Choć 10-calowe opony nie są nowością, to jednak do tej pory nie są one stosowane w branży motoryzacyjnej na skalę przemysłową. Natomiast nowością jest konstrukcja takiej opony, która zachowuje właściwości opony 14-calowej.
Jak zapewnia Michelin pod względem przyczepności i zdolności hamowania, opona 10-calowa jest równie efektywna. Dzięki temu, możliwe jest ograniczenie całkowitej masy pojazdu o prawie 40 kg, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa. Jest również w stanie utrzymywać masy o 15 proc. cięższe niż opony o tym wymiarze skonstruowane przy użyciu dotychczasowej technologii.
Dla producentów samochodów 10-calowa opona umożliwia większą swobodę przy wprowadzaniu zmian konstrukcyjnych w autach. Mały rozmiar zestawu koło-opona oznacza również, że koło zajmuje mniej miejsca. Dzięki temu, pojazd o takiej samej wielkości ma więcej miejsca na silnik oraz kabinę pasażerską i bagażnik.
Michelin liczy, że auta na małych oponach, mające większe bagażniki, będą bardziej użyteczne i w ruchu miejskim wyprą auta większe z dużymi silnikami mającymi negatywny wpływ na środowisko.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?