Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mercedes Klasy R w nowym makijażu

Wojciech Frelichowski
Mercedes Klasy R zyskał właśnie nowy wygląd. Oprócz przemodelowanego nadwozia auto wyróżnia się także wyposażeniem wnętrza oraz odnowionymi silnikami.

Modyfikacji uległy maska, błotniki, osłona chłodnicy i jej obrzeża, światła przednie i zderzak o chromowanej dolnej osłonie.

W ramach wyposażenia dodatkowego dostępny jest teraz także chromowany panel ze zintegrowanymi dziennymi światłami drogowymi w technologii LED w połączeniu z lampami ksenonowymi.

Z tyłu Klasa R ma nowy spojler, lampy oraz zmodyfikowane końcówki układu wydechowego. Ponadto auto zyskało również nowe koła: dostępne są obręcze o pięciu ramionach pojedynczych lub podwójnych albo 10-ramienne, a ich rozmiary wynoszą od 17 do 21 cali.

Mercedes Klasy R w nowym makijażu
Fot. Daimler

(fot. Fot. Daimler)

Nową opcją wykończenia wnętrza jest migdałowy beż został połączony z kontrastującym brązem kawowym. Natomiast szary w odcieniu alpaki zestawiono z ciemną szarością bazaltową. Obie kombinacje kolorystyczne zastosowano na desce rozdzielczej, kierownicy, konsoli głównej, siedzeniach, tapicerce drzwi i wykładzinach podłogowych.

Ponadto można wybrać jednobarwną tapicerkę ze skóry nappa wraz z pakietem sportowym AMG Interior Sports. Obok detali ze szczotkowanego aluminium i elementów chromowanych w odcieniach srebra.

W ofercie można znaleźć luksusowe wykończenie o wysokim połysku: brązowe z rysunkiem drzewa eukaliptusa lub forniru z orzecha, albo antracytowe o rysunku drzewa topoli.

Klasa R szczyci się także obszernym i wszechstronnym przedziałem bagażowym: w wersji o standardowej pojemność bagażnika wynosi do 1950 litrów, a w długiej - 2385 litrów.

W wariantach pięciomiejscowych przewidziano osobny schowek pod podłogą przedziału bagażowego oraz opcjonalnie montowaną tylną klapę Easy Pack obsługiwaną za pomocą przycisku lub pilota, która ułatwia dostęp do bagażu.

(fot. Fot. Daimler)

Odnowioną Klasę R wyposażono w jednostki benzynowe i przekonstruowane silniki wysokoprężne, które zużywają mniej paliwa niż w poprzednim modelu. Przykładowo, w wersja R 300 CDI BlueEFFICIENCY potrzebuje średnio na każde 100 km 7,6 litra oleju napędowego, tj. o 7 procent mniej.

Z kolei nowy silnik w wersji R 350 CDI 4MATIC zużywa 8,5 litra oleju napędowego na 100 km, o 0,8 litra mniej niż u poprzednika, przy jednocześnie wyższej mocy. Wcześniej osiągała ona 224 KM; teraz jest 265 KM.

Natomiast w silnik w wersji R 350 BlueTEC 4MATIC jest jedną z najczystszych jednostek wysokoprężnych na świecie. Silnik V6 osiąga moc 211 KM. Wyposażony w system kontroli emisji AdBlue©, silnik ten zużywa średnio o 0,3 l paliwa mniej przy spalaniu 8,4 litra oleju napędowego na 100 km. Pojazd z silnikiem BlueTEC spełnia normy emisji spalin EU6 przewidziane na 2014 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza