Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mały handel w Słupsku powoli upada

Zbigniew Marecki [email protected]
Mały handel w Słupsku powoli upadaZakład pogrzebowy "Kalla" już zagospodarowuje lokale po sklepach w tzw. małej podkowie w Słupsku.
Mały handel w Słupsku powoli upadaZakład pogrzebowy "Kalla" już zagospodarowuje lokale po sklepach w tzw. małej podkowie w Słupsku. Kamil Nagórek
W Słupsku postępuje upadek drobnego handlu. Właśnie zamknięto sklepy w tzw. małej podkowie przy ul. Armii Krajowej. Za to rozwija się zlokalizowany w tym miejscu zakład Usługi Pogrzebowe Kalla.

Chodzi o sklep spożywczy Rogalik oraz o kilka sklepów, które funkcjonowały przy ul. Armii Krajowej w kwartale naprzeciw kościoła Najświętszego Serca Jezusowego. Jak się dowiedzieliśmy, upadek tych sklepów następował powoli, z roku na rok, ale ostatecznie dobiły je nowe supermarkety przy ul. Psie Pole (Netto) i Kniaziewicza (Lidl i Biedronka) oraz przeniesienie szpitala wojewódzkiego z budynku przy ul. Obrońców Wybrzeża do nowej siedziby przy ul. Hubalczyków.

- Wraz z powstaniem kolejnego supermarketu traciliśmy pewną grupę klientów. Gdy przeniesiono szpital do nowej siedziby, to straciliśmy także tych klientów, którzy kupowali produkty dla członków swoich rodzin przebywających na leczeniu w szpitalu - mówi była pracownica jednego ze sklepów.

- Małe sklepy upadają, bo nie miały szans wygrać z supermarketami, które są bardzo silne kapitałowo i działając w sieci mają większe możliwości. Niestety, lata 90. ubiegłego wieku, kiedy prywatne sklepy intensywnie się rozwijały, dawno minęły - mówi Krzysztof Banach, współwłaściciel zakładu Usługi Pogrzebowe Kalla, który w lokalach po zamkniętych sklepach zamierza teraz umieścić swoje pomieszczenia magazynowe.

- Od razu widać, co się teraz opłaca w mieście. Zakłady pogrzebowe nie zbankrutują, bo ludzie umierają jak muchy, a ZUS daje pieniądze na każdy pochówek, więc tego typu firmy mają stały dochód - mówi sarkastycznie były właściciel małego sklepu w tym rejonie miasta.

Jednak nawet on przyznaje, że w ciągu ostatnich dwudziestu lat zmieniły się przyzwyczajenie klientów, którzy częściej wolą kupować na cały tydzień w supermarkecie niż codziennie w pobliskim sklepie.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza