Te cztery nowe nabytki MZK, to część zakupu dofinansowanego z Unii Europejskiej. Po przetargu stanęło na tym, że koszt zakupu w sumie dziesięciu autobusów, to prawie 10 mln złotych. Z tego ponad 6 mln to właśnie dofinansowanie.
Dodajmy, że w zeszłym roku MZK kupił w ramach tego programu dwa autobusy, w tym roku cztery, a w następnym kolejne cztery. - Ale na tym nie koniec - zapowiada prezes Roman Bielecki. - W kolejnych latach też chcemy kupować co najmniej po dwa nowe autobusy. To dlatego, że wśród tych, które mamy, są też 18-, a nawet ponad 20-letnie daaby. W końcu trzeba będzie je wymienić.
Nowe pojazdy Scanii (to ta firma wygrała przetarg), które jako pierwsze z taboru MZK mają klimatyzację, będą kursować na najbardziej obłożonych liniach - m.in. nr 14 i 16. Trzy z nich to auta 12-metrowe, jest w nich po 80 miejsc dla pasażerów. Natomiast jeden to autobus 18-metrowy, mogący pomieścić 150 pasażerów.
Każdy jest niskopodłogowy i dostosowany do potrzeb niepełnosprawnych, jest zbudowany z aluminium, ma 2-letnią gwarancję eksploatacyjną i 10-letnią na nadwozie. Ponadto najdłuższy, 18-metrowy, ma specjalnie na zamówienie MZK, czworo drzwi.
- Te czwarte producent zrobił specjalnie na nasze życzenie, na końcu autobusu. To po to, żeby przy wysiadaniu i wsiadaniu nie powstawały korki - mówi prezes Bielecki. MZK ma w sumie do dyspozycji 64 autobusy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?