Czy będą też historyczne efekty?
Kampania promocyjna województwa pomorskiego rozpocznie się 15 kwietnia i potrwa aż do 2012 roku. Główne zadanie, jakie postawili sobie jej pomysłodawcy, to zachęcenie turystów, by odwiedzali województwo pomorskie przez cały rok, a nie tylko latem. Co więcej, by odkrywali także mniej znane miejsca, a nie tylko rozsławione kurorty.
– Chcemy osiągnąć zrównoważony rozwój turystyki w Pomorskiem. Zrównoważony, czyli po pierwsze całoroczny, a po drugie, całego regionu, a nie tylko głównych aglomeracji – mówi Marta Chełkowska, dyrektor Departamentu Turystyki Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
W tym celu w telewizji ogólnopolskiej pojawią się 30-sekundowe spoty reklamowe, a w kinach w całym kraju 45-sekundowe. Do tego będą m.in. wielkie billboardy z plakatami w największych miastach w Polsce, portal internetowy, gazetki reklamowe i promocja na różnych eventach, np. na targach turystycznych.
Większość materiałów jest już przygotowana. Współtworzyła je krakowska agencja Demo Effective Launching.
– Nie chcemy na razie zdradzać szczegółów, ale mogę obiecać, że odbiorcy spotów będą zaskoczeni, że w Pomorskiem jest tak wiele wspaniałych miejsc – wyznała Katarzyna Kulik z Demo Effective.
Szczegółów jeszcze nie znamy, ale wiadomo, że będzie to kampania wizerunkowa, w której pomysłodawcy chcą przede wszystkim stworzyć ogólne pozytywne wrażenie całego regionu, a nie reklamować konkretne obiekty.
Średnio rocznie woj. pomorskie odwiedza 5 milionów turystów, z czego milion to turyści zagraniczni. Kampania jest skierowana na rynek krajowy, czyli do naszych rodaków w wieku od 25 do 49 lat, ale także do mieszkańców pomorskiego. – Według danych sami chętnie podróżujemy po naszym regionie. A mieszkańcy są często najlepszymi ambasadorami regionu – mówi Marta Chełkowska.
Pieniądze na kampanię w większości, bo w 75 procentach będą pochodzić z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Partnerami akcji są Samorząd Województwa Pomorskiego i Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna.
Czas pokaże, czy wydane przez samorząd pieniądze napełnią portfele lokalnym przedsiębiorcom związanym z branżą turystyczną i w efekcie częściowo wrócą do kasy województwa. Specjaliści od promocji są zdania, że tak.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?