Nazwa Mowi jest mocno zakorzeniona w historii Marine Harvest. Ponad 50 lat temu firma została pierwotnie założona przez norweskich pionierów branży akwakultury właśnie jako Mowi.
- Wdrożenie strategii przygotowanej dla marki Mowi pozwoli nam skuteczniej przekazywać informacje o zintegrowanym łańcuchu wartości firmy, który stanowi gwarancję, że o nasze ryby dbamy na każdym etapie produkcji – od ich hodowli po dostarczenie na talerze konsumentów – informuje Alf-Helge Aarskog, prezes zarządu Marine Harvest.
- Mowi to nazwa, która ma być inspiracją, przypominającą o naszym pionierskim duchu, który przez ostatnie 50 lat bardzo się rozwinął – dodał Aarskog. - Od momentu, gdy w 1964 roku wyhodowaliśmy pierwszą partię łososia, rozwinęliśmy się w globalną, w pełni zintegrowaną firmę, której działania obejmują nie tylko hodowlę łososia, ale też produkcję paszy, którą jest karmiony, oraz dalsze przetwórstwo i sprzedaż produktów z łososi
Zmiana nazwy dla Marine Harvest zostanie formalnie zatwierdzona przez akcjonariuszy firmy na walnym zgromadzeniu, które odbędzie się 4 grudnia br. Nowa nazwa zacznie obowiązywać z dniem 1 stycznia 2019 r.
Marine Harvest Group to światowy lider w przemyśle produkcji produktów z ryb i owoców morza, a także największy na świecie hodowca łososia, który działa w 24 krajach i zatrudnia na całym świecie 13 650 pracowników. Główna siedziba grupy mieści się w Bergen w Norwegii, a firma jest notowana na giełdzie w Oslo. W 2013 w skład Marine Harvest weszła firma Morpol, obecnie jeden z największych pracodawców w regionie słupskim.
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?