Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ministerstwo Infrastruktury zatwierdziło program inwestycji dla obwodnicy Słupska i Kobylnicy w ciągu DK 21. Będzie druga obwodnica

Grzegorz Hilarecki
Grzegorz Hilarecki
Zdjęcie ilustracyjne
Dzisiaj (poniedziałek, 7 września) wiceminister infrastruktury Rafał Weber zatwierdził Program inwestycji dla obwodnicy Słupska i Kobylnicy w ciągu drogi krajowej nr 21.

Dzisiaj (poniedziałek, 7 września) wiceminister infrastruktury Rafał Weber zatwierdził Program inwestycji dla obwodnicy Słupska i Kobylnicy w ciągu drogi krajowej nr 21. Inwestycja została ujęta w Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.

- Kierujemy do realizacji kolejne zadania z Programu budowy 100 obwodnic. Słupsk i Kobylnica zyskają tak bardzo potrzebne mieszkańcom i kierowcom obwodnice. Obecny rząd udowodnił wielokrotnie, że dotrzymuje danego słowa. Nie tak dawno ogłosiliśmy realizację 100 obwodnic, głównie średnich i mniejszych miejscowości, a dotychczas uruchomiona została już ponad połowa zadań z tego programu - powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

W ramach planowanej inwestycji powstanie nowy odcinek drogi klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym) o długości ok. 9 km. Podstawowym celem budowy obwodnicy Słupska i Kobylnicy jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 21. Chodzi przede wszystkim o ruch z obecnej obwodnicy Słupska w ciągu S6 w kierunku Łeby - wyczytaliśmy w oficjalnym komunikacie ministerstwa.

Film z drona pokazuje ogrom prac na drodze S6 Słupsk - Gdańs...

Konkretów więc wciąż brak, choćby przebiegu drogi. Ta Łeba zamiast Ustki wskazywałaby, że dk21 przed Kobylnicą w Łosinie połączy się z S6 (rozbudowana do dwóch pasów dzisiejsza obwodnica Słupską) i dalej w kierunku Redzikowa skąd łukiem ominie Słupsk i połączy się z dk21 za miastem, dalej droga poprowadzi do Ustki.

Dla obwodnicy Słupska i Kobylnicy w ciągu dk21 prowadzone są prace przygotowawcze związane z opracowaniem dokumentacji i uzyskaniem decyzji administracyjnych. Ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy planowane jest na II połowę 2023 r., a zawarcie umowy w II kwartale 2024 r. Roboty budowlane realizowane będą w latach 2025-2028.

Wcześniej będzie już zmodernizowany odcinek dk21 Słupsk - Ustka. - Zmianie uległ zakres rzeczowy inwestycji, który został znacznie rozszerzony i uszczegółowiony oraz został zaktualizowany szacunkowy łączny koszt inwestycji - tłumaczy Jarosław Waszkiewicz, dyrektor Departamentu Dróg Publicznych w Ministerstwie Infrastruktury.

Przypomnijmy, wedle starych planów zakładano, że koszt zamknie się w ponad 40 milionach złotych, a teraz zapisano na ten cel 100 mln zł.

7 sierpnia modernizację 13 kilometrów drogi krajowej nr 21 między Słupskiem a Ustką ujęto w Planie inwestycji realizowanych z udziałem środków budżetu państwa na 2020 r. Możliwe jest więc jego finansowanie w większej kwocie. Modernizacja ma zostać zakończona w 2023 roku.

"W ramach zadania planowana jest rozbudowa drogi krajowej nr 21 polegająca na dostosowaniu odcinka drogi o długości 13,020 km (od km 61+559 do km 74+759 z wyłączeniem odcinka od km 67+006 do km 67+186 – most na rzece Słupia w m. Bydlino, którego rozbudowa została zakończona w 2017 r.)

do nośności 11,5 t/oś. Ponadto na przedmiotowym odcinku drogi wykonane zostaną brakujące: ciągi pieszo–rowerowe, chodniki, ścieżki rowerowe. Wybudowane zostanie również m.in. 15 lewoskrętów, 4 ronda, 26 zatok autobusowych, 2 zatoki do kontroli pojazdów wraz z niezbędną infrastrukturą, 3 przepusty, 5 sygnalizacji świetlnych. Przedmiotowe zadanie stanowi część programu wzmocnienia DK 21 na całej długości przebiegającej przez woj. pomorskie. Realizacja inwestycji umożliwi przemieszczanie się pojazdów ciężarowych o nacisku 11,5 kN/oś do drogi ekspresowej S6" - pisze Ministerstwo Infrastruktury.

- Słupskie Porozumienie Obywatelskie otrzymało stanowisko Ministerstwa Infrastruktury w sprawie rozbudowy drogi krajowej nr 21 na odcinku Słupsk – Ustka. Jest do bardzo dobra informacja dla regionu, która wpisuje się w realizację polityki transportowej Ustki i Słupska w kontekście koncepcji Dwumiasta. Ale niedawno zakończyła się przebudowa drogi wojewódzkiej nr 203, która łączy Ustkę z województwem zachodniopomorskim za co chcielibyśmy serdecznie podziękować - bo ogrom prac oraz fakt wykonania obwodnicy miejscowości Zaleskie jak i wydzielonej drogi rowerowej pokazało innowacyjność rozwiązania na naszym terenie. Biorąc pod uwagę na powyższe informacje uważamy, iż jest teraz najlepszy moment, aby rozpocząć działania inwestycyjne polegającej na budowie długo oczekiwanej obwodnicy Ustki w ciągu drogi wojewódzkiej nr 203 wraz z wpięciem do DK21 oraz wyprowadzeniem ruchu w kierunku Słowińskiego Parku Narodowego (Rowy, Smołdzino) - uważa Adam Piekarec, prezes SPO.

W sprawie połączenia planowanej rozbudowanej DK21 z drogą 203 czekamy na odpowiedź. Co do modernizacji DK 21 Słupsk - Ustka jeszcze w tym roku ma odbyć się przetarg, a w przyszłym początek prac. Podczas przetargu poznamy te rozbudowane, z uwzględnionymi uwagami mieszkańców regionu słupskiego, projekty. Mają one zawierać uwagi zgłaszane przez mieszkańców i samorządy podczas konsultacji, które odbyły się trzy lata temu. Są więc zaplanowane dodatkowe lewoskręty, bezpieczniej rozwiązany ruch przy przystankach oraz dodatkowe ronda.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza