Więcej połączeń nad morze i powrót pociągów na remontowane linie. PKP Intercity uruchamia sezonowe połączenia, zapewniając możliwość dojazdu do popularnych ośrodków turystycznych. Jak informuje PKP, pasażerowie, którzy planują wakacyjny wypoczynek nad morzem, będą mogli skorzystać z dodatkowego połączenia do Kołobrzegu obsługiwanego przez Pendolino. Od 19 czerwca do 31 sierpnia codziennie będzie kursować pociąg relacji Kraków – Kołobrzeg – Kraków przez Warszawę.
Połączenie Warszawy z Kołobrzegiem zapewni skład EIC Posejdon, który w okresie wakacji będzie jeździć codziennie. Na okres wakacji pociąg IC Malczewski, jeżdżący na co dzień w relacji Przemyśl – Kołobrzeg, wydłuży swoją trasę do Ustki. Dłuższą drogę ma pokonywać też skład TLK „Kochanowski” relacji Lublin – Piła, który umożliwi dojazd do Kołobrzegu. PKP Intercity uruchamia też dodatkowy pociąg TLK Delfin.
Od poniedziałku do piątku będzie kursować na trasie Łódź – Gdynia – Łódź przez Warszawę, a w weekendy pojedzie z Łodzi aż do Łeby. Na letnie tory wyjedzie jak co roku pociąg Kolei Mazowieckich, przywożąc turystów z Warszawy. Cel to letnia stolica Polski. „Słoneczny” w trasę wyjedzie 20 czerwca o godz. 6.14 z Warszawy Zachodniej. W Ustce będzie o godz. 12.08. W trasę powrotną skład odjedzie o godz. 14.24. Bieg zakończy 14 minut po godz. 20 w Warszawie Zachodniej. Od 20 czerwca wrócą pociągi sezonowe ze Słupska do Ustki i z Lęborka do Łeby. W czerwcu zostaną uruchomione wakacyjne relacje pociągów: Jelenia Góra – Hel, Jelenia Góra – Łeba, Bielsko-Biała – Kołobrzeg i Kołobrzeg – Świnoujście. W planach jest też nowe, szybkie połączenie między Ustką a Elblągiem. Pomysł opiera się o najnowsze składy elektryczne zakupione przez marszałka. Impulsy w barwach Przewozów Regionalnych mogą osiągnąć prędkość 160 km/h. W tym miesiącu pociągi mają wrócić na trasę z Miastka do Słupska.
Na tym odcinku pasażerowie będą korzystać z nowych i wyższych peronów m.in. w Kępicach, Kobylnicy, Biesowicach i Korzybiu, Miastku czy Przytocku. To efekt przeprowadzonych, ale niezakończonych prac modernizacyjnych. Przypomnijmy, że docelowo i za ponad 200 milionów złotych przebudowane zostaną 52 przejazdy kolejowodrogowe, zmodernizowanych zostanie 12 mostów i wiaduktów, a pociagi rozpędzą się do 100 km/h, co sprawi, że czas przejazdu między Szczecinkiem a Słupskiem skróci się o około 12 minut. Sprawny przejazd zapewni 21 nowych rozjazdów. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 405 odcinek granica województwa (km 104,515) – Słupsk – Ustka” jest finansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego dla woj. pomorskiego.
Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi blisko 85 proc. Niedawno samorządy Ustki, Słupska, gminy Ustka i powiatu słupskiego zwróciły się do marszałka województwa pomorskiego o przywrócenie całorocznej komunikacji kolejowej Ustka - Słupsk. Według nich pociągi na tej trasie powinny kursować co godzinę. W sezonie do godz. 21, a poza, do godz. 19.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?