owiada aktualnym trendom na europejskim rynku. Silnik Nissana oznaczony symbolem YD25 został poddany kompleksowej modernizacji tuż przed jego wprowadzeniem w modelu Murano.
Atrakcyjność Murano dla klientów wzrośnie jeszcze bardziej od września dzięki wprowadzeniu do oferty silnika Diesla. Wprowadzenie wersji z silnikiem wysokoprężnym zbiega się w czasie z pojawieniem się Juke jako czwartego członka rodziny crossoverów Nissana i rozpoczęciem sprzedaży odnowionej wersji modelu Qashqai.
owiada aktualnym trendom na europejskim rynku. Silnik Nissana oznaczony symbolem YD25 został poddany kompleksowej modernizacji tuż przed jego wprowadzeniem w modelu Murano.
Wersja silnika przeznaczona do Murano rozwija moc 190 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm. Przebieg krzywej mocy i momentu obrotowego zapewnia elastyczność i wysoką kulturę pracy, a imponująca wartość momentu doskonale pasuje do charakteru Murano.
Zmiany wprowadzone w silniku obejmują nowy system bezpośredniego wtrysku paliwa wytwarzający ciśnienie 2000 bar zamiast dotychczasowych 1800 bar. Zwiększenie ciśnienia oznacza, że paliwo rozpylane jest na jeszcze mniejsze drobiny, co zwiększa efektywność spalania. Nowa głowica cylindrów z równoległymi kanałami poprawia efektywność wirowania w procesie spalania oraz płynność suwów ssania i wydechu. W nowej turbinie o zmiennej geometrii (variable nozzle turbo – VNT) hydrauliczny system sterowania zastąpiono zapewniającym szybsze reakcje sterowaniem elektrycznym.
Silnik jest wyposażony w filtr cząstek stałych (DPF), dzięki któremu Murano spełnia wymagania normy emisji Euro 5.
Automatyczna skrzynia biegów
W ramach zintegrowanego zespołu napędowego silnik połączony jest z sześciobiegową przekładnią zapewniającą płynną i dyskretną zmianę biegów oraz elastyczne przyspieszanie. Odpowiednio dobrana charakterystyka konwertera momentu obrotowego zapewnia elastyczność, a układ logiczny sterujący zmianą przełożeń został zaprojektowany pod kątem maksymalnego wykorzystania wysokiego momentu obrotowego przy jednoczesnej optymalizacji zużycia paliwa.
Skrzynia wyposażona jest też w układ adaptacyjnego sterowania zmianą przełożeń ASC (Adaptive Shift Control), który modyfikuje algorytm przełączania biegów w zależności od stylu i warunków jazdy, utrzymując na przykład niskie przełożenie w trakcie zjazdu ze wzniesienia w celu bardziej efektywnego hamowania silnikiem.
Moc przekazywana jest na koła za pośrednictwem zaawansowanego układu ALL MODE 4x4-i, włączającego napęd także na tylną oś w przypadku wykrycia utraty stabilności lub przyczepności.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?