Rzecznik Praw Pacjenta stwierdził, że bezdyskusyjnie prawo pacjenta zostało naruszone i nakazał lekarzowi przeproszenie kobiety za obraźliwe słowa, które usłyszała będąc z dzieckiem na wizycie w ramach Nocnej Opieki Chorych w szpitalu w Słupsku. Dodatkowo szpital ma przeprowadzić szkolenie wśród pracowników z poszanowania godności pacjenta.
Artykuł o lekarzu, który miał być wulgarny podczas dyżuru świadczonego w ramach Nocnej Opieki Chorych w słupskim szpitalu, odbił się głośnym echem w całym kraju. Zainterweniował Rzecznik Praw Pacjenta oraz rzecznik rządu Piotr Muller. W efekcie prezes szpitala w Słupsku, zawiesił współpracę z firmą świadczącą usługi w ramach NOCh, co oznacza, iż do czasu wyjaśnienia sprawy lekarz nie będzie świadczył usług w NOCH.
Lekarz kazał matce "wypier... z tym małym suk..synem".
Rzecznik Praw Pacjenta
Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta, stwierdził:
Po przeanalizowaniu sprawy, Rzecznik Praw Pacjenta stwierdził, że bezdyskusyjnie prawo pacjenta zostało naruszone, w dniu 19 kwietnia 2021 r. wydał stwierdzenie naruszenia prawa pacjenta do godności małoletniego Kevina przez Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Janusza Korczaka w Słupsku.**
W dniu 14 marca 2021 r. lekarz szpitala na zapytanie czy matka z chorym dzieckiem może wejść do poczekalni powiedział:
„wypierd… za szklane drzwi z tym małym skurwysynem z mutacją… Ty myślisz, że szczepionka mnie uchroni? Takie małe skur…syny są najgorsze”.
Należy pamiętać, że pacjent ma prawo do poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania mu świadczeń zdrowotnych. Tymczasem lekarz godność pacjenta naruszył. Wyjątkowo niestosowne, wulgarne słowa nigdy nie powinny zostać wypowiedziane w stosunku do żadnego pacjenta. Niezwykle bulwersującym jest fakt, że wypowiedziane zostały one w stosunku do
wyjątkowego pacjenta, jakim jest każde dziecko. Na obecnym etapie sprawy Rzecznik Praw Pacjenta wniósł o:
- 1. Pisemne przeproszenie matki dziecka, zaś kopię przeprosin szpital ma przesłać do wiadomości Rzecznika.
- 2. Przeprowadzenie szkolenia podległego personelu z zakresu praw pacjenta do godności. Poproszono, aby listę osób obecnych na szkoleniu przesłać do wiadomości Rzecznika.
Decyzja szpitala w Słupsku
- Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Słupsku informuje, że zastosuje się do zaleceń Rzecznika Praw Pacjenta i zgodnie z przysłanymi wytycznymi wystosuje pisemne przeprosiny dla matki pacjenta za niestosowne zachowanie lekarza oraz przeprowadzi szkolenia podległego personelu z zakresu prawa do godności. Zgodnie z zaleceniem Rzecznika Praw Pacjenta działania te zostaną przeprowadzone w ciągu 30 dni od daty doręczenia pisma. Jednocześnie Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Słupsku informuje, że Zarząd Szpitala wypowiedział umowę współpracy firmie zewnętrznej zatrudniającej lekarza w sprawie, którego wnoszone były zarzuty odnośnie zajścia w NOCH słupskiego szpitala. Tym samym Szpital wykluczył możliwość wykonywania świadczeń przez wskazanego lekarza - wyjaśnia Marcin Prusak, rzecznik prasowy szpitala w Słupsku.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?