Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mikołaje rowerowi dwu- i trzykołowi. Pojeździli, ciastkami poczęstowali

Ireneusz Wojtkiewicz [email protected]
Ireneusz Wojtkiewicz
Nie saniami z płozami i po śniegu jak drzewiej bywało, ale rowerami towarowymi i gdy nic nie padało pojeździli po Słupsku miejscy urzędnicy w zeszły czwartek i piątek, słodyczami przechodniów poczęstowali. Jak zapowiadaliśmy, miasto sprowadza i robi próby użytkowe rowerów typu cargo, których nabyło 11 za ok. 140 tys. zł.

Na pierwszy wyjazd kontrahent zdążył dostarczyć cztery rowery dwu- i trzykołowe, wszystkie ze wspomaganiem nożnego pedałowania silnikami elektrycznymi. Jak zaobserwowaliśmy, najwygodniej mieli pasażerowie wożeni na kanapkach jednoosobowych, ale byli trochę zziębnięci. Kierujący bardziej rozgrzani pedałowaniem, ale jeszcze nie wszyscy panujący nad specyfiką prowadzenia tzw. elektryków. Niektórzy narzekali, że te trzykołowe wehikuły osobowe są zbyt krnąbrne w kierowaniu, natomiast dwukołowe ze skrzyniami towarowymi wymagają trzymania równowagi bardziej niż zwykłe bicykle. W każdym bądź razie nie wszystko przebiegło na zasadzie hop siup. Wszystkie jednak wróciły na parking pod ratuszem bez słodkości, które urzędnicy rozdali przechodniom w promieniu próbnego objazdu obejmującym Plac Zwycięstwa, ul. Starzyńskiego i Al. Wojska Polskiego. Tamże było sporo pytań, gdzie, kiedy i za ile będzie można wypożyczyć takie pojazdy w celu przeprowadzenia jakiejś przeprowadzki, dowiezienia czegoś na ogrody działkowe itp. Słyszeli, że na wiosnę i za darmo.

Nas zainteresowało jeszcze i to, czy taki pojazd rowerowy typu cargo spełnia warunki techniczne umożliwiające jazdę ścieżkami pieszo – rowerowymi. Rozszerzona kodeksowa definicja roweru mówi, że rower to pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h.

Użyliśmy miarki, szerokość całkowita dwu- i trzykołowca nie przekracza 90 cm. Nie musi więc jeździć po jezdni i tamować ruchu, co przyjmujemy z ulgą. Póki co, bo w domyśle rzecz w spójności miejskich ścieżek rowerowych, a z czym przecież dobrze nie jest.

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza