Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Możesz nie zgodzić się na teleporadę. Od 16 marca to pacjent decyduje!

Magdalena Olechnowicz
Magdalena Olechnowicz
Od 16 marca obowiązują nowe zasady korzystania z porad lekarskich. Lekarz pierwszego kontaktu nie może, poza kilkoma sytuacjami, narzucić pacjentowi wizyty w formie teleporady. To pacjent decyduje, jaką formę wizyty preferuje.

Nareszcie rząd zrozumiał, że przez telefon nie powinno leczyć się ludzi. Zmieniły się zasady korzystania z porad lekarskich. Od 16 marca lekarz pierwszego kontaktu nie może, poza kilkoma sytuacjami, narzucić pacjentowi wizyty w formie teleporady. To pacjent decyduje, jaką formę wizyty preferuje.

Kiedy bezpośrednia wizyta?
Lekarz nie może odmówić pacjentowi bezpośredniej wizyty, gdy ten nie wyraża zgody na teleporadę. Także wtedy, gdy pacjent cierpi na przewlekłą chorobę i nastąpiło pogorszenie lub zmieniły się objawy, gdy istnieje podejrzenie choroby nowotworowej, gdy dziecko dziecko nie ma jeszcze 6 lat. Także pierwszorazowa wizyta u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki lekarskiej, wskazana w deklaracji wyboru, powinna odbyć się osobiście.

Gdy lekarz odmawia przyjęcia bezpośrednio w placówce, należy ten fakt zgłosić. Jak? Zadzwoń na numer Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590 i zgłoś tę oraz inne nieprawidłowości.

Kiedy teleporada
Korzystasz z teleporady, gdy:
- Istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2.
- Potrzebujesz recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia, a lekarz ma dokumentację medyczną.
- Potrzebujesz zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia/
- Potrzebujesz zaświadczenia o stanie zdrowia.
- Twoje dziecko, które nie ma 6 lat, korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu.

W ramach teleporady uzyskasz: zalecenia, e-zwolnienie, e-skierowanie, zlecenie na test na koronawirusa, e-receptę, sugestię bezpośredniej wizyty w przychodni lub kontaktu z pogotowiem ratunkowym (jeśli stan zdrowia będzie tego wymagał).
Co ważne, teleporada jest udzielana w jednym z dwóch terminów: nie później niż w pierwszym dniu roboczym po dniu zgłoszenia się pacjenta do placówki lub za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, systemu łączności lub osobiście
w późniejszym terminie, jeśli ustalimy go w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza