Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miasto nie chce wieszania reklam

Daniel Klusek
Pan Tadeusz chciał na tym moście powiesić na kilka tygodni banner informujący, że w okolicy powstał nowy lokal. Miasto nie wydało mu jednak zgody
Pan Tadeusz chciał na tym moście powiesić na kilka tygodni banner informujący, że w okolicy powstał nowy lokal. Miasto nie wydało mu jednak zgody Krzysztof Piotrkowski
Właściciel lokalu chciał powiesić na moście dziewic banner reklamowy. - Miasto nie dało mi pozwolenia- mówi słupszczanin.

Pan Tadeusz otworzył lokal gastronomiczny przy Stawku Centrowskim. Z tego powodu na moście dziewic przy ul. Kościuszki chciał powiesić banner informujący o nowym miejscu.

- Aby uzyskać od Zarządu Infrastruktury Miejskiej zgodę na powieszenie reklamy w pasie drogowym, musiałem najpierw zdobyć pozytywną opinię urzędników z wydziału urbanistyki - mówi pan Tadeusz. - Tam jedna z pań powiedziała mi wprost, że opinia będzie negatywna.

Nasz czytelnik jest zdziwiony takim podejściem urzędników.

- Od miesięcy słyszę, że finanse miasta są w katastrofalnym stanie, że wpływy do kasy są niewystarczające. A jak chcę płacić miastu pieniądze za wynajęcie na kilka tygodni miejsca na reklamę, to urzędnicy nie chcą ich przyjąć - mówi przedsiębiorca. - Czuję się niesprawiedliwie traktowany, bo przecież w pasie drogowym wiszą bannery jednego z posłów i zachęcające do głosowania w budżecie obywatelskim na konkretny projekt. Dlaczego te bannery mogą wisieć w wielu miejscach, a mój nie?

Karolina Chalecka z biura prasowego prezydenta miasta zapowiada, że teraz bannerów reklamowych w pasach drogowych będzie już znacznie mniej.

- Chcemy, żeby miasto wyglądało estetycznie. Przestrzeń miejska nie może być jedną wielką, kolorową reklamą. Wielu mieszkańcom stan taki, jaki jest teraz, się nie podoba. Skarżą się, że reklam w mieście jest zbyt dużo - mówi Karolina Chalecka. - W ostatnich tygodniach urzędnicy przeprowadzili przegląd reklam. Teraz trwa analiza materiałów.

Teraz, zanim Zarząd Infrastruktury Miejskiej wyda zgodę na wywieszenie reklamy, najpierw musi być pozytywna opinia ratuszowego wydziału urbanistyki.

- Bannery posła i inwestycji w ramach budżetu partycypacyjnego wiszą zgodnie z przepisami, bo jest na nie zgoda Zarządu Infrastruktury Miejskiej. One zostały zamontowane, jeszcze zanim rozpoczęliśmy realizację programu estetyzacji miasta, który właśnie jest wdrażany - mówi Karolina Chalecka. - Stopniowo będziemy ograniczać liczbę reklam nie tylko w pasach drogowych, ale również na zarządzanych przez miasto budynkach, na autobusach. Ostatnio jeden z marketów budowlanych poprosił nas o zgodę na wywieszenie reklam i takiej zgody nie dostał.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza