Pani Krystyna od dwóch miesięcy mieszka w lokalu socjalnym przy ul. Przemysłowej. Twierdzi, że wciąż nie ma licznika prądu.
- Byli u nas elektrycy, którzy instalowali liczniki, ale mojego mieszkania nie podłączono do sieci - mówi pani Krystyna. - Monterzy wyjaśnili, że nie mogą tego zrobić, ponieważ PGM nie wystawił stosownego dokumentu - wyjaśnia kobieta.
Pani Krystyna wychowuje 13-letniego syna cierpiącego na zespół Downa. - Syn wymaga mojej opieki przez cały czas, ale nawet zdrowemu trudno żyć przy świeczkach - żali się matka. - Poza tym nie możemy przygotować sobie posiłku, bo kuchenki również są elektryczne - dodaje.
Przedstawiliśmy tę sprawę rzecznikowi grupy Energa, panu Adamowi Kasprzykowi.
- Instalujemy liczniki i podpisujemy z klientami umowy dopiero, gdy wszystkie warunki są spełnione - wyjaśnia rzecznik. - Tej pani muszą pomóc urzędnicy, którzy najwyraźniej nie dopełnili formalności.
O wyjaśnienie sprawy poprosiliśmy Przedsiębiorstwo Gospodarki Mieszkaniowej. - W kwietniu pani Krystyna przejęła lokal socjalny. W tym samym dniu otrzymała zaświadczenie, które miała przekazać do Energi, poświadczające fakt zamieszkiwania, będące podstawą do zawarcia umowy z Energą - mówi Andrzej Nazarko, dyrektor ds. zarządzania nieruchomościami PGM. - W ostatnich dniach maja mąż pani Krystyny poinformował nas o kłopotach z założeniem licznika przez Energę.
Okazało się, że w systemie Energi mieszkanie nie jest odnotowane jako punkt poboru.
- Prawdopodobnie poprzedni użytkownicy tego mieszkania socjalnego nie byli zainteresowani korzystaniem z prądu - wyjaśnia Andrzej Nazarko. - Na początku czerwca wystąpiliśmy do Energi o określenie warunków przyłączenia do sieci, które otrzymaliśmy 29 czerwca, zaś 3 lipca przekazaliśmy Enerdze podpisaną przez nas umowę. Czekamy na zwrot umowy i ostateczną deklarację Energi o założeniu licznika.
Dodaje, że pani Krystyna nie była pozbawiona możliwości korzystania z energii elektrycznej. Już w maju administracja podłączyła mieszkanie do instalacji elektrycznej znajdującej się w części wspólnej budynku. - Pani Krystyna korzysta z karty licznikowej do naszej skrzynki dystrybucyjnej i nie wykupiła energii elektrycznej na kolejne dni - mówi Andrzej Nazarko.
Zobacz także: Dyżur redakcyjny. Rozmowa z przedstawicielami Energi
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?