Most nad Słupią w nowych planach. Kluczowy element ringu w aktualizacji

Aleksander Radomski
Aleksander Radomski
Po aktualizacji posiadanej przez miasto dokumentacji, ma być przetarg w trybie "buduj", bo projekt już jest. Formalnie przebieg od ulicy Słonecznej – ul. Nowa Rybacka – ul. Leśna – ul. Nowa Leśna. Długość ok. 4,5 km. Jezdnia będzie bitumiczna, będą chodniki, droga rowerowa, oświetlenie i odwodnienie. Ma to kosztować szacunkowo ok.125 mln. Będzie przecież nowy most przez Słupię, tam gdzie teraz jest Mostek Czołgowy. Droga będzie biegła rezerwą terenu, która na nią jest przeznaczona,
Po aktualizacji posiadanej przez miasto dokumentacji, ma być przetarg w trybie "buduj", bo projekt już jest. Formalnie przebieg od ulicy Słonecznej – ul. Nowa Rybacka – ul. Leśna – ul. Nowa Leśna. Długość ok. 4,5 km. Jezdnia będzie bitumiczna, będą chodniki, droga rowerowa, oświetlenie i odwodnienie. Ma to kosztować szacunkowo ok.125 mln. Będzie przecież nowy most przez Słupię, tam gdzie teraz jest Mostek Czołgowy. Droga będzie biegła rezerwą terenu, która na nią jest przeznaczona, Krzysztof Piotkowski
Udostępnij:
Słupsk przygotowuje się do najważniejszej inwestycji komunikacyjnej w granicach miasta. Mowa o nowym moście nad Słupią, który jest częścią budowy pierwszego etapu ringu. Jego plany muszą zostać zaktualizowane, choć sam projekt i przebieg trasy pozostają bez zmian.

Do środy Zarząd Infrastruktury Miejskiej czeka na oferty na aktualizację dokumentacji projektowej dla nowego połączenia drogą krajową 21 z drogą wojewódzką 210. Chodzi o budowę pierwszego etapu ringu miejskiego, który ma zostać wybudowany w ciągu ulic Słonecznej, Rybackiej oraz Leśnej, by połączyć się z DW 210 za szpitalem wojewódzkim. Najważniejszym elementem tej inwestycji jest budowa nowego mostu nad Słupią, który stanie w miejscu dzisiejszego Mostu Czołgowego. ZIM musi zaktualizować plany, które powstały w 2015 roku, aby móc ubiegać się o pozwolenie na budowę. Jak nas zapewniono, decyzja środowiskowa dla tego zadania pozostaje w mocy.

- To tylko kwestia aktualizacji i adaptacji - zapewnia Tomasz Orłowski, zastępca dyrektora ZIM-u. - Nie jest to kwestia rysowania od nowa i obliczeń, stad termin siedmiu miesięcy. Opracowanie nowego projekty oznaczałoby lata. To ten sam projekt, ale wzbogacony o nowe uzgodnienia m.in. zmienionych przepisów, na podstawie których wykonywane są dokumentacje projektowe.

Budowa nowego połączenia ma rozpocząć się w 2022 roku. Słupsk powinien wkrótce otrzymać 60 milionów złotych rządowego wsparcia. Pieniądze pochodzą z przesunięcia środków, które miały być przeznaczone na budowę obwodnicy Słupska i Kobylnicy w ciągu drogi DK 21. Jest to efekt konsultacji społecznych i politycznych decyzji. Po analizach okazało się, że lepszym rozwiązaniem jest dokończenie ringu i budowę obwodnicy samej Kobylnicy, a w późniejszych latach.

Pierwszy etap ringu planowany jest na lata 2022-2023. Połączy on ulicę Poznańską z ulicą Bohaterów Westerplatte, a jego koszt ma wynieść 125 milionów złotych. 80 procent tej sumy pokryje rząd, pozostałą część miasto. Obwodnica Kobylnicy ma być realizowana w latach 2023-2025. Jej koszt oblicza się na około 50 milionów złotych. Doliczając finansowy ciężar budowy pozostałych etapów ringu, inwestycja może kosztować w sumie od 250 do 300 milionów złotych.

Budowa nowej części ringu zacznie się na Słonecznej. Będzie to dwujezdniowa ulica od ul. Poznańskiej do ulicy Arciszewskiego i jednojezdniowa na odcinku od ulicy Arciszewskiego do ulicy Bohaterów Westerplatte. Po aktualizacji, posiadanej przez miasto dokumentacji, ma ogłoszony zostanie przetarg w trybie "buduj".

Formalnie 4,5 km jezdnia będzie bitumiczna, z chodnikami, drogą rowerową, oświetleniem i odwodnieniem. Ring pobiegnie rezerwą terenu, która na nią jest przeznaczona.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jurij Belous o definicji ludobójstwa

Wideo

Komentarze 20

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
30 grudnia, 14:52, Maria:

Żeby nie Miler to byście komuchy dalej tkwili żeby było tak jak było.Konwiński tyle z Kobylińskim nabudowali że od długów pęka głowa.A ring włożono w środek osiedla.A póżniej gadanie o ekologi.Gdzie tu ekologia ruch samochodowy trzeba wyrzucać z miasta.

31 grudnia, 08:09, Gość:

Jedyne komuchy, jakie jeszcze istnieją, to te w głowach prawicowych frustratów. A, no i jeszcze ten PRL-BIS obecnie panujący...

A ring nie jest obwodnicą. W większości miast na świecie inwestycje zwane ringami przebiegają wewnątrz miasta i służą udrożnieniu ruchu wewnętrznego. Obwodnica w kierunku północnym będzie kiedyś odrębną inwestycją. W tej chwili z niej zrezygnowano na rzecz ringu, bo on potrzebny jest miastu dużo bardziej.

PiS to już nie faszyści ?

G
Gość
30 grudnia, 14:52, Maria:

Żeby nie Miler to byście komuchy dalej tkwili żeby było tak jak było.Konwiński tyle z Kobylińskim nabudowali że od długów pęka głowa.A ring włożono w środek osiedla.A póżniej gadanie o ekologi.Gdzie tu ekologia ruch samochodowy trzeba wyrzucać z miasta.

Jedyne komuchy, jakie jeszcze istnieją, to te w głowach prawicowych frustratów. A, no i jeszcze ten PRL-BIS obecnie panujący...

A ring nie jest obwodnicą. W większości miast na świecie inwestycje zwane ringami przebiegają wewnątrz miasta i służą udrożnieniu ruchu wewnętrznego. Obwodnica w kierunku północnym będzie kiedyś odrębną inwestycją. W tej chwili z niej zrezygnowano na rzecz ringu, bo on potrzebny jest miastu dużo bardziej.

G
Gość
30 grudnia, 14:09, Gość:

I to rzeczywiście jest zasługa posła Mullera, za którą należą się gratulacje i podziękowania.

Nie ma o tym mowy w przypadku S6, którą tak lubi się chwalić, a którą jego ugrupowanie opóźniło o 5-10 lat.

30 grudnia, 15:53, Gość:

Muller? Bez umlautu?

30 grudnia, 19:11, Umlaut:

Bez

30 grudnia, 20:22, Gość:

A KPRM podaje z umlautem Piotr Müller: https://www.gov.pl/web/premier/piotr-mller

30 grudnia, 20:30, Gość:

I co w związku z tym ?

31 grudnia, 5:44, Gość:

Warto pisać poprawnie.

Na umlaut trzeba sobie zasłużyć. Poszukamy odpowiedniej literki po domknięciu ringu :))))

P
P
Wstyd to jak wygląda teraz ulica Szczecińska po niedawnym remoncie. Dziura na dziurze.
G
Gość
30 grudnia, 14:09, Gość:

I to rzeczywiście jest zasługa posła Mullera, za którą należą się gratulacje i podziękowania.

Nie ma o tym mowy w przypadku S6, którą tak lubi się chwalić, a którą jego ugrupowanie opóźniło o 5-10 lat.

30 grudnia, 15:53, Gość:

Muller? Bez umlautu?

30 grudnia, 19:11, Umlaut:

Bez

30 grudnia, 20:22, Gość:

A KPRM podaje z umlautem Piotr Müller: https://www.gov.pl/web/premier/piotr-mller

30 grudnia, 20:30, Gość:

I co w związku z tym ?

Warto pisać poprawnie.

G
Gość
Ale mieszkancy jodlowej wkur... droga pod samymi ogrodkami , do tego maja tam dzialki w dzierzawie - ladnie urzadzaone - wszystko zostanie zaorane :) i te nocne wyscigi pod oknami - nie zazdroszcze
G
Gość
30 grudnia, 14:09, Gość:

I to rzeczywiście jest zasługa posła Mullera, za którą należą się gratulacje i podziękowania.

Nie ma o tym mowy w przypadku S6, którą tak lubi się chwalić, a którą jego ugrupowanie opóźniło o 5-10 lat.

30 grudnia, 15:53, Gość:

Muller? Bez umlautu?

30 grudnia, 19:11, Umlaut:

Bez

30 grudnia, 20:22, Gość:

A KPRM podaje z umlautem Piotr Müller: https://www.gov.pl/web/premier/piotr-mller

I co w związku z tym ?

G
Gość
30 grudnia, 14:09, Gość:

I to rzeczywiście jest zasługa posła Mullera, za którą należą się gratulacje i podziękowania.

Nie ma o tym mowy w przypadku S6, którą tak lubi się chwalić, a którą jego ugrupowanie opóźniło o 5-10 lat.

30 grudnia, 15:53, Gość:

Muller? Bez umlautu?

30 grudnia, 19:11, Umlaut:

Bez

A KPRM podaje z umlautem Piotr Müller: https://www.gov.pl/web/premier/piotr-mller

p
piotr mieczyslaw
30 grudnia, 14:52, Maria:

Żeby nie Miler to byście komuchy dalej tkwili żeby było tak jak było.Konwiński tyle z Kobylińskim nabudowali że od długów pęka głowa.A ring włożono w środek osiedla.A póżniej gadanie o ekologi.Gdzie tu ekologia ruch samochodowy trzeba wyrzucać z miasta.

skoro coś sie zacze;o to trzeba to ukonczyc - dotychczasowy ring to jak stosunek przerywany - ledwo zaczety,a juz skonczony czyli porazka i wstyd. Wstydem jest tez dalsze zadluzanie miasta co ratuszowe dzisiaj przyjeli .... a my bedziemy bulic [rzez dziesiatki lat

M
Mieszkaniec
Słupskowi potrzebne są nowe rozwiązania drogowe, a nie realizacja osobistych zachcianek władzy typu Trzy Fale czy też likwidacjia parkingów i betonowanie miasta wraz z usuwaniem zieleni!
U
Umlaut
30 grudnia, 14:09, Gość:

I to rzeczywiście jest zasługa posła Mullera, za którą należą się gratulacje i podziękowania.

Nie ma o tym mowy w przypadku S6, którą tak lubi się chwalić, a którą jego ugrupowanie opóźniło o 5-10 lat.

30 grudnia, 15:53, Gość:

Muller? Bez umlautu?

Bez

C
Celka
30 grudnia, 18:19, Gość:

Muller czy Miller i tak z całą PiSbandą będzie pierdział w pasiak...

Hahaha, chyba razem z tobą

G
Gość
Muller czy Miller i tak z całą PiSbandą będzie pierdział w pasiak...
G
Gość
30 grudnia, 14:09, Gość:

I to rzeczywiście jest zasługa posła Mullera, za którą należą się gratulacje i podziękowania.

Nie ma o tym mowy w przypadku S6, którą tak lubi się chwalić, a którą jego ugrupowanie opóźniło o 5-10 lat.

30 grudnia, 14:24, Gość:

Jego ugrupowanie rządzi 10 lat ?

Jeśli będzie gotowa w 2025 to idealnie 10 lat vivat VIA carpatia baltica 😁

G
Gość
30 grudnia, 14:09, Gość:

I to rzeczywiście jest zasługa posła Mullera, za którą należą się gratulacje i podziękowania.

Nie ma o tym mowy w przypadku S6, którą tak lubi się chwalić, a którą jego ugrupowanie opóźniło o 5-10 lat.

Muller? Bez umlautu?

Przejdź na stronę główną Głos Pomorza
Dodaj ogłoszenie