Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miesiące płyną, prąd z licznika jeszcze nie

Marcin Wójcik
Okazało się, że w systemie Energi mieszkanie nie jest odnotowane jako punkt poboru. - Tej pani muszą pomóc urzędnicy, którzy najwyraźniej nie dopełnili formalności - mówi rzecznik Energi.
Okazało się, że w systemie Energi mieszkanie nie jest odnotowane jako punkt poboru. - Tej pani muszą pomóc urzędnicy, którzy najwyraźniej nie dopełnili formalności - mówi rzecznik Energi. Krzysztof Piotrkowski
- Elektrycy byli w naszym bloku, ale u mnie licznika wciąż nie zamontowali - skarży się czytelniczka z ulicy Przemysłowej.

Pani Krystyna od dwóch miesięcy mieszka w lokalu socjalnym przy ul. Przemysłowej. Twierdzi, że wciąż nie ma licznika prądu.

- Byli u nas elektrycy, którzy instalowali liczniki, ale mojego mieszkania nie podłączono do sieci - mówi pani Krystyna. - Monterzy wyjaśnili, że nie mogą tego zrobić, ponieważ PGM nie wystawił stosownego dokumentu - wyjaśnia kobieta.

Pani Krystyna wychowuje 13-letniego syna cierpiącego na zespół Downa. - Syn wymaga mojej opieki przez cały czas, ale nawet zdrowemu trudno żyć przy świeczkach - żali się matka. - Poza tym nie możemy przygotować sobie posiłku, bo kuchenki również są elektryczne - dodaje.

Przedstawiliśmy tę sprawę rzecznikowi grupy Energa, panu Adamowi Kasprzykowi.

- Instalujemy liczniki i podpisujemy z klientami umowy dopiero, gdy wszystkie warunki są spełnione - wyjaśnia rzecznik. - Tej pani muszą pomóc urzędnicy, którzy najwyraźniej nie dopełnili formalności.

O wyjaśnienie sprawy poprosiliśmy Przedsiębiorstwo Gospodarki Mieszkaniowej. - W kwietniu pani Krystyna przejęła lokal socjalny. W tym samym dniu otrzymała zaświadczenie, które miała przekazać do Energi, poświadczające fakt zamieszkiwania, będące podstawą do zawarcia umowy z Energą - mówi Andrzej Nazarko, dyrektor ds. zarządzania nieruchomościami PGM. - W ostatnich dniach maja mąż pani Krystyny poinformował nas o kłopotach z założeniem licznika przez Energę.

Okazało się, że w systemie Energi mieszkanie nie jest odnotowane jako punkt poboru.

- Prawdopodobnie poprzedni użytkownicy tego mieszkania socjalnego nie byli zainteresowani korzystaniem z prądu - wyjaśnia Andrzej Nazarko. - Na początku czerwca wystąpiliśmy do Energi o określenie warunków przyłączenia do sieci, które otrzymaliśmy 29 czerwca, zaś 3 lipca przekazaliśmy Enerdze podpisaną przez nas umowę. Czekamy na zwrot umowy i ostateczną deklarację Energi o założeniu licznika.

Dodaje, że pani Krystyna nie była pozbawiona możliwości korzystania z energii elektrycznej. Już w maju administracja podłączyła mieszkanie do instalacji elektrycznej znajdującej się w części wspólnej budynku. - Pani Krystyna korzysta z karty licznikowej do naszej skrzynki dystrybucyjnej i nie wykupiła energii elektrycznej na kolejne dni - mówi Andrzej Nazarko.

Zobacz także: Dyżur redakcyjny. Rozmowa z przedstawicielami Energi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza