27, ~kuba~ napisał:

Niestety, żeglarze zbyt często sięgają po alkohol.



Port - jest a przynajmniej powinien być bezpiecznym schronieniem dla marynarzy ,rybaków i żeglarzy . Niestety port łEBA nie spełnia tych warunków od lat czyli od zawsze .
Po mimo przebudowy wejścia do portu warunki nawigacyjne nie uległy poprawie a wpływ nowo powstałej głowicy zachodniej na erozję brzegu morskiego widać za hotelem Neptun.
By zdobyć się na wizytę w tym porcie trzeba naprawdę się NAPIĆ - by do niego wejść lub wyjść . W przewodniku po portach dla żeglarzy kpt. Kuliński tak opisuje Łebę . ...że może uda ci się wejść ale może cię zamurować na kilka dni ..... .
Po mimo zakończenia prac czerpalnych w dalszym ciągu obowiązuje ostrzeżenie nawigacyjne o spłyceniu toru podejściowego i to jest fakt - jest płytko - pomimo ,że Małż II kopał prawie dwa miesiące - Wniosek jest jeden po co pogłębiać jak jest płytko ??? .
Jak nie pogłębiamy jest płytko i jak pogłębiamy jest tak samo !!!! . Czyli wniosek jest jeden . Na darmo wydajemy pieniądze z budżetu ??? lub prace wykonywane są nieprawidłowo czyli zle . A może to taki biznes samo nakręcający się ???? KOŃCA NIE WIDAĆ i KOŃCA NIE WIDAĆ
q
qwaki
W dniu 05.05.2009 o 17:47, Gość napisał:

CYTAT(Gość @ 29.04.2009, 22:49:53) "Monitoring zainstalowany w porcie Łeba wykazał jednak, że kapitan sieci także... stawiał! - Utracił zaufanie pracodawcy - mówi Mirosław Krajewski...".



Osobiscie kapitan nie stawial , tylko byl kierowca A co do drugiego: Mylisz sie chooopie, Krajewski tego oficjalnie nie mowi(l) nikomu. Slyszysz ze gdzies dzwonia tylko nie wisz w ktorym kosciele i tu jest twoj problem.
G
Gość

CYTAT(Gość @ 29.04.2009, 22:49:53)
"Monitoring zainstalowany w porcie Łeba wykazał jednak, że kapitan sieci także... stawiał! - Utracił zaufanie pracodawcy - mówi Mirosław Krajewski, zastępca dyrektora Urzędu Morskiego - Nie dopełnił swoich obowiązków, użył sprzętu urzędowego bez uzasadnienia, naruszył ustawę o rybołówstwie".

Panie Mirosławie Krajewski!!!!
Pańskie wypowiedzi o łamaniu ustaw są pełne hipokryzji!!!!!!! To właśnie Pan łamiesz ustawy jesteś pan kłamcą i przestępcą łamiesz Pan prawo i ustawy, rozumiem że masz Pan zajebiste AMBICJE ale ze swoim tylko ŚREDNIM WYKSZTAŁCENIE to możesz Pan być tylko zgodnie z prawem i ustawami w UMS tylko i wyłącznie STARSZYM INSPEKTOREM a nie zastępcą dyra.... Bu ha , ha krajewski KŁAMCA I OSZUST!!!!!!!!!
a kto go sciągnął do urzędu. Wszak to znajomy Krajewskiego ten niejaki Krzysztof F. Polityka Krajewskiego to taka by w tym lukratywnym porcie dać prace z wszelkimi honorami jakiemuś swemu kolesiowi. Który to już z kolei panie średniaku?

~kuba~
W dniu 05.05.2009 o 14:52, Gość napisał:

Czy jacht osiadł na mieliżnie na torze podejściowym ????


Niestety, żeglarze zbyt często sięgają po alkohol.
G
Gość
W dniu 05.05.2009 o 09:53, Fr napisał:

Prace czerpane na redzie łeby wznowione zostana około 10 maja pogłebiarką "Trud R", która aktualnie pracuje w darłowie. Kanał portowy w łebie i wejście do mariny zostało oczyszczone pogłebiarka Małż II, jacht Kalispera osiadł poza obszarem który był pogłębiany....



Czy jacht osiadł na mieliżnie na torze podejściowym ????
G
Gość
W dniu 05.05.2009 o 09:53, Fr napisał:

Prace czerpane na redzie łeby wznowione zostana około 10 maja pogłebiarką "Trud R", która aktualnie pracuje w darłowie. Kanał portowy w łebie i wejście do mariny zostało oczyszczone pogłebiarka Małż II, jacht Kalispera osiadł poza obszarem który był pogłębiany....



Osiadł na torze podejściowym do portu Łeba .Czy trzeba slalom uprawiac by do Łeby wejść lub wyjść ???
F
Fr

Prace czerpane na redzie łeby wznowione zostana około 10 maja pogłebiarką "Trud R", która aktualnie pracuje w darłowie. Kanał portowy w łebie i wejście do mariny zostało oczyszczone pogłebiarka Małż II, jacht Kalispera osiadł poza obszarem który był pogłębiany....

G
Gość

I nie było by w tym nadzwyczajnego gdyby nie fakt - ,że jacht utknął na mieliznie w główkach portu . Zanurzenie jachtu ok. 1.6 m .
To oznacza ,że na torze podejściowym do portu Łeba jest płytko i to bardzo !!!! . Kilka dni temu zostały zakończone prace pogłębiania podejścia do portu . Efekt - efektów brak - kasa wzięta i jest OK .
W dalszym ciągu obowiązuje ostrzeżenie nawigacyjne o spłyceniu toru podejściowego do portu .
Prace czerpalne - pogłębiania małych portów - to taka maszynka do mielenia pieniędzy - robisz i efektów nie widać .
Pieniądze wyrzucane w morze - . Za chwilę sezon żeglugowy - i co to będzie . Jak zawsze na kogoś się to zrzuci - tylko nie na niekompetencje urzędników . Kolejne zmiany w Urzędzie Morskim na kierowniczych stanowiskach nie zmienił nic w sposobie funkcjonowania !!! . I to jest straszne !!!

Dodaj ogłoszenie