Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Madonna zarobiła najwięcej

rec/ tom/
Królowa muzyki pop Madonna trafiła na szczyt zestawienia najlepiej zarabiających muzyków minionego roku. Dzięki płycie "MDNA" i promującej ją światowej trasie koncertowej, na konto artystki wpłynęły ponad 34 miliony dolarów.

Madonna udowodniła, że nie na darmo nazywana jest "Material Girl" - piosenkarka zarobiła najwięcej spośród wszystkich muzyków w minionym roku. Kwota 34 milionów dolarów, jaka wpłynęła na konto artystki pochodzi w większości z biletów na koncerty promujące jej płytę "MDNA". Sam krążek, mimo iż dotarł na szczyt list przebojów w kilkudziesięciu krajach, nie przyniósł wielkiego zysku, bo zaledwie 1,5 miliona dolarów.

Więcej na koncertach niż na płytach zarobili też inni weterani sceny, Bruce Springsteen, Roger Waters, czy Van Halen. Ta sytuacja dowodzi jednego: fani chętniej inwestują w słuchanie największych przebojów swoich idoli na koncertach, niż w ich najnowsze dzieła studyjne.

Zupełnie odwrotnie przedstawia się sytuacja młodej gwardii muzyki sceny pop. Justin Bieber, Adele i Taylor Swift czerpią ogromne zyski ze swych przebojowych nagrań. 18-letni kanadyjski książę muzyki pop Justin Bieber dzięki płycie "Believe" oraz towarzyszącej jej trasie koncertowej powiększył swój dotychczasowy majątek o kwotę blisko 16 milionów dolarów. Brytyjska supergwiazda Adele na swojej bestsellerowej płycie "21" zdołała zarobić 14 milionów dolarów, natomiast na konto ulubienicy Ameryki Taylor Swift wpłynęło 12 milionów dolarów ze sprzedaży krążka "Red" i pochodzącego z niego singla "We Are Never Ever Getting Back Together".

Zestawienie najlepiej zarabiających artystów, sporządzone przez magazyn "Billboard" ujęło jedynie zyski czerpane bezpośrednio z muzyki. Wszystkie kwoty, choć oszałamiają, są zaledwie ułamkiem tego, co jeszcze kilkanaście lat temu zarabiały największe gwiazdy muzyki. Malejąca sprzedaż płyt oraz chwiejna frekwencja koncertowa sprawiają, że coraz częściej artyści szukają zarobków poza branżą muzyczną. Madonna użycza swego imienia kolekcji lifestylowej "Truth Or Dare", w którą wchodzą perfumy, bielizna i buty, Taylor Swift reklamuje dietetyczną coca-colę, zaś Justin Bieber firmuje swoim wizerunkiem wody toaletowe... dla dziewcząt.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza